Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 3 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 605 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Pocaloca | 2010-05-12 15:57 | |
![]() | Gratulerar vaaaarmt! =)) Jag får mitt 4:e barnbarn i oktober(!) ...dom tog reda på könet....idag är det nog vanligast att man gör det....men på stenåldern....när jag födde barn...dååå.....fick man knappt det....hehehe Lycka till <3 | |
| BrokenString - Ej medlem längre | 2010-05-12 16:08 | |
![]() | När jag fick min sista så beräknade de först den 23 maj på det gamla sättet. Sen efter ultraljudet så sa de 19 maj. Men hon kom den 23 maj så ibland så funkar det gamla beprövade sättet bättre:-) | |
| Mamik | 2010-05-12 16:39 | |
![]() | När jag väntade mitt första barn för drygt 21 år sedan, var jag otroligt rädd för att drabbas av förlossningsdepression om det visade sig vid förlossningen att det var "fel" kön. Jag har ända sedan jag var liten flicka tänkt mig att mitt första barn skulle bli just en flicka. Min tanke var att om jag fick veta i förväg kunde jag bearbeta om det var "fel", nu visade det sig att det var en pojke, som jag redan hade misstänkt och jag kunde inte ha bekymrat mig mindre. Men det var roligt att höra alla kommentarer de sista måndaderna, alla har sina egna uppfattningar om vad det ska bli av olika anledningar. När jag väntade den sista, idag 7 år, frågade jag av nyfikenhet, men de ville inte berätta och jag brydde mig inte speciellt, även om jag den här gången inte hade ngn klar känsla för vad det skulle bli. | |
| IcaPika | 2010-05-12 16:48 | |
![]() | Jag tog reda på könet ( det var en pojke) av mer ekonomiska skäl. Lättare att förbereda för barnet med kläder och dyl om man vet könet. Dessutom så var det lättare att även ha ett bestämt namn när lillen ploppar ut istället för att kalla honom knorveln eller något annat töntigt. :) | |
| lillakia | 2010-05-12 17:15 | |
![]() | Har 6 barn och har aldrig velat veta vad det blir...Fick ju reda på det tids nog iallafall ;) | |
| HDanna | 2010-05-12 17:18 | |
![]() | Har inte sett detta forum tidigare...eftersom jag jobbar med ultraljud på gravida så är det jätteintressant att följa era tankar och funderingar. | |
| sanlin | 2010-05-12 17:47 | |
![]() | Ville inte veta vilket kön det var innan födseln. Tycker det är så spännande att se vad det blir. :) Grattis till den kommande tjejen (antagligen...). :) | |
| nystan1 | 2010-05-12 18:07 | |
![]() | Jag ville jättegärna veta vad vi skulle få, en kombination av kontrollbehov och nyfikenhet. Men sambon ville inte, så vi väntade (otåligt!). Jag var helt övertygad om att det var en pojke under hela graviditeten, gick mot strömmen då jag visst hade flickmage och allt vad det var. Men när första värken kom så bara slog det mig att det ju var en tjej i magen, så när hon väl kom ut var jag inte det minsta förvånad. Lycka till med allt! (: | |
| dalapower | 2010-05-12 18:08 | |
![]() | Jag och tjejen kollade på vårat andra ultraljud vilket kön det skulle bli,för vi ville veta,vi båda är rätt organiserade av oss och ville kunna styra upp visa saker,men inför ett sista ultraljud innan födseln så visade det sig att det var för lite fostervatten och de ville sätta igång tjejen två dagar senare,pang sa det så hade moderkakan lossat och akut kjejsarsnitt på under 12 min!!men fin var hon vår lilla dotter Niva | |
| broglo | 2010-05-12 20:37 | |
![]() | Vi var överens om att vi inte ville ha reda på könet i förväg (vår son fyller snart ett). Hade jag fått önska på förhand hade jag nog önskat mig en dotter, men när min son väl hade fötts så var han så otroligt självklar från första sekunden: det var plötsligt så naturligt att det var just honom vi hade gått och väntat på. Jag tror att vi kommer att få minst ett barn till och jag kommer inte att vilja veta könet innan förlossningen nästa gång heller. | |
| E G N | 2010-05-12 21:02 | |
![]() | Först grattis alla gravida och nyblivna föräldrar! Sen; det enda namn jag och sambon var överens om före var ett flick-. Vi visste inte könet (och hade inget intresse av att veta heller!), men barnmorskan och alla andra "förstå-sig-påare" trodde det var en tjej pga hjärtljud och magform och sånt. Tji fick vi. Men så fort vi såg honom var namnet ett faktum. Sålunda inga probs. Andra barnet, med arbetsnamn Jojo (det tyckte storebror var fint), sa barnmorskan samma sak igen, men då visste jag ju själv att det var en kille till. Ingen som helst tvekan :) Han fick inget namn förrän han låg på bröstet heller trots allt. Men då fanns det bara ett (som vi öht inte ens pratat om före). Så att veta könet för att planera namn ... nä :) Och att veta könet för att köpa tjej- eller killgrejer? NÄÄ! :) | |