Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 40 |
| Inloggade | 87 |
Mobilspel
| Pågående | 19 323 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Urek | 2010-06-14 17:42 | |
![]() | Förstår inte riktigt vart du vill komma Grönöga..... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:43 | |
![]() | Jag börjar uppfatta dig som dåligt upplyst och faktiskt aningen snäv och fördomsfull i din syn på de olika religionerna som finns. Känns lite som att du plockar ut det värsta du kan hitta, bortser från allt det andra och börjar hugga vilt. | |
| Urek | 2010-06-14 17:45 | |
![]() | I stort sett alla religioner hävdar ju att de är den rätta tron så mitt exempel visar ju på religionernas problem, nämligen att de i mångt o mycket dömer ut andra och därmed är orimliga | |
| Urek | 2010-06-14 17:46 | |
![]() | Har det huggits vilt så är det väl i religionernas namn... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:46 | |
![]() | Och på vilket sätt skiljer du dig då från dem i det syftet menar du? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:46 | |
![]() | ah, oki | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:47 | |
![]() | Urek: "Det är ju det de hela handlar om att få bort de andra religionerna eftersom de är falska." Nu tog du av dig brallorna och gav dig ut på djupt vatten.... Falska på vilket sätt då menar du? --------------------- Jag skulle fortfarande vilja ha svar på den här frågan jag ställde. | |
| Urek | 2010-06-14 17:50 | |
![]() | Jag menar att de etablerade religionerna på olika sätt skapar elände för människor pga av att smarta manipulatörer hävdar att det finns en gud som DE representerar. Jag hävdar att det inte finns nån gud. | |
| Urek | 2010-06-14 17:51 | |
![]() | Därför vill jag skapa ett alternativ byggt på HUMANISM. | |
| brava | 2010-06-14 17:53 | |
![]() | jag tror på att vara tolerant och försöka förstå varför folk oavsett födelseplats gör som de gör och tror som de tror. själv är jag kristen och aktiv i vår kyrka här i "byn" och det är väl en religion lika god som en an. extrema handlingar i guds namn är just bara det extrema handlingar och enligt kristen tradition också ett brott mot de tio budorden (missbruka inte guds namn) och därmed alltså inte något religiöst - tvärtom. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:55 | |
![]() | AH! Där ja... För ateisterna har ju aldrig varit med i kampen som cirkulerat kring religionen sedan urminnes tider... Du drar alla religioner över en kam och sätter dig själv och din tro/icke tro som främst och det rätta. Vad skiljer då Dig från Dem? Ingen kan sitta och säga att en tro är falsk! Det är högmod. Vad som kommer efter vet vi alla. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 17:59 | |
![]() | mitt inlägg var svar på Ureks inlägg skrivet 17:50 | |
| Urek | 2010-06-14 17:59 | |
![]() | Hehe, kära Grönöga, de e klart jag sätter min tro främst, sätter du nån annans tro framför din? Tror jag knappast. O tycker jag att tro är falsk så är det väl min tro och har väl inget med Högmod att göra.... | |
| Urek | 2010-06-14 18:00 | |
![]() | Nå brava, hamnar muslimer i paradiset? | |
| Urek | 2010-06-14 18:00 | |
![]() | Eller i helvetet? | |
| _fantomen_ | 2010-06-14 18:01 | |
![]() | Vill inte vara petig men buddisterna tror inte på någon gud... | |
| Urek | 2010-06-14 18:03 | |
![]() | Vad tror Buddisterna på då? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 18:04 | |
![]() | Urek: "Hehe, kära Grönöga, de e klart jag sätter min tro främst, sätter du nån annans tro framför din?" Nej självklart gör jag inte det. Däremot fördömer jag inte andras tro, drar dem alla över en kam och säger att de alla är falska. Jag har respekt för andra människors tro. Däremot så kan även jag "fördöma" vissa individers handlingar, men jag aktar mig noga för att låta några fås agerande leda mig till att fördöma en helhet. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-06-14 18:06 | |
![]() | www.vbv.se/buddhism_...in dex.html | |
| Zmrzlina | 2010-06-14 18:09 | |
![]() | 1. DU DUGER Nej, varför skulle jag göra det? Klart jag klarar mig, men kommer ändå alltid sträva efter att vara bättre. 2. VAR DIG SJÄLV Ja... Eller skarva lite om det gynnar mina syften och inte skadar någon. Big deal. 3. DIN SEXUALITET ÄR DIN Antar det, vet inte vems det annars skulle vara. 4. UNDVIK DROGER Varför det? Budet kan mycket väl hamna i konflikt med bud 2 om att vara sig själv i det att man ju mycket väl kan vara en person som i sitt rätta jag vill röka på någon gång då och då. 5. DU ANSVARAR FÖR DINA HANDLINGAR Ja, oftast. Eller lydde jag bara order? Buden känns välmenande men ändock något otydliga och onyanserade, tycker jag. | |