Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 23 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kajix | 2010-06-10 00:10 | |
![]() | horny pad ftw | |
| apbur | 2010-06-10 00:15 | |
![]() | Haha, nej, jag skämtade inte. Jag tänkte på hästar, som jag vet har svårt att kräkas. Sen tänkte jag på kor som käkar klöver (har jag för mig) och blir helt jästa. Vi människor kan ju kräkas upp avföring om det vill sig riktigt illa. Frågan är om idisslare kan kräkas efter att maten passerat fler magar? Ja, sånt här intresserar mig på riktigt :) | |
| Ulice - Spelvärd/Forumvärd | 2010-06-10 00:23 | |
![]() | Den här tråden var helt klart den mest intressanta OCH underhållande på länge (ja, jag roas av udda saker...). Man får både fnissa och lära sig nåt nytt. Lite av ett kinderägg. :-) Ser fram emot Mouches rapport i morgon. Hade gärna sett bildbevis på spektaklet, men får väl nöja mig med en skriftlig redogörelse. Och jag undrar lite samma som apbur, kan idisslare kräkas mat som kommit längre in i systemet eller är det s a s enkelriktat? Kan Mouche undersöka även detta tro? :D | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-10 00:30 | |
![]() | Det ni undrar är alltså om de kan kräkas upp sitt eget bajs? | |
| apbur | 2010-06-10 00:31 | |
![]() | Haha, typ ja :) | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-10 00:40 | |
![]() | Det borde vara enkelriktat efter halva vägen, dvs efter andra magen... Sen kan man kanske diskutera vad som menas med att kräkas. Idisslare stöter ju upp mat för att tugga om och de kan rapa men de spyr kanske inte våldsamt om de ätit nåt olämpligt. | |
| Grundsnygg - Ej medlem längre | 2010-06-10 00:49 | |
![]() | Larvbrud "Det ni undrar är alltså om de kan kräkas upp sitt eget bajs?" Allt man stoppar i sig blir förr eller senare bajs. | |
| apbur | 2010-06-10 00:49 | |
![]() | Jag har aldrig sett en ko eller ett får kräkas. Katter och hundar kräks ju lite då och då. Vad händer när korna blir magsjuka? Vad händer när det blir tjall i tarmen? Jag läste på wiki att fåret har en tarm som är 28 gånger längre än fåret själv. Känns som risken för tarmkrångel är stor då. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-10 00:53 | |
![]() | Tja du... Det kan nog hända lite allt möjligt. Som du var inne på tidigare kan de svälla upp till bollar av bete, t ex blött gräs eller nån växt som är skumbildande. Då får man ta död på skummet med lite olja eller diskmedel. | |
| barde | 2010-06-10 17:57 | |
![]() | Mouche! Hur går det med fåren, har de några tänder? Om du ännu inte har kollat upp det så finns det önskemål på att du kan försöka få djuret att kräkas+göra en tarmmätning då jag tycker att 28 gånger längre tarm än fåret själv låter lite väl långt. | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-10 18:17 | |
![]() | Jag önskar att jag låtit videofilmat mina, i mina ögon, oerhört tappra försök att få en storvuxen bagge att öppna munnen för inspektion. Han knep ihop munnen, blängde på mig, sänkte huvudet och såg ut att belåtet mäta avståndet från där vi stod och till bäcken nedanför dit han tänkte sig att min luftfärd skulle sluta. Han hade en rent av grym blick i sina annars snälla ögon när han kikade på mitt akterparti. *ryser* Till på köpet kom jag direkt från jobbet och var klädd i lågskor, svarta byxor, skjorta och kavaj. Låt mig säga så här: Jag kommer inte ha ha de kläderna till jobbet i morgon. Tilläggas kan också att baggen avgick med segern. Jag är med andra ord fortfarande osäker... Mouche | |
| Lillstölla | 2010-06-10 18:20 | |
![]() | Heheheh, envis en låter det som. Ser fram mot uppföljningen, för du har väl inte gett upp? Måste ju få veta hur det ligger till! | |
| DennisPlz | 2010-06-10 18:31 | |
![]() | www.istockphoto.com/...-s kull.jpg www.childrensunivers.../s heep.asp www.skullsite.co.uk/.../s heep.htm darkcult.com/WebRoot...he ep-1.jpg | |
| lsaw | 2010-06-10 18:33 | |
![]() | Tror ni ser svaret på följande bilder: www.nrm.se/sv/meny/f....3 217.html | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-10 18:39 | |
![]() | Sluta nu, vi ville ju att Mouche skulle känna sig fram till svaret. | |
| apbur | 2010-06-11 01:59 | |
![]() | Nu har vi löst tandgåtan. Hur var det med kräkets kräkningar? | |
| kolbjörn | 2010-06-11 02:10 | |
![]() | i svalöv finns det ett våldtäktsfår. ska höra mig för om det... | |
| barde | 2010-06-11 14:09 | |
![]() | Hahaha Mouche jag älskar att du tog dig tid till det här! Sen bilder hit och bilder dit, jag håller med Larvbrud, vi vill ju ha lite drama! | |
| Behringer | 2010-06-11 21:17 | |
![]() | "spy som en kalv" är ju ett gammalt säj. Vid något tillfälle under min karriär i Bregottfabriken såg jag faktiskt en kalv kräkas. Detta torde dock ha varit undantaget som bekräftar regeln, då idisslare med magproblem vanligen rensar ut magåkomman den andra vägen | |