Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 31 |
Mobilspel
| Pågående | 18 499 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pseudonymf | 2010-05-06 10:22 | |
![]() | Jag tror på liv efter detta. Återfödsel eller att själarna har en egen liten Rudbeckspark med Starbucks för sig själva... me want to live afterlife. | |
| Palini | 2010-05-06 10:25 | |
![]() | Om gud sitter och gråter så är han en rätt usel gud. =) | |
| mrsH | 2010-05-06 10:30 | |
![]() | Tror att själen går vidare. Döden är lika närvarande som livet själv... Själen är som ett grässtrå och de olika liven är som smultronen vi trär på det. Håller vi grässtråt upprätt så kan vi se alla smultron (alla liven), men vrider vi på den så ser vi endast det sista smultronet (det liv vi är i just nu). | |
| Skugga | 2010-05-06 10:38 | |
![]() | Jag var ateist, tills jag upptäckte att jag är Gud. Worship me! | |
| Dyslekso | 2010-05-06 10:41 | |
![]() | "Jag tror att man lever flera liv pga av att man har saker att lära sig genom alla liv man lever." Säkert en rätt vanlig uppfattning. Men med tanke på hur många generationer människor och djur som funnits, borde man då inte vara väldigt vis redan vid födseln? Eller ni kanske tänker att man lär sig saker utan att ta med sig lärdomen till sitt nästa liv? Eller ni kanske inte har tänkt igenom det hela ordentligt? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 10:47 | |
![]() | "Jag tror att man lever flera liv pga av att man har saker att lära sig genom alla liv man lever." Så tror jag med. Jag kan känna tydligt ibland när man umgås med människor om de är gamla själar eller inte. | |
| Dyslekso | 2010-05-06 10:52 | |
![]() | Jag gissar att man räknas som en "gammal själ" om man tror på reinkarnation. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 10:54 | |
![]() | Delvis det givetvis men det finns andra saker som visar sig oftast långt innan man kommer in på det ämnet med en främmande människa. Fråga mej inte vad utan det handlar mer om en känsla omkring hela personens aura. | |
| Dyslekso | 2010-05-06 10:59 | |
![]() | Menar du att du ser ett ljusfält runt personen, eller kan "aura" bytas ut mot "utstrålning"? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 11:02 | |
![]() | Nej jag ser inte så ofta något ljusfält, jag är dålig på det:-) Men jag kan känna auran, eller utstrålning om vi ska förenkla det. | |
| apbur | 2010-05-06 11:03 | |
![]() | Om man inte minns sina tidigare liv, hur ska man då kunna ta lärdom av dem? Vad är syftet med att lära sig massa saker när man inte kan tillgodogöra sig kunskapen? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 11:05 | |
![]() | Det handlar inte om det apbur att minnas sina tidigare liv utan att för varje liv du lever så är det som att du tar ett steg till på stegen till ett rikare ur andligt perspektiv. | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 11:05 | |
![]() | rikare liv ska det stå:-) | |
| apbur | 2010-05-06 11:08 | |
![]() | Du menar stegen upp till evig död? Man börjar alltså tro på reinkarnation när man levt flera liv. Trots att man inte minns det. Är det det du menar med "rikare ur ett andligt perspektiv"? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 11:20 | |
![]() | Ärligt ska jag säga att jag vet inte helt säkert apbur. Jag är troende men har inte lusläst allt och kan inte allt. Men för att förklara mej lite mer så det jag vill sträva efter är att nå till Nirvana. Man kan säga att det är en slutlig död för sin själ. Man har vandrat genom flera liv och för varje liv så tror jag man lever ett rikare liv ur andligt perspektiv. Vad som är andligt för dej vet jag inte men för mej är det en känsla som är svår att ta på och att beskriva. Jag tror alltså att människor som inte tror på något andligt alls inte har levt så många liv. När man levt flera liv så uppnår man mer förståelse, mognad, fritänkande enligt min tro. Men jag vill inte säga att man är mer värd som människa för den skull utan varje liv fyller sitt syfte. | |
| Dyslekso | 2010-05-06 11:38 | |
![]() | BrokenString: eftersom vi bara spekulerar här - finns inte möjligheten att man blir lite dimmig och trög i tanken av att ha levt många liv också, på liknande vis som äldre människor kan tappa lite av tankens klarhet? | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-06 11:39 | |
![]() | Nej det tror jag absolut inte. | |
| Evil Angel | 2010-05-06 11:41 | |
![]() | Jag håller med dig BrokenString. Man har "läxor" att lära sig genom liven, dom lärdomarna man inte lärt sig får man med sig i nästa liv osv osv tills man lärt sig allt. | |
| apbur | 2010-05-06 11:45 | |
![]() | Om du når Nirvana efter detta liv så kommer du ju garanterat inte träffa dina anhöriga på andra sidan iaf. Om jag bara ser din övertygelse ur ett psykologiskt perspektiv kan jag inte heller förstå. Jag kan inte riktigt se meningen, vad som motiverar en. Varför ska man sträva efter att göra gott i detta livet om man inte ens kommer vara medveten om det i det kommande livet? Du kommer ju inte få någon utdelning eftersom du inget kommer minnas och inget kommer veta. Fullkomligt meningslöst. | |
| Dyslekso | 2010-05-06 11:45 | |
![]() | Och sen dör man (för evigt)? Det verkar ju inte så schysst. Precis när man lärt sig att leva väl så är det slut på det roliga. | |