Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 55 |
Mobilspel
| Pågående | 19 615 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Sportsman78 | 2010-05-04 23:40 | |
![]() | Har bara läst något inlägg men här kommer ett snabbt formulerat svar: Jag skulle pratat med konsumenteverket och om de skulle säga att jag inte ska betala så skulle jag inte betala utan bestrida fakturan per fax eller mail. Det som företaget behöver göra då är att lämna det till kronofogden om de vågar (eller så ger de upp här och inser att de har fel). Vågar de lämna det till kronofogden så kan du bestrida även den fakturan. Och det som händer då är att de behöver stämma dig i tingsrätten (det blir rättegång för småmål). Sannolikheten att de stämmer dig för att få in 2000kr är liten eftersom det inte lönar sig. | |
| Minta | 2010-05-04 23:46 | |
![]() | Ja, det ska jag sannerligen göra. Det måste väl ändå står i något avtal innan man tecknar det hur villkoren är. Dessa villkor har jag inte sett någonstans. De har skickat de Allmänna villkoren via mejl nu i ett worddokument men det är första gången jag ser det. Men det är väl jag som ska bevisa det då. | |
| Minta | 2010-05-04 23:47 | |
![]() | Bra att veta Sportsman. | |
| Minta | 2010-05-04 23:54 | |
![]() | Det hotade de också med nämligen, att det var lika bra att betala annars slutar det med en betalningsanmärkning ochd et vill du väl inte? | |
| Sportsman78 | 2010-05-05 00:01 | |
![]() | Kolla noga vad som du har godkänt (tex. när du betalat första fakturan). Förörvigt så gissar jag att rätten kommer kräva att företaget har tydliga bevis för att du ska betala. Är bevisen otydliga så vinner du.(Men som sagt chansen att det blir rättegång tror jag är minimal. Nu gissar jag: i minst i 99 fall av 100 där man hotar med att dra det till rättegång så fullföjer man det inte) | |
| Sportsman78 | 2010-05-05 00:06 | |
![]() | Du får inte betalningsanmärkning om du bestrider fakturan hos kronofogden. Företaget måste då lämna det till vidare till tingsrätten för att det ska bli avgjort. (Möjligen kan det finnas fall om det är väldigt väldigt tydligt att du ska betala fakturan, att kronofogden kan driva ärendet. Men jag tror inte det. Utan tingsrätten sköter allt sådant om du bestrider fakturan hos kronofogden. Du kan ringa kronofogden och fråga för säkerhetsskull.) | |
| Minta | 2010-05-05 00:16 | |
![]() | Det ska jag göra, tack för hjälpen. | |