Spelrum
Giraffen31
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade50
Mobilspel
Pågående19 420

Forumkategorier

Användare Inlägg  
nulltj - Ej medlem längre2010-05-25 14:02
Antal inlägg: 14052

NOUBA>> Då var det ju etiketten 'dammtuss' som var problemet, inte poängen i sig.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-25 14:02
Antal inlägg: 3604

Om man är djurplågare för att det skulle kunna hända något med min hund när jag lämnar henne, är jag då också våldtäktsman för att jag låter min dotter gå ut själv och leka? Det skulle ju trots allt kunna hända något! :)

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-25 14:03

lämnar henne (vid affären)

Nordström882010-05-25 14:04
Antal inlägg: 8

@ElectricEye! Håller med dig fullständigt.

nulltj - Ej medlem längre2010-05-25 14:05

word.

Satyra2010-05-25 14:11
Antal inlägg: 4561

Exakt vad jag tänkte fråga -NOUBA- - Hur gör du den dagen dina barn vill/behöver göra något utanför din bevakande sfär? Ska de inte kunna det, eftersom det alltid föreligger en risk att något kan hända?

Tror det är rent farligt för barn (och hundar) att växa upp med rädda människor som oroar sig för att andra ska vara psykotiska galningar som det finns realistisk risk för kommer att plåga/röva bort en ...

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 14:11
Antal inlägg: 2212

Nulltj:Lite meningsfel i det inlägget, man kan uppfatta det som att Chihuahuan inte har samma instinkter som större hundar har, alternativt att Chihuahuan har samma instinkt men att det inte visar sig på samma vis. Jag utgår nu ifrån att det var det första alternativet Veneticis ville peka på. Ändå onödigt att använda just Chihuahuan som exempel eftersom det är en individ och inte en rasskillnad.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-05-25 14:11

Min hund gillar promenaden till affären, hon lägger sig avslappnat och väntar och vem vet om husse kanske har med sig någon godbit ut från affären. Plågad? Skulle inte tro det.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 14:14

Satyra: Jag har inte påstått att ni plågar era djur, utan att jag själv, personlingen av mina alldeles egna skäl inte lämnar min hund utanför affären.
Jag förstår inte hur det kan leda till att jag ska sitta här och svara på en massa fullständigt idiotiska frågor?

nulltj - Ej medlem längre2010-05-25 14:14

Jäjä.

25ton2010-05-25 14:24
Antal inlägg: 70

hejsan. sjukt att behöva läxa upp dig. att lämna hunden utanför affärren upplever jag som fullständigt normalt.behöver jag mjn hund till affären eftersom jag e synskadad

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 14:25

Eller försöker ni helt enkelt bara bygga på mitt psyke här och hetsa mig till att lämna min lilla Chihuahua utanför Konsum?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 14:27

Ersätter ni då min älskade familje/medlem om han blir skadad stulen? Och i vad?

Larvbrud - Ej medlem längre2010-05-25 14:30
Antal inlägg: 4050

"Larvbrud: Du påstår väl inte att hundar inte är flockdjur som underkastar sig hierarki och testar flockledaren etc?"

Venatici: Ej är flockdjur? Nej, läs själv så ser du att jag inte påstått detta.

Eftersom hundraser är framavlade till olika uppgifter är vissa raser mer självständiga än andra. Hundar som vaktar får kan leva med fårflocken eftersom de är självständigare än en ras som är avlad för att vara sällskap.
Man kan se att vissa hundindivider vågar sticka längre från flocken än andra.
Du skrev att det var djurplågeri att lämna hundar hemma. Det tycker inte jag att det är om inte hunden uppenbarligen lider av att inte få följa med.

Satyra2010-05-25 14:40

-NOUBA- - Ok, har man en liten Chihuahua (jag trodde vi pratade om hundar nu. ;-) nej förlåt, det var onödigt ...), så kanske man känner annorlunda. Dels för att de ÄR små, dels för att de är extremt efterfrågade som ren modepryl och därmed kanske mer stöldriskutsatta?

Störde mig även lite på nedanstående mening, eftersom du får det att låta som att jag och sådana som likt mig låter hunden vänta utanför affärer, är mindre ansvarskännande än du.:

"Jag tar helt enkelt inga onödiga risker när det gäller vare sig mina barn eller min hund"

Satyra2010-05-25 14:43

Skulle fortfarande dock, av ren nyfikenhet, vilja höra hur du resonerar kring min förra fråga, gällande dina barn. (eftersom du själv gjorde en jämförelse mellan barnen och hunden)
"Hur gör du den dagen dina barn vill/behöver göra något utanför din bevakande sfär?"
Hur långt sträcker sig din syn på vad som är "onödiga risker"? ;-)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 14:51

Satyra: Med Chihuahuan just skulle jag tippa på en 50/50 att hunden faktiskt över huvud taget finns kvar efter en runda i affären, en lugn dag. Jag utgår, precis som jag också skrev ifrån mig själv i både denna och andra situationer.

Jag har hela tiden skrivit just det att jag avundas er som vågar lämna era hundar.

Jag hade tidigare schäfrar och även då avstod jag ifrån att lämna dem utanför affären, fast då utav delvis andra skäl.

Min poäng och åsikt är absolut inte att ni som lämnar era hundar utanför affären är mindre ansvarskännande, alla gör vi vår egen riskbedömning i liknande situationer och alla är vi olika.

Stör du dig på något jag skriver fortsättningsvis så är det mycket bättre att du ifrågasätter det än att du drar igång en ifrågasättningskampanj där du insinuerar att jag är farlig för mina barn och min hund.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-05-25 15:00

Jämförelsen mellan barn och hund ligger helt enkelt i att jag känner ett större ansvar att göra rätt val, över dem för vilka man "för talan".
Det borde räcka för att besvara din sista fråga, söker du ytterligare tips och information om mig och mitt liv så kan du starta en -Nouba- tråd, där kan vi diskutera enkom mig.

Satyra2010-05-25 15:00

Fast jag anser på riktigt att det är rent farligt för barn och djur att ha rädda föräldrar/ägare eftersom den känslan av osäkerhet smittar av sig. Det uttalandet var inte riktat specifikt till dig, -NOUBA-.

Satyra2010-05-25 15:03

Allvarligt talat -NOUBA-, tror du att det finns "normala" föräldrar/hundägare som INTE känner som du, att man inte utsätter sina barn/djur för onödiga risker? Det är väl en ganska självklar sak att känna så!
Skillnaden är ju då uppenbarligen i VAD man anser ÄR "onödiga risker". ;-)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?