Spelrum
Giraffen26
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade48
Mobilspel
Pågående19 411

Forumkategorier

Användare Inlägg  
BrokenString - Ej medlem längre2010-04-12 15:01
Antal inlägg: 1682

Låter som en näringsrik kost laddare, sjukdom kommer var så säker...

Larvbrud - Ej medlem längre2010-04-12 15:08
Antal inlägg: 4050

Om nu LCHF även givit dess anhängare större medvetande om mat i största allmänhet och det även ingår att välja ekologiskt och så vidare, blir det ju väldigt svårt att säga att framgångarna beror på LCHF ;)

laddare - Ej medlem längre2010-04-12 15:09
Antal inlägg: 24

tala för dig själv du

BrokenString - Ej medlem längre2010-04-12 15:11

Men nu beter du dej bara larvigt. Det fattar du väl att kroppen blir sjuk till sist om du lever på enbart kaffe och skorpor.

laddare - Ej medlem längre2010-04-12 15:11

nej? för att du säger det eller

BrokenString - Ej medlem längre2010-04-12 15:13

Nej inte för att jag säger det. Men Ok, du har säkert rätt. Inget att diskutera om för det är så ofantligt löjligt.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-04-12 15:14

En ung kropp kanske klarar det en period. Är nog individuellt det där. Själv levde jag länge på kaffe och potatis trots att jag redan var sjuk och fick inga brister alls. Inget jag rekommenderar oavsett. Men är man svag för hemlösa katter så är man ;) Dyrt att vara en crazy catlady.

laddare - Ej medlem längre2010-04-12 15:15

jag menar tänk på sjömännen

BrokenString - Ej medlem längre2010-04-12 15:19

Vadå tänk på sjömännen??
De var ju inte de friskaste precis utan tvärtom råkade de ofta ut för skörbjugg som är en sjukdom som man får av för näringsfattig kost.

laddare - Ej medlem längre2010-04-12 15:20

hehe okej

kajix2010-04-12 18:06
Antal inlägg: 7767

mättat fett är det nyttiga. det är framförallt en kolhydratrik kost som "sätter sig" i blodkärlen.

många är ni som talar om att äta lagom. vad är lagom? iso-dieten?

Hjortrud2010-04-12 18:22
Antal inlägg: 36

Motion. Det inre fettet lär försvinna väldigt snabbt när man börjar motionera.

kajix2010-04-12 18:23
Antal inlägg: 7767

vem "lär" det?

Hjortrud2010-04-12 18:35
Antal inlägg: 36

Nu kan jag inte länka till artikeln... Läste en intressant artikel om att man i någon studie hade kommit fram till att de som var överviktiga brände bort inre fett snabbt så fort de började motionera. Man fick se bilder på hur fettet försvunnit och det var fascinerande.
En länk på någorlunda samma tema:
www.sund.nu/docs/art...&a mp;tem=4

-Butterfly- - Ej medlem längre2010-04-12 18:39
Antal inlägg: 219

Måste flika in att skörbjugg orsakas av C-vitaminbrist...

wildcard2010-04-13 15:20
Antal inlägg: 1966

Larvbrud: "Om nu LCHF även givit dess anhängare större medvetande om mat i största allmänhet och det även ingår att välja ekologiskt och så vidare, blir det ju väldigt svårt att säga att framgångarna beror på LCHF ;)"

Varför då? Anledningen till att jag började intressera mig för vad som faktiskt finns i den mat man köper (hel- eller halvfabrikat) är ju att jag har börjat med LCHF. Då ÄR detta ju faktiskt anledningen till att jag äter mer ekologiskt. Jag är inte rabiat med det ekologiska, utan mer intresserad av att inte få i mig en massa E-produkter, palmolja, socker och andra smakförstärkare men det gör inget om det är ekologiskt odlat, det är väl bara positivt?!

Broken:
Jag kan inte se någon anledning till att sluta med den här livsstilen. För mig har det inget med viktminskning att göra, eller: det är klart att om jag hade mått bra och ÖKAT i vikt då hade jag nog fått fundera lite...
Men mitt huvudmål är att få blodsockret att hålla sig på en trevlig nivå, trevlig både för mig och alla runt omkring mig.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-04-13 16:19

Wildcard: Vad jag menade är att det blir svårt att särskilja LCHF från andra dieter och det blir också svårt att avgöra om man mår bättre för att man t ex äter mindre gifter än förut genom att köpa ekologiskt eller om man mår bättre för att man minskat ned på kolhydrater och äter mer av vissa slags fetter.

Även vegetarisk och vegansk diet är nära förknippad med ekologisk mat. Jag menar inte att ingen annan diet får vara det...
Jag gick från att äta nyttig blandkost till att äta vegetarisk kost. Eftersom jag redan åt mycket grönsaker blev det ingen enorm skillnad. Hade jag gått från att äta makaroner och korv är jag säker på att den vegetariska/veganska kosten hade blivit ett riktigt halleluja moment. Jag tror att vegokost är bra för hälsan men jag tillskriver den inte överdrivna hälsofördelar eftersom jag vet att man kan äta lika bra om man äter en blandkost med t ex lite fisk.
Det är enbart i korståget mot köttindustrin den sidan kommer fram ;)

wildcard2010-04-14 15:21
Antal inlägg: 1966

JAG tror att det är farligt för hälsan att äta veganmat. Jag är helt övertygad av att mänskligheten tog ett stort steg framåt vad gäller intelligens iom att vi kom på att man kan äta andra djur, inte för att vi plötsligt hade ätit tillräckligt mycket potatis, bär eller rötter för att börja utveckla mer hjärna.

Larvbrud: Jag kan hålla med dig till viss del i att det blir svårare att särskilja vad som är vad i att man mår bättre men jag gjorde mest egen mat förut också, det skiljer inte så mycket. Medvetandet har blivit större hos mig, det är sant men jag levde inte på gifter förut eller: ja, det gjorde jag ju om jag räknar socker som ett slags gift (och det gör jag ju) och mjöl, potatis och ris mm blir ju socker...

promenad - Ej medlem längre2010-04-14 18:09
Antal inlägg: 3995

lol på det

Larvbrud - Ej medlem längre2010-04-14 18:38

Vill man säkra framtida generationers intelligens är det smartast att skaffa barn med någon med stort hattnummer.

Det finns fler teorier än att vi antingen hittade jättenötter eller lärde oss äta kött. Matlagning över eld eller genom att banka sönder mat till exempel. Verkar aningens knäppt att bestämma sig för att man vet hur det gick till när våra hjärnor blev större. Det måste finnas en mängd situationer där intelligenta individer har gynnats.
Jag ser inte hur hjärnan skulle kunna sluta utvecklas så länge man får i sig det man behöver. Det är väl bara att äta 20 kg råkost om dagen istället för 3 lagade mål.
Får man B12-brist kan man nog bli dum så det bör veganer se upp med.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?