Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 708

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:05
Antal inlägg: 11612

Skräcken att någon som är starkare än du själv slår dig..eh jag

vill inte ens prata om det.

Baphomet_ - Ej medlem längre2010-04-14 23:05
Antal inlägg: 505

självbevarelsedrift kallas det, tror jag.

Linders - Ej medlem längre2010-04-14 23:06
Antal inlägg: 1943

Splashy: Jag orkar inte förklara, så du får läsa min tankar! :)

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:11

Jag själv skulle varken slå på någon mindre eller större.

jag hatar skiten.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:17

Jag slänger möjligtvis ett glas i väggen när jag blir arg..men jag

får plocka upp spillrorna själv...så det händer inte ofta.

Linders - Ej medlem längre2010-04-14 23:19

Egentligen borde man köpa upp massa porslin och glas på loppmarknad, sen erbjuda terapi för folk för 500kr i timmen, där dom får gå loss i ett kök fullt med porslin!

Sote2010-04-14 23:21
Antal inlägg: 3557

Rent tekniskt så är det ju så att säga lättare för en man att våldta än för en kvinna om man nu inte räknar typ ett övergrepp där en kvinna i en dominant ställning genomför ett samlag med en man/pojke som inte egentligen vill men inte kan värja sig. Handlar väl mer om makt än våld vilket iofs även en våldtäkt utförd av en man gör men som oftast ändå är våldsam. Kvinnor i tex fängelse är nog benägna att våldta i samma utsträckning som män men om det beror på miljön bara eller något annat vet jag inte. Jag tror att det som driver en man att bli våldsam kanske har sitt ursprung i samma mekanismer som gör att kvinnor oftare hamnar i destruktiva förhållanden.
Vad gäller att döda så kan nog kvinnor lika gärna som män bli mördare men det är ju betydligt fler män som är seriemördare och massmördare. Testosteron i kombination med en taskig barndom och ett knäckt psyke kanske gör männen till mördare och kvinnor till offer.Men kan det vara så enkelt att det är hormoner bara?

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:22

Ja,varför måste man krossa porslin eller glas när man är arg.

jag skäms.

Sote2010-04-14 23:25

Men barn som får en kärleksfull barndom blir nog inte lika våldsamma som barn från trasiga hem även om alla från trasiga hem inte blir mördare och våldsmän.
Kärlek och trygghet och att bli sedd som barn är nog nyckeln.

Linders - Ej medlem längre2010-04-14 23:27

En liten del av nyckeln. Jag läste om en undersökning där 60% av alla hustrumisshandlare i USA också var deprimerade. Just för att ilska är en sån bra försvarsmekanism, så kan det vara lätt att ta till det.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:30

Ja depressiva män är farliga.

ramsay - Ej medlem längre2010-04-14 23:30
Antal inlägg: 9204

usch ja, det kan jag tänka mig stämmer mkt bra.

anneli72 - Ej medlem längre2010-04-14 23:32

En depressiv kvinna vänder sig innåt..männen utåt.

jag vill inte generalisera..men.

Cybertron2010-04-15 07:59
Antal inlägg: 254

och varför är det så...att kvinnor är inåtagerande och män utåtagerande?

wildcard2010-04-15 08:09
Antal inlägg: 1966

Hela vår uppväxt har vi fått lära oss att "duktiga flickor" sitter tyst och lyssnar medan "framåt pojkar" ska ta för sig i livet. Kan det ha med saken att göra?
Det är nog därför vi vänder oss inåt, blir sjuka och svaga medan männen agerar utåt och slår och dödar... men jag vet flera män som vänder ilska och frustration mot sig själv, som aldrig skulle kunna drömma om att skada någon annan även om de mår aldrig så dåligt själva.

Att alla skulle vara kapabla till att mörda någon, tex grannar som man retar sig på? Lägg av!

Jag skulle nog kunna mörda någon som har allvarligt skadat en närstående till mig. Jag säger "nog", för jag vet inte, tack och lov!

Jag skulle nog kunna döda för att försvara mitt liv eller mina närståendes liv, hoppas jag!

Cybertron2010-04-15 08:15
Antal inlägg: 254

jag utgår från att alla människor, oavsett biologiskt kön eller genusroll, har samma uppsättning känslor. Om man som människa vid svåra situationer inte får agera på ett visst sätt för att det på ena eller andra sättet inte håller sig inom ramen för genusrollen kan det bli problematiskt. "Du får inte gråta, för du är pojke" - nehej, vad ska jag göra då - slå någon på käften? Sen är ju förvisso kategorierna mord och våldtäkt inget man, som psykiskt frisk person, gör i en handvändning...men som det ser ut idag är det fler pojkar än flickor som söker sig till olika typer av kriminalitet, och det är oftast inom sådana kretsar mord sker (finns givetvis undantag). Nu, i jämställdhetens tecken, sker en ökning av flickor i kriminella gäng. Detta kan kanske, dessvärre leda till, att världen snart får se fler kvinnliga mördare.

Jag vet inte...som kvinna med genomliden pubertet bakom mig och klimakteriet framför mig kan inte riktigt köpa det höga testosteronet som ett argument för våldsbenägenhet. Det finns helveteshormoner inom oss alla.

apbur2010-04-15 09:55
Antal inlägg: 9699

Wildcard, skulle alla kvinnor och tjejer vara sjuka och vända sig inåt?????? LÄGG AV!!!! Jag är inte sjuk och inget offer!!!

Sote2010-04-15 10:02

men snälla apbur-i en sån här tråd så generaliserar man ju en hel del.Självklart menar ju inte wildcard att ALLA kvinnor och ALLA män är på det sättet utan jag antar att det är dom som har svårigheter/problem som KAN reagera på det sättet. Så tolkar i alla fall jag det. Man måste inte ta allt som skrivs här så himla personligt.

apbur2010-04-15 10:06
Antal inlägg: 9699

Jag hoppas du skämtar.

Sote2010-04-15 10:35

Apbur-Riktar du ditt sista inlägg rtill mig? För isåfall så får du gärna utveckla deig lite. Jag skämtade absolut inte och förstår inte heller hur du kan tolka det som ett skämt i så fall.

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?