Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 717 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:22 | |
![]() | Dgeo, ja så funkar vi människor. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:23 | |
![]() | Och varför skulle personer som sitter i SD helt plötsligt ha ändrat åsiker gällande invandring? Kan det inte vara så att de bara ändrat strategier och ger en lite trevligare bild utåt? Varför inte byta namn kanske? Eller börja anställa lite trevliga Irakier och en och annan afrikan? | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:23 | |
![]() | dge: nej, tydligen inte.. | |
| Maad Max | 2010-04-12 18:24 | |
![]() | Det är klart att SD ska få finnas. Något annat vore demokratiskt och yttrandefrihetsmässigt självmord. Däremot så håller jag med om att det är lite skrämmande att de har så många anhängare, att folk inte förstår att de stöder ett parti som har så många rasistanknytningar. Jag säger absolut inte att man är rasist bara för att man vill stoppa invandring, men ser man till vilken bakgrund många av SD-"höjdarna" har så behöver man inte vara statsvetare för att se dessa kopplingar. Själv är jag en sån där flummig idiot som tycker att alla borde vara välkomna och väljer att se jorden som en plats, inte små enskilda "privategendomar". | |
| karoshi | 2010-04-12 18:24 | |
![]() | Bra uttryck, ND går "all in" och eftersom dom inte hymlar med att de är nazister känns de ärligare SD. ND är och förblir ett partiet i yttersta kanten av marginalen och borde behandlas därefter. SD vill gärna få oss att tro att dom är enda partiet som tar invandringen på stort allvar, men det är naturligtvis snick-snack. Däremot är dom enda partiet som gör det till sin huvudfråga. Det är ju rätt dunkelt vad de i övrigt vill... | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:25 | |
![]() | ja jag förstår att folk ogillar dom,men de beror ju på att dom bara tror på det som sägs i aftobladet m m...sen är många av dom som sa "rasistiska"uttalanden bort ur partiet,dom har rensat bort många med för starka åsikter i partiet,det gjorde dom till förra valet.. och jag har hört den om vargen | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:29 | |
![]() | aftonbladet? Haha, nej :) Det beror på deras egna uttalanden. Jag tror varken på aftonbladet, men inte heller på ex flashback och annan skit. Jag själv har jätte svårt att välja vilket parti jag ska rösta på, tycker inte om politik ö,h,h. SD har jävligt bra propaganda och kommer med fina förslag. Men helt ärligt så tror jag ändå att det är ett främslingfientligt parti, och det står jag för. Jag kan väl tycka dom har bra ideer men ändå ogilla deras åsikter om invandrare? ps. jag läser aldrig aftonbladet, man behöver ej vara en "svensson" bara för att man ställer sig emot saker som ex SD. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:31 | |
![]() | Finns säkert personer i SD som bara vill samhäller väl och som inte alls är emot invandrare. Synd bara att det är så många som inte är lika välkommnande och har goda avsikter. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:32 | |
![]() | mollee - och därför bör dom inte få göra sin röst hörd? för att EN ska är dålig i deras ideer? | |
| dgeo27 - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:34 | |
![]() | Jo för alla andra partier lovar inte saker som inte hålls? visst du får ogilla att dom inte vill ha in mer invandrare i sverige.Men de är inte de ända dom står för..om du läser så märker du | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:34 | |
![]() | Har jag sagt att de ej får göra sin röst hörd? Vart har jag skrivit så? Jag uttrycker bara mina egna åsikter. Precis som man kan tycka illa om moderater och ist rösta på socialdemokraterna. Jag skriver bara mina åsikter, och frågar er som verkar ställa er positiva till SD vad det är som gör att ni tror att de kommer gynna sverige som land :) | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:34 | |
![]() | *sak | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:36 | |
![]() | dgeo, jag sade förut att jag håller med om det. Politik är ett spel i mina ögon, ett rätt fult spel. Alla partier har sina knep. Det är därför jag är dåligt insatt, man vet sällan vad man ska tro på. detta gäller SD lika mkt som Moderaterna och Centerpartiet o.s.v | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:36 | |
![]() | Nej, du har väl inte sagt de helt rakt ut, men jag trodde tråden handlade lite om det. Men jag vet inte. | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:38 | |
![]() | Jag säger som sagt min åsikt. Ni får gärna försöka övertyga mig om annat. Det är väl det politik går ut på? Att övertyga personer om att just ens eget parti har rätt åsikter. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:38 | |
![]() | Precis :) | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:39 | |
![]() | SiriusMusta. Jag tycker sverige är bra på det sättet att det är en demokrati. Jag anser att alla får tycka vad de vill. Gäller både dig, som mig som alla andra. Jag kan förstå vad du menar med det du säger, men liktväl håller jag inte med dig i allt du skriver :) | |
| Maad Max | 2010-04-12 18:40 | |
![]() | Jag tycker, precis som någon skrev innan, att det är skamligt hur SD har behandlats och fortfarande behandlas i media. Det är journalister och public service plikt att låta folk ta del av politiska idéer oavsett vilka de är, så länge de är inom lagens ramar dvs. Men mig veterligen är det inga lagbrott i SDs politik. Själv är jag så röd att tomten ser ut som en moderat! | |
| mollee - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:42 | |
![]() | Tycker också media är hårda. Jag personligen anser att man ska bilda sig en egen uppfattning. Men media vinklar ju alltid som de vill, mot allt och alla. Man får väl helt enkelt ha vett nog att genomskåda. | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-04-12 18:45 | |
![]() | mollee: Japp men uppenbarligen så är det inte så demokratiskt eftersom man granskar och håller på och tar fram det ena efter det andra..och det är lite att SD inte ska få finnas och man ska absolut inte skriva om dom så att dom får publicitet.. | |