Spelrum
| Giraffen | 25 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 42 |
Mobilspel
| Pågående | 19 783 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-03-30 05:29 | |
![]() | WCstol det är nog mer så att veganer bryr sig om vilka förhållande djuren har som blir mjölkade. | |
| Egenskap - Ej medlem längre | 2010-03-30 10:42 | |
![]() | " WCstol 2010-03-30 01:08 Antal inlägg: 146 Jag vet inte riktigt.. alltså.. jag mår lite dåligt. Jag tror det beror på att så många förstört tråden. Nämner inga namn men egenskap kan ju känna sig träffad. Och klucka, fast ni är ju samma person." Jo, jag har ju egentligen snopp. Och som bove sa, du förstörde tråden helt utmärkt själv. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-03-30 10:55 | |
![]() | ja, vad är grejen med veganer?? vitsen? det är onaturligt, ohälsosamt, omständigt och mest ett jävligt märkligt val av föda att göra frivilligt. det lustigaste är att se veganer och andra uddakufar komma klädda i jeans, dr marten, läder skärp, importerad halsduk och andra klädesplagg, köra skruttbil som spyr ut avgaser, handla sina grönsaker i plastförpackningar, ösa ner cd skivor (av hemskaste miljösorten) till PCn i varukorgen på elgiganten, äta kosttillskott framprövade på djur för att balansera näringsintaget, stödja minkutsläpp och andra djuraktiviteter som får en direkt djurplågsam följd etc. då vet man inte om man ska skratta eller gråta. köp svenskt, köp närodlat, köp ekologiskt då. fan så mycket ärligare. | |
| Dyslekso | 2010-03-30 10:59 | |
![]() | "det lustigaste är att se veganer och andra uddakufar komma klädda i jeans, dr marten, läder skärp, importerad halsduk och andra klädesplagg, köra skruttbil som spyr ut avgaser, handla sina grönsaker i plastförpackningar, ösa ner cd skivor (av hemskaste miljösorten) till PCn i varukorgen på elgiganten, äta kosttillskott framprövade på djur för att balansera näringsintaget, stödja minkutsläpp och andra djuraktiviteter som får en direkt djurplågsam följd etc." Hehe, ja såna ser man minst ett par dussin av varje dag. Gud vad arg jag blir när jag ser dem ösa ner cd-skivor. | |
| lirarhank | 2010-03-30 11:01 | |
![]() | Hmm va händer här! | |
| LisaLong | 2010-03-30 11:09 | |
![]() | lirarhank ja det kan man undra, folk som inte kan vara seriösa för fem ören. Krill jag har då ALDRIG sett en seriös vegan med läderskärp. Hela ditt resonemang är en myt ska du veta | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-03-30 11:12 | |
![]() | Dyslesko, poängen är dubbelmoralen och avsaknaden av helhetsperspektiv. det är ingen som påstått att det direkt vimlar av dem. vet inte varför du blir arg när en miljö, djur och naturmedveten person handlar och nyttjar varor som strider mot deras egna filosofi, men det får stå för dig. själv vet jag som sagt inte om man ska skratta eller gråta över det patetiska i dubbelmoralen som genomsyrar hela vardagen. | |
| Dyslekso | 2010-03-30 11:18 | |
![]() | krill_master: har du någonsin ens sett eller hört talas om en sån person du beskriver ovan? Dubbelmoral har väl nästan alla, i varierande omfattning. Går det inte att göra poänger om det utan groteska överdrifter? | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-03-30 11:23 | |
![]() | hej Lisa, varorna är exempel och inte att rycka ur sin poäng. förvaras maten hemma i kylskåp tillverkat i asien av unga arbetare på fabriker som inte har utsläppsnormer matchande den vegana miljö och natur filosofin? och micron, TVn...... och kom inte och påstå att de fraktades över haven med råoljedieseldrivna fartyg a`3 kubik råolja i luften varje sjömil och senare med långtradare. fy :( sitter man i sin textilsoffa tillverkad i gamla östblocksstaters fabriker (dvs ikea, mio, jysk etc), färgade med textilfärger som rinner rätt ut i naturen under en bomullsfilt från olokaliserade ursprungskontroller, hur är det med dunkudde, jacka och gud bevare mig för termokläder på vintern ( stoppningen) .... tja, poängen var som sagt att det råder en hemsk dubbelmoral och valet att vara vegan som livsstil i ställningstagande syfte vore ärligare om man började i rätt ände och såg längre än näsan (kostvalet) räckte. och kanske focuserade på närproducerade och lokala varor och kostval. | |
| Dyslekso | 2010-03-30 11:27 | |
![]() | krill_master: du verkar tro att veganerna är veganer av miljöskäl? Det är väl rätt sällan det som är grundanledningen till att de bestämt sig för att bli veganer? | |
| L887 | 2010-03-30 11:40 | |
![]() | Krill_master: Det beror ju på av vilken anledning man är vegan. Är man det för man inte gillar smaken av kött och animliska produkter är det helt okej att ha läderskärp. Dessutom kan inte ens veganer vara perfekta och alla har vi lite dubbelmoral i oss. | |
| L887 | 2010-03-30 11:43 | |
![]() | Jag tycker vegansk mat är jättegod. Dessutom finns ju i princip allt vi äter i "veganform". Jag gillar inte mjölk. Vi människor är de enda som dricker mjölk från ett annat djur och de enda som dricker mjölk i vuxen ålder. Lite snuskigt om man tänker på det.. | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-03-30 11:44 | |
![]() | natur, miljö, djur, djurhälsa, djurs lidande. hänger lite ihop. tror nämligen ganska få som valt den veganska vägen skulle vara helt oengagerade och ointresserade av vår miljö och andra ställningstagande rörande miljö, natur och djur. då faller ju hela konceptet som ligger till grund för kost och livsstilsvalet. det var det där med hur långt näsan (tanken) räcker igen ju...... | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-30 11:57 | |
![]() | Har alltid äcklats av mjölkprodukter och ägg. Det enda jag har tyckt om är ost och grädde. Allt annat är veritabel spya. Luktar spya, smakar spya. Utom ägg då som luktar prutt. Knappast svårt att avstå. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-30 12:00 | |
![]() | Det nyttigaste man kan äta är tomater..dom tar tom död på cancer. | |
| caughtbock | 2010-03-30 12:14 | |
![]() | Tänkte också lite på det där som dyslekso sa... Det är väl ingenting som säger att man som vegan bryr sig ett jävla skit om miljön, så att sitta och blanda ihop det känns bara fel. Och bara för att det finns ett par veganer som har på sig läderskärp (även om jag ställer mig ytterst tveksam till det) så är detta inte vad majoriteten gör. Kolla på min idol Natalie Portman. Perfektion. :P | |
| waliop | 2010-03-30 12:30 | |
![]() | Jag gillar både kött och grönt, men veganer har jag svårt att förstå... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-03-30 12:33 | |
![]() | Ja,lagom är bäst..apropå att vi lever i mellanmjölkslandet. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-03-30 12:45 | |
![]() | Vadå, Caughtbock, dissar Natalie Portman miljön? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-03-30 12:52 | |
![]() | krill_master: "...poängen är dubbelmoralen och avsaknaden av helhetsperspektiv. " Jag ser din poäng. Vissa köper ideologi-kitet för att de tror det klär dem, utan att ha tänkt över vad det innebär. | |