Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 30 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 588 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-04-23 09:12 | |
![]() | Har skrivit på. | |
| le-lou | 2010-04-23 09:28 | |
![]() | Uhm... att en tik morrar eller visar på andra sätt att hon skyddar valpar är en sak, men att attackera på det sättet tycker du är helt normalt av en tik som står emellan en människa och valparna? Det tycker def inte jag. Det ska ju ändå föreställa tamdjur det här och att han skulle vara berusad är ju bara dumt att ta upp, karln höll i en påse med VIN. De hade fått tillkalla polisen eftersom hunden vart helt vild efter det och försökt attackera både ägare och den andre, polisen hade fått sätta strypsnara på hunden .. är det normalt beteende av en hund tycker du, nippertippan? Det står dessutom ingenstans hur gamla valparna var. | |
| le-lou | 2010-04-23 09:31 | |
![]() | hallå - hade ett sånt bett tagit i halsen tex, så hade mannen kunnat dö. Det är ju inte så att karln slog hunden eller hennes valpar, han befann sig bara i lägenheten. Pittbullblandningar är instabila. Ni har målat den här bilden så jag vet inte vad. Vakna. | |
| le-lou | 2010-04-23 09:36 | |
![]() | "fyllegubben" som blev attackerad var för övrigt en polisman, utanför tjänst. | |
| Tess 08 | 2010-04-23 10:04 | |
![]() | Det blir lätt vinklat från ett håll.. BS- just i detta fall vet jag inte. Eller rättare sagt vet jag för lite för att ha en åsikt om hunden bör avlivas. Det finns flertalet fall där hunden är så "förstörd" att alternativen är få.. då kan avlivning vara enda utvägen. | |
| Sote | 2010-04-23 10:11 | |
![]() | Jag tycker att hunden ska få leva och det ihop med sina valpar men omplaceras då det verkar som att ägarna från början brustit i sitt ansvar. En ansvarsfull ägare till en hund med valpar låter absolut inte vem som helst komma och titta på valparna utan endast seriösa intresserade valpköpare och detta absolut efter en viss ålder. Ingen uppfödare jag känner till låter köpare komma och titta före tidigast fyra veckors ålder. En tik med valpar behöver lugn och ro. | |
| Stormfrun | 2010-04-23 10:35 | |
![]() | Hela grejen är ju klart sju!!! Klart att Maya ska få leva och bli ordentligt omhändertagen. Jag har skrivit på | |
| LisaLong | 2010-04-23 10:38 | |
![]() | Katta bra tråd, jag skrev på direkt:) (avliva fyllegubben istället hehe) | |
| Tess 08 | 2010-04-23 10:39 | |
![]() | Jag vill då helst ha bevis på att det var en fyllegubbe! Och att hunden ägare fanns i närheten och hade pli på den! | |
| LisaLong | 2010-04-23 10:44 | |
![]() | tess hade den valpar var säkerligen ägaren i närheten. Sen spelar det väl ingen roll om det var en fyllegubbe eller inte, hunder gjorde rätt att försvara sina valpar emot ett eventuellt hot. Det skulle nog även du göra emot ditt barn:) | |
| LisaLong | 2010-04-23 10:46 | |
![]() | Måste fråga TS hur du vet att det var en fyllegubbe hittar ingen artikel om händelsen som säger att det var en fyllegubbe, inte för det spelar nån roll men ändå | |
| Tess 08 | 2010-04-23 10:47 | |
![]() | Jag är skeptisk till historien, det är det hela... Skriver inte på en namninsamling utan att veta (från båda sidor) vad som hänt, inte riktigt så blåögd är jag (trots att mina ögon är knallblå :)). Skulle kunna tänka mig att skriva på en namninsamlingslista att avliva ägaren om det kommer fram information om att de misskött situationen :) | |
| LisaLong | 2010-04-23 10:47 | |
![]() | hittade nu:) www.pitbullforum.se/...l- ddas!/0/ | |
| LisaLong | 2010-04-23 10:49 | |
![]() | djurensjurister.se/maya.p hp | |
| le-lou | 2010-04-23 10:52 | |
![]() | läs gärna kommentarerna i det där forumet också och tänk till lite vad det är ni skriver på. | |
| apbur | 2010-04-23 10:52 | |
![]() | Alla hundar kan bli farliga för människor och det är inte onormalt att en hund hugger. Det handlar ju om NÄR och VARFÖR den hugger. Har den varnat genom att morra, visat mer och mer aggressivitet när mannen närmade sig men utan resultat så är det inte alls konstigt att den slutligen hugger. Nu är ju staffens käkar gjorda för att orsaka väldig skada, det är därför det är bäst att aldrig bli biten av en sån hund. Polisen ska ju göra ett till test. Klarar den inte det testet är det väl inte så mycket att göra. Då betraktas den som opålitlig och farlig. Trots facebook-grupper och namninsamlingar. | |
| Låftamannen | 2010-04-23 10:52 | |
![]() | Och den bräkande fårskocken är lika högljudd som vanligt. Fattar inte hur folk kan svälja en grovt vinklad historia utan att ifrågasätta den över huvud taget. Tappar folk tankeförmågan så fort det är synd om någon/något? Kudos till le-lou som verkar vara den enda som är nykter i denna tråd. | |
| Tess 08 | 2010-04-23 10:58 | |
![]() | Och all information kommer från ett håll (angående händelse osv, det de andra skrivit läste jag inte) | |
| clullanc | 2010-04-23 11:42 | |
![]() | Klart man skriver på. | |
| stene46 | 2010-04-23 12:11 | |
![]() | Håller med Sote! Dessutom borde fyllgubben kedjas fast... | |