Spelrum
Giraffen | 2 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 19 903 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
cyberamanda | 2010-04-17 13:20 | |
![]() | Att fråga vad ett ord betyder är inte samma sak som att anklaga någon för att fuska! Sen tycker jag faktiskt inte att det spelar någon roll om någon är en dålig förlorare och beskyller en för ditt eller datt, det är ett spel och klart man kan bli väldigt besviken och arg om turen ligger på den andre spelarens sida! Sen är ju Scrabble-reglerna som de använder här mycket mer tillåtande och fria än de i klassiskt Alfapet, och är man van Alfapet-spelare kan man uppleva att vissa skrivningar är tveksamma, utan att det då har någon relevans, men ändå. Tycker bara att man ska ha lite förståelse för att folk inte är perfekta förlorare, och även inse faktum att detta är internet: relativt anonymt och därför kommer man bemötas utefter det. | |
Ässät | 2010-04-17 15:37 | |
![]() | Jag brukar säga att Jag har ingen aning, jag såg någon annan lägga det igår eller nåt. Det är hur många ord som helst som jag inte vet vad det betyder, skitsamma liksom, så länge det går att lägga så *s*. Jag kör bara panik så jag har lite för lite tid på mig att fuska liksom. | |
promenad - Ej medlem längre | 2010-04-17 16:41 | |
![]() | OZELOT är oxå ett ord | |
AH1N1 | 2010-04-17 19:03 | |
![]() | ....jag kommer att klistra in länken till denna tråden i chatfönstret i fortsättningen... då kanske h*n fattar galoppen.... =) | |
Eldbiten | 2010-04-17 19:32 | |
![]() | Jag frågar kanske någon enstaka gång, helt enkelt för att jag gillar att förstå mig på okända ord. Jag kan bli rätt frustrerad när jag själv bara testar att lägga något som känns som det kunde fungera och det faktiskt gör det. Då måste jag omedelbart slå upp det efter spelet och lära mig betydelsen. Blir inte ett dugg förgrymmad över att folk frågar mig om ord de inte känner till. Ordkunskap är kul. Ett svar i stil med "Ingen aning" är helt ok det med. Ibland vet ju som sagt inte jag heller. | |
-Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-17 19:36 | |
![]() | varför hatar du? det är normalt att folk frågar? | |
Tess 08 | 2010-04-17 19:38 | |
![]() | Jag gillar också att veta/ta reda på vad ord betyder. Dock ser jag ingen anledning att ta reda på det åt motspelaren om den frågar... Jag kan slå upp ett ord ibland om jag funderar på innebörden, tyvärr glömmer jag lätt bort vad det betyder om det tar lång tid innan jag lägger det igen Jag brukar dock vara otroligt trevlig mot mina motspelare :) | |
gretastina | 2010-04-17 21:45 | |
![]() | Här kan ni testa ord som ni kanske kan ha nytta av i betapet så småningom www.dn.se/nyheter/fr...-1 .1075802 | |
andreask1990 - Ej medlem längre | 2010-04-17 21:59 | |
![]() | Quicka kom med finaste förslag hehe =) men de är lite tjatigt när "rudolf" ligger under me och drf frågar ut mig massor men om rudolf" leder så e han nöjd o tror att han e böst :P nu finns de ingen rudolf men ni fattar syftet | |
lirarhank | 2010-04-17 22:18 | |
![]() | Jag har med varit med om det, brukar svara ingen aning bara. . :) | |