Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 836 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-06-14 23:31 | |
![]() | Grundsnygg: För att det är ovärdigt och för att inte äckla 20-åringarna. Detta gäller även chattforum. | |
| Lillstölla | 2010-06-14 23:31 | |
![]() | SiriusMusta: Nej, men jag skrev att jag inte menade att det var din åsikt. Ledsen om det inte framgick! Jag ville bara göra skillnad mellan de två. Jag håller med i det du säger om de som har en osund livsstil. Jag är dokumentär "freak" och ser många sådana, såg nyligen en om en tjej som var rätt så rejält överviktig och hon genomgick en fettsugning men forsatte äta som innan och vägde ju snart lika mycket som hon gjort innan ingreppet. Det är ju att ta den bekväma utvägen. | |
| medlem nr 5 | 2010-06-14 23:31 | |
![]() | Folk i allmänhet som plastikoperear sig kan indelas i två olika fack (bortser från A& B-kändisar som ändrar på allt-hela tiden), dels de som redan som yngre vill förändra ngt, tex näsa lr bröst, och sedan ofta nöjer sig med det , dels de som med åldern får förändringar som de inte står ut med, sk naturligt förfall. Det som jag har svårt att förstå med dem som opererar bröst eller mage, är om de inte tränar, håller kroppen i trim i övrigt...om man lägger 50 000 på en op, så borde man kankse även inse värdet av att hålla sig med muskler iställer för daller på de övriga delarna av kroppen?? | |
| wildcard | 2010-06-14 23:33 | |
![]() | Jag lider inte själv av att andra opererar om sig. Jag har tatueringar och hål för att kunna ha de örhängen jag aldrig använder. Jag gillar dock mina rynkor och att tyngdlagen börjar ta ut sin rätt på det ena och det andra, det känns att jag har levt och det känns bra. Skulle se konstigt ut om jag hade 25-års ansikte och 43-års händer... =) Jag hoppas att min dotter som jag (och hennes pojkvän) tycker är en vacker ung dam lär sig att tycka om sina eventuella skavanker och att hon inte tycker att det känns nödvändigt att ha anknäbb eller stoooora tuttar. | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:34 | |
![]() | vad är skillnaden mellan att skaffa en cool tatuering och en cool näsa? | |
| malman | 2010-06-14 23:35 | |
![]() | vissa familjer skuldsätter sig så pass att de tvingas flytta från hus bara för att de vill ändra låren eller gäddhänget | |
| regression | 2010-06-14 23:36 | |
![]() | Man skulle ju kunna göra tråden lite intressantare -- nu när vi upptäckt hur meningslöst det är med inlägg av typen ''JAG skulle inte vilja plastikoperera mig'' -- och ställa frågan: skall vi subventionera plastikkirurgi med skattepengar? | |
| wildcard | 2010-06-14 23:36 | |
![]() | kolbjörn: jag har ingen cool tatuering men de är mina val och jag står för dem även om jag gjorde dem i 18-årsåldern och knappast skulle ha gjort dem idag... | |
| micro113 | 2010-06-14 23:36 | |
![]() | Vad är skillnaden på om man vill operera sig för att man är fet eller för att man är missnöjd med sina bröst eller annat. Bröst kan väl för fan forma med träning. Jag hatar denna besserwisser attityd så fort det handlar om övervikt eller fetma. | |
| wildcard | 2010-06-14 23:37 | |
![]() | regression: nej, om det inte är medicinskt motiverat | |
| medlem nr 5 | 2010-06-14 23:37 | |
![]() | Träna ffs!! Muskler fås inte genom op lr fettsugning.. | |
| Satyra | 2010-06-14 23:37 | |
![]() | kolbjörn - Nu står jag ju inte med plakat på stan och skriker på folk som opererat sina kroppar precis, så jag tror inte mitt "moraliserande", som du kallar det för, direkt skadar någon. ;-) Det jag med sorg betraktar är ett samhälle där folk - sedan relativt kort tid tillbaka - faktiskt mår så jävla dåligt över hur de ser ut att de inte står ut utan känner att det måste operera om sig för att kunna leva!! Det skulle ju naturligtvis - igen - inte vara så om det inte fanns en yttre stress/press på hur man "bör" se ut och en aldrig sinande ström av bilder från media om hur denna mall är konstruerad. Man stör sig ju inte på sitt utseende om man inte ständigt jämförs med något som ska föreställa "det riktiga", så att säga. | |
| micro113 | 2010-06-14 23:37 | |
![]() | regression Ja vissa typer av plastik kirurgi som är nödvändig. Ren skönhetsnoja, nej. | |
| micro113 | 2010-06-14 23:39 | |
![]() | malman Fast det måste väl vara helt okej anser jag. Vill jag prioritera att bli av med gäddhänget framför att bo i hus så är det väl mitt val, Det är mina pengar, mitt hus, mitt liv, mitt boende. Det är först om grannen måste betala som grannen kan klaga anser jag. | |
| regression | 2010-06-14 23:41 | |
![]() | wildcard, micro: Vilken typ av plastikkirurgi är ''nödvändig'' eller ''medicinskt motiverad''? | |
| apbur | 2010-06-14 23:42 | |
![]() | Jag skulle kunna tänka mig att operationer som gör folk snyggare kan subventioneras. Alla får ju ut nåt av det. Läppförstoring och bröstförstoring får folk betala själva. Det är så gräsligt. Ansiktslyft tycker jag gott man kan få när man passerat 50 :) | |
| malman | 2010-06-14 23:43 | |
![]() | klart det är "ditt"problem om du inte kan bo i ditt hus, men risken är stor att man ger övrig familj problem. men det hör igentligen inte hit | |
| kolbjörn | 2010-06-14 23:45 | |
![]() | Satyra, nu tror jag faktiskt du överdriver litegrann. Eller har du empiriska bevis på att folk som vill göra en skönhetsoperation är suicidala? Finns garanterat folk som tycker det är snyggt. Bara. Och som i det att de har råd "unnar" sig denna tjänst. Att det är tråkigt att folk mår dåligt håller nog de flesta med om. Och jag erkänner gärna att jag ofta verkar gillar lite småskavanker, det säregna som särskiljer den jag betraktar från andra. Men folk ska ha rätten att göra vad fasen de vill så länge de inte skadar andra anser jag. Den här debatten påminner om bd/sm-debatten där folk alltid verkar tro att ett trauma ligger till grund för en sådan böjelse och att det därmed skulle vara förkastligt. Nåja. | |
| apbur | 2010-06-14 23:45 | |
![]() | Plastikkirurgi är väl aldrig medicinskt motiverad? Det är väl just det som är grejen. | |
| Tess 08 | 2010-06-14 23:46 | |
![]() | Tycker det är intressant att de som är emot plastikoperationer också är de som "vet" varför man gör dom... | |