Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 15 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 201 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| dalapower | 2010-06-19 10:57 | |
![]() | Kubanilsson: men tänk på vad 125 miljarder ger oss för uppmärksamhet utomlands,alla vill komma hit;-) | |
| dalapower | 2010-06-19 10:58 | |
![]() | odin:Håller med dig,skulle önska att klubbarna hade råd,eller tvinga dem..då tror jag att huliganproblemet skulle minimeras:-) | |
| Minta | 2010-06-19 10:58 | |
![]() | Vilka då? Inte engelsmännen. För dem är svenska kungahuset minor royalties. De kommer inte ens och engelsmännen vet inte ens att vi har ett kungahus. | |
| odin - Administratör | 2010-06-19 10:58 | |
![]() | Alla tycker vi om olika saker. Jag accepterar idrottsevenemang, fritidsgårdar och andra samhällskostnader. Men att motståndarna skall ha så svårt att acceptera kostnaden för ett kungabröllop. Om du åtminstone hade klagat på monarkin istället för kostnaden så hade jag kunnat acceptera din åsikt. "Jag vill inte ha detta då vägrar jag betala för det". Jag åker inte på vägar i Norrland, varför ska jag betala för dem när det bor så få personer / kvm där? [ironi] | |
| E_Cantona | 2010-06-19 11:00 | |
![]() | Med ditt resonemang så står det ju klart att din frågeställning ter sig tämligen meningslös eftersom du redan bestämt dig för att detta är korkat... Men för att använda mig av din retorik så kommer ju försäljningen att fortgå under en lång tid framöver och kommer tack vare det rendera mer intäkter och man kan ju förutsätta att fler åker in till Stockholm för halva priset för att se bröllopet och köper exempelvis kaffe, öl mm mm... Så ditt argument faller tyvärr här oxå... | |
| Behringer | 2010-06-19 11:01 | |
![]() | Såväl potentielle terrorister i samband prinsessbröllop och fotbollshuliganer är samhällsproblem och därför måste samhället bära kostnaderna för att bekämpa problemen | |
| odin - Administratör | 2010-06-19 11:02 | |
![]() | Mer än >100.000 (i DN stod det >250.000) kommer kolla på bröllopet på plats. Och många via TV. Folk blir glada av att se på det och alla "små" händelser ihop gör folk lyckliga (vare sig det är fotboll, bröllop eller att åka på allmän väg) vilket gör att det är väldigt många som ändå är intresserade att kolla. Då tycker jag definitivt det är värt kostnaden. Man kan inte bara väga kostnader mot intäkter. Man måste fundera på indirekta intäkter såsom PR, att människor gillar evenemang et c. Dessa kostnader är givetvis svåra att uppskatta. Men om man funderar lite så har iaf inte jag några problem att betala skatt för detta! | |
| Sportsman78 | 2010-06-19 11:06 | |
![]() | Kostnaden är också att vi gör reklam för sverige som ett kungadöme istället för en modern demokrati. | |
| dalapower | 2010-06-19 11:10 | |
![]() | Jag är inte emot Monarkin om alla trodde det,men tycker det finns bättre saker att lägga 139 millar på | |
| odin - Administratör | 2010-06-19 11:10 | |
![]() | Jag är ganska övertygad om att det är större chans att personer kommer till Sverige pga vår monarki jämfört med de som inte kommer för att de tycker vi är "omoderna" :-) Något bättre argument får du nog leta upp. | |
| odin - Administratör | 2010-06-19 11:11 | |
![]() | (menat till Sportsman78) | |
| Peddape | 2010-06-19 11:13 | |
![]() | 9 av 10 härinne anser och tror att det är värt pengarna. Men jag tror inte att någon kommer kunna ge dig det svart på vitt. | |
| jaws68 - Ej medlem längre | 2010-06-19 11:15 | |
![]() | Kan man göra avdrag i deklaration för detta ? :-) | |
| Keiward | 2010-06-19 11:21 | |
![]() | Ärligt talat, varför allt detta gnäll? Kostnaden för bröllopet motsvarar en halv procent av det årliga internationella biståndet enl den senaste statsbudgeten. Och då snackar vi en gång på 34 år.. | |
| dalapower | 2010-06-19 11:28 | |
![]() | Keiward: Gnäll tycker du det?varför? Tycker det är befogat med en diskussion om våra skattepengar,men du kanske inte är den gnälliga typen? | |
| Mouche - Administratör | 2010-06-19 11:30 | |
![]() | Jag är definitivt inte för Monarki men för den skull så missunnar jag inte de som tycker att detta ska bli trevligt deras nöje. Vad spelar det för roll egentligen? Det är dyrt sägs det. Javisst är det dyrt men man kan inte bortförklara att slutresultatet på den rent ekonomiska sidan ändå med stor säkerhet kommer att bli plus för Sverige som nation. Kungahuset behövs inte sägs det också. Jag instämmer i detta men nu är det så att vi _har_ ett kungahus i Sverige och tills så inte är fallet så är det bara att acceptera faktum. Det är också så som Odin skriver här ovan: Många, många människor ser detta bröllop och är glada, så varför missunna dem det? Jag önskar brudparet all lycka i framtiden och jag håller också tummarna för att vare sig de, eller Odin, behöver bli dränkta av regn. =) Mouche | |
| dalapower | 2010-06-19 11:31 | |
![]() | Kungadöme,prinsar,prinses sor och drottningar Sverige,sagornas land och idag har vi Kungabröllop,skönt att ni lever i detta land! | |
| -NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-06-19 11:32 | |
![]() | För att diskutera frågan måste vi också sätta det i perspektiv med hur mycket bröllopet drar in. | |
| rebellion | 2010-06-19 11:36 | |
![]() | Jag tycker att vi svenskar är så bra på att klaga. Själv tycker jag att det är helt underbart att vi har en sådan fin kungafamilj som representerar Sverige på ett bra sätt. Visst kostar det pengar, men på det stora hela tror jag att monarkin bidrar med mer än den kostar. Heja kungafamiljen och grattis Vickan och Daniel! Det är folkfest idag! | |
| Minta | 2010-06-19 11:36 | |
![]() | Jag missunnar inte heller de som gillar det och jag tittar också. Jag kan dock inte låta bli att tycka att det är absurt och tycker att kostnaderna är lte osmakliga med tanke på den ekonomiska piska som gäller för vanligt folk. Inga bonusar där inte, tvärtom. | |