Spelrum
Giraffen2
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade4
Mobilspel
Pågående19 234

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Behringer2010-05-21 16:40
Antal inlägg: 3575

Om jag inkluderas i "lekmäns ", Rob, så har du nog läst mina inlägg ungefär som självaste horn-Pelle läser bibeln.

Det torde framgå med önskvärd tydlighet att jag icke ifrågasatt TS:s arbetsförmåga men väl det av Reinfeldt & c:o numera välrapade mantrat "arbetslinjen"

Bitte - Administratör2010-05-21 16:41
Antal inlägg: 24219

Som sagt jag har stor egen erfarenhet av FK och att vara sjukskriven ,, och har som sagt inte haft problem och , just pga att mina läkarintyg har varit skriva nog tydligt

Och SP ,, ingen skrev det du kommenterade var liksom bara min egen tanken

Bitte

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-05-21 16:41
Antal inlägg: 31064

Det är förjävligt att vara utlämnad åt oengagerade idioter, vare sig de är anställda av FK eller ej.

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 16:43
Antal inlägg: 199

Jag har förvisso inte heller haft mycket kontakt med FK. Men jag kan ju tänka mig hur det är att slåss mot väderkvarnarna. Inlevelseförmåga tror jag det kallas.

Lillstölla2010-05-21 16:46
Antal inlägg: 23831

Japp, empati, inlevelseförmåga, finns massa bra ord att beskriva det Rob, dessvärre inte så många som har samma egenskap som du!

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 16:53

"Det torde framgå med önskvärd tydlighet att jag icke ifrågasatt TS:s arbetsförmåga men väl det av Reinfeldt & c:o numera välrapade mantrat "arbetslinjen""

Önskvärd tydlighet? Vi är inte tankeläsare.

Behringer2010-05-21 16:56

>Det enklaste sättet för dig att få en inkomst som trillar in, verkar vara att du börjar arbeta igen.

Och det är väl precis det arbetslinjen handlar om...? <

"Önskvärd tydlighet? Vi är inte tankeläsare. "

kanske inte ens läsare...?

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 16:59

"Det enklaste sättet för dig att få en inkomst som trillar in, verkar vara att du börjar arbeta igen.

Och det är väl precis det arbetslinjen handlar om...? "

Ja du, läser man det där rakt upp och ner så får iallafall jag intrycket att du stödjer den linjen. Var tydligare nästa gång. Du vet, till och med Henrik Shyffert har slutat att vara ironisk. :-)

Minta2010-05-21 16:59
Antal inlägg: 20042

Lillstölla, vilka är de förmenta förståsigpåarna?

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 17:00

*Schyffert heter han.

Behringer2010-05-21 17:29

Schyffert har slutat ironisera... det säger du?

Om jag inte framstår som glasklar i mina inlägg så fråga hellre än dra förhastade slusatser eller påstå saker

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-05-21 17:32
Antal inlägg: 31064

Vem/vad är det ni fightas om? yogamama?

Behringer2010-05-21 17:36

Vi kan kalla det messförstånd, sylvia.
Jag försöker förklara för din älskade Rob att han tolkat mina inlägg inte riktigt så som de var menade

le-lou2010-05-21 17:37
Antal inlägg: 17500

"Det enklaste sättet för dig att få en inkomst som trillar in, verkar vara att du börjar arbeta igen.

Och det är väl precis det arbetslinjen handlar om...?"

Nu är väl det för bövelen inte din sak att ifrågasätta om ts är tillräckligt sjuk eller inte? Det är ju inte ens det tråden handlar om - det är inte så att FK sagt nej, mer att det finns för lite underlag från läkaren. Det är ett problem i sig, att läkarna inte förklarar eller detaljerar diagnosen tydligt nog. Vissa läkare skriver utförligare, andra skriver mindre.
Det är ingen , varken ts el någon annan som påstår att läkaren ska LJUGA ihop något.

Saxat från Fk:s hemsida:

Intyg

Med intyg anses handling som redogör för sakförhållanden. Intyg ska vara välgrundat och utformat med avseende på ändamålet. Utfärdande av intyg är reglerad i Lagen om yrkesverksamhet på hälso och sjukvårdsområde (YVL). Mottagaren av intyget avgör om intyget uppfyller ändamålet.

Fk kan också begära:
Särskilt läkarutlåtande (SLU)

Ett annat sätt att fördjupa det medicinska underlaget är att försäkringskassan begär in ett särskilt läkarutlåtande, se RFFS 2003:13.

Är man sjuk och kan arbeta så ska det inte vara så krångligt. Byråkratin är hemsk, jag är den första att hålla med och nej, man kan inte göra det så lätt för sig att skylla på nuvarande regering. Suck.
Ts, till dig : Ge dig inte, gå till en annan läkare för att få ett intyg korrekt ifyllt och be att få prata direkt med din handläggare så du inte fastnar i Kundtjänst på Försäkringskassan - du har rätt att prata direkt med handläggaren.

le-lou2010-05-21 17:37
Antal inlägg: 17500

"Är man sjuk och INTE kan arbeta" ska det såklart stå.

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 17:38

Nej, det handlar om att Behringer inte blåste straff i onsdags. Kom igen, det var en klockren kapning. :-)
Har varit sjukskriven sedan dess. Kan inte köra truck med denna gigantiska lårkaka.

Ironin lever, lite. *Dödsryckningar*

Källargubben - Ej medlem längre2010-05-21 17:39
Antal inlägg: 665

Tack alla för tips, råd och pepp-talk!

Får samla mig till på måndag då jag ringer min VC igen.

Har skrivit mail till både FK och mitt landsting, inte för att det kanske hjälper, men det är alltid skönt att få sakligt klaga av sig lite.

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 17:39

Tydligen är det fler som har missförstått, Behringer. ;-)

_-Rob-_ - Ej medlem längre2010-05-21 17:40

Lycka till, Källargubben. Kräv din rätt.

Behringer2010-05-21 17:43

från IRL i onsdags:
Behringer blåste straff :)

Visst är det fler, Rob. Jag har ju sagt det förr:
Varför ens försöka förstå det som kan missförstås

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?