Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| pion ekrot | 2010-06-08 21:22 | |
![]() | ramsay: Ja du, våld är väl inte min grej. Jag säger att det är förkastligt eftersom jag tycker det. Har ett par seriöst sex med den typen av inslag, en fungerande kod o.s.v så är det inte våld i mina ögon. Våld i mina ögon innebär alltid någon form av övergrepp och överskridande av en annan persons gränser. I fall där det experimenteras med de egna gränserna så är det svårare att avgöra vad som är våld och inte. Är man sexton år så kan man göra antagandet att de egna gränserna inte är medvetet satta på sånt sätt som de KAN vara om man är trettiosex, men inte heller det är ju nån garanti. Man prövar väl sina gränser hela livet. Jag kan inte avgöra om den här tjejen under händelseförloppet fått sina gränser för långt överskridna men jag gissar utifrån någon slags allmänmänsklig faktor att de kan ha blivit det lite grann. | |
| Venatici | 2010-06-08 21:22 | |
![]() | Mamman kanske är extremt "överbeskyddande" och av en helt annan tidsålder dessutom. Självklart ska man ha koll på sina barn, och självklart ska man uppmärksamma blåmärken. Men i detta fallet verkar inte mamman ha pratat med tjejen och om vad hon vill och känner. | |
| granit69 | 2010-06-08 21:23 | |
![]() | Boxning och tatuering sker ju oftast med nån form av kontroll. Får man tatuera sig som 16-åring? | |
| regression | 2010-06-08 21:23 | |
![]() | Nu är ju boxning olagligt, dårå. | |
| apbur | 2010-06-08 21:24 | |
![]() | Ursäkta min sena ankomst men skrattar lite när jag läster följande: "Han har använt tillhyggen och visat hänsynslöshet, enligt åtalet." Det var väl ändå själva meningen? | |
| regression | 2010-06-08 21:24 | |
![]() | Det är stötande många som angriper den här frågan med ett introspektivt ''Hmm... vad skulle JAG ha gjort?''. | |
| pion ekrot | 2010-06-08 21:25 | |
![]() | regression: Meningen "en meningslös tautologi" är en (meningslös) tautologi. | |
| Gautama | 2010-06-08 21:25 | |
![]() | Man måste vara 18 för att tatuera sig. | |
| Minta | 2010-06-08 21:26 | |
![]() | Proffsboxning är förbjuden. | |
| pion ekrot | 2010-06-08 21:27 | |
![]() | apbur: Det är ju ett slags rollspel, vilket inte betyder att man trånar efter genuin hänsynslöshet. | |
| regression | 2010-06-08 21:28 | |
![]() | pion: mmm... det gick ovanligt fort att resonera oss fram till absolut ingenting den här gången. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:28 | |
![]() | ja minta men inte pga våldet. man kan ge concensus till våld. som sagt, det är bara hennes status som kan svara på om det är moralkaka eller olagligt. | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:29 | |
![]() | Men mam trånar av upplevelsen av total hänsynslöshet. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:29 | |
![]() | "apbur: Det är ju ett slags rollspel, vilket inte betyder att man trånar efter genuin hänsynslöshet. " eller så gör "man" det. varför inte? | |
| Venatici | 2010-06-08 21:30 | |
![]() | Jag tex har lätt för att få blåmärken, det krävs inte mycket. Om en 32-åring VERKLIGEN vill skada en 16 åring blir det nog mer än blåmärken. Blåmärken säger egentligen "inget". Jag tycker verkligen inte detta är misshandel. Vad tjejen tycker framgår ju inte alls, bara åsikter från mannen, mamman och åklagare. | |
| granit69 | 2010-06-08 21:31 | |
![]() | Ok,ok jag bryr mig inte om vad folk gör i sina sovrum eller tortyrkammare.De får gärna bajsa på sin partners trumhinnor eller hyvla deras skinkor med cirkelsåg samtidigt som de ser på teletubbies,helt ok. Fast jag tycker de behöver vara myndiga innan de ägnar sig åt såna avancerade lekar.Och ha nån form av hantverksutbildning,för sågen. | |
| pion ekrot | 2010-06-08 21:32 | |
![]() | ramsay: Du menar att man innerst inne vill få sina egna gränser övertrampade eller att man inte har några gränser så därför är allt ok? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:32 | |
![]() | Jo, det är nog just det "man" gör - trånar efter genuin hänsynslöshet. Men jag förundras/skräms av hur man kan ha så "utvecklad" sexuell smak i så unga år. Om hon nu verkligen har det. | |
| Behringer | 2010-06-08 21:34 | |
![]() | Finns det någon i denna tråd som på allvar tror att någon , psykiskt frisk person, verkligen av FRI vilja låter krokodilklämmor fästas i bröstvårtorna, bli slagen med rotting över ryggen etc? Finns det någon i denna tråd som anser att en 32-årig man som utför dessa gärningar mot ett barn verkligen ska gå ostraffad? Finns det någon i denna tråd som om er sextonåriga dotter kom hem med blåmärken, som hon säger härstammar från "sexlekar", på ryggen bara skulle rycka på axlarna. "ja, ja, du är ju byxmyndig och kul att du har hittat ett sexliv du gillar"? Jag mår illa! | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-06-08 21:34 | |
![]() | pion: Har man en masochistisk läggning så är väl själva poängen att släppa kontrollen och få sin vilja utplånad till förmån för någon annans? (Sic!) | |