Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 234 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lsaw | 2010-05-21 17:24 | |
![]() | Om jag hade en hund skulle den få en hundskinnspäls från Kina att bära då det är kallt ute! Skämt åsido. Det finns hundraser avlade för olika syften (som någon skrivit om tidigare), men även för olika klimat. Vill man ha en hund kan man välja en som klarar sig i vårt klimat, utan att man behöver klä den till vardags. Vill man ha något annat, så skaffar man det. För mig personligen är det svårt att se en "modeklädd" hund som en hund. Det är mer en pryl som någon köpt för att visa upp - men jag tänker det i min skalle - inte visar det utåt! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:27 | |
![]() | Deprimerande. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:39 | |
![]() | Chihuhuas kommer ursprungligen ifrån Mexico, varför de faktiskt utan att må dåligt av det kan kläs året runt. Jag håller med om att ser fångulligt ut med princessklänningar och pimpade t-shirts på hundar, och jag skulle aldrig klä min hund så. Fast ni kan möjligtvis inte tänka er att dem klär hundarna så just FÖR att provocera er som har en massa åsikter om saken ni egentligen inte har med att göra? | |
| granit69 | 2010-05-21 17:43 | |
![]() | Det är inte klokt att folk håller på med sina hundar som om de vore accessoarer! Konstigt att hundintresset bland unga tjejer i Sverige ökade så starkt i samband med att Paris Hilton började visa upp sig och sin Gucciväska. Det är inte klokt,det ser inte klokt ut. Det irriterar mig,ja det gör det! Det finns folk som inte har råd att klä sina barn ordentligt. | |
| Lillstölla | 2010-05-21 17:44 | |
![]() | Haha nä varför skulle man klä sina hundar som barn bara för att någon KANSKE skulle reta sig på det? Gör man det så är det ju ytterligare tecken på att man har stora problem!! Jag har inte sagt att man inte ska klä sina djur, jag sa att det är sjukt att klä dom i klänningar och så vidare. Men undrar ju varför du ber om folks åsikt när du nu säger att vi inte har med saken att göra ändå..... | |
| wobbler | 2010-05-21 17:49 | |
![]() | Substitut för barnlöshet.. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:54 | |
![]() | Därför att jag undrar just varför ni orkar engagera er. Nu är detta självklart inte riktat emot er, men jag har fått mycket kritik för att jag faktiskt vid särskilda behov klär min hund. Jag kan erkänna att han på julafton har en liten söt tomtedress, han gör succe på julafton för barnen i släkten. Och övriga högtider klär jag honom i en stickad pullover, bara för att JAG tycker det är sött! Han trivs fantastiskt bra framförallt med den uppmärsamhet det ger honom, han blir verkligen festens mittpunkt, och det unnar jag honom alla gånger:) Kanske andra gör detsamma fast oftare? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 17:56 | |
![]() | Wobbler. det kan man väl isåfall unna dem som inte kan få barn, så länge hunden är lycklig?! | |
| granit69 | 2010-05-21 18:00 | |
![]() | Tror du på allvar att en hund uppskattar att ha tomtedräkt? Prova att smickra och gulligulla med honom när han är utan kläder så får du samma reaktioner av honom ska du se! Alla hundar gillar väl extra uppmärksamhet. | |
| Miss_jk | 2010-05-21 18:12 | |
![]() | Har ingen koll alls på detta, men jag vet att min kompis som är uppfödare säger till köparna att de ska ha någon form av värmande plagg på valparna när de går ut på vintern. Kanske samma sak för väldigt små hundar? | |
| Lillstölla | 2010-05-21 18:13 | |
![]() | NOUBA: Okej ja för jag började ju undra lite varför starta en tråd när man inte kan ta folks åsikter. Men klart ska man ska klä sin hund så den inte fryser osv så som jag sa innan. Min mamma har stickat en riktigt häftig västliknande sak till en väns hund och den har en döskalle på sig och hundens namn på med som han har på hunden när det är vinter. Finns ju andra raser än chihuahua som behöver extra värme på vintern, bland annat Rhodesian Ridgeback men man tenderar ju inte att se sådana med klänningar och andra små dresser, men de är ju inte så behändiga nåt att bära med sig på röda mattan och liknande. Just detta att klä sin hund för jämnan har jag inte sett så mycket i Sverige, mest i USA. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-21 18:31 | |
![]() | Borde det inte vara självklart att det djur man har, klarar det klimat man lever i? | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 18:32 | |
![]() | Grabit69: Jag VET på allvar att min hund inte har några som helst problem med att ha tomtedräkt på sig. Från mig får min hund uppmärksamhet och kel i princip hela dagarna samt långa promenader så hur jag sköter min hund behöver du inte bekymra sig om, barn och bekanta bryr sig extra mycket om honom när han är "utklädd". | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 18:34 | |
![]() | Mitch: Varför skulle det vara det? borde det i så fall inte vara självklart att de grödor vi äter kan odlas i vårt klimat? | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-21 18:42 | |
![]() | Hur kan man jämföra mat och hundar? Det var en märklig jämförelse. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-21 19:15 | |
![]() | Hemskt märklig, det har du möjligen rätt i. Men hundarna har kommit till Sverige på samma vis och av samma skäl som tex de grödor vi importerar, för att vi vill ha dem här. | |
| apbur | 2010-05-21 20:29 | |
![]() | Jag har sytt en baddräkt till min ena hankatt. Väldigt nöjd faktiskt. | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-21 20:31 | |
![]() | Grödorna kommer hit för att vi äter dem...hundar kommer hit för att? | |
| Mitch Ryder - Ej medlem längre | 2010-05-21 20:32 | |
![]() | Det är finns inget skäl världen, som kan motivera varför vi ska ha djur lämpade för varma klimat hos oss. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-21 20:42 | |
![]() | Mitch Ryder: Du förenklar saker och ting. Husdjur pendlar mellan att vara i inomhustemperatur och att gå ut då och då. Finns ingen direkt perfekt päls för att växla mellan -30 och att vara inne. Det går inte att prata om klimat så länge du inte menar att man ska ha alla djur utomhus dygnet runt. | |