Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 86 |
Mobilspel
| Pågående | 19 323 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| hussar | 2010-06-22 23:15 | |
![]() | Mjo, men det är ju annat just med uttrycket av klädseln så sätt :) . Men det går ju framhäva mer än bara genom klädsel, ju ,, sen är de ju SKOLAN i sig , som skall stimulera eleverna att lära sig och må bra,, och då är ju ett sätt att uniformitet att alla känner sig som ett .. ett team,, :P , ja du vet.. | |
| bowlorama | 2010-06-22 23:16 | |
![]() | Jag fattar vad du menar, absolut! Vi är bara inte överens. ;-) Men vad tycker du om uniform på jobbet då? Ska lärarna ha likadana kläder t ex? | |
| Keiward | 2010-06-22 23:17 | |
![]() | Tror även att gangstrarna längst bak i klassrummet blir på mindre bråkhumör också när de inte kan gå runt i häng och 3 storlekar för stora munkjackor.. | |
| bowlorama | 2010-06-22 23:18 | |
![]() | Är du gangster så är du det lika mycket i en Tigerkostym. | |
| hussar | 2010-06-22 23:19 | |
![]() | LÄrare ska ju vara föredömmen , så dem kan gärna ha skoluniform ja, för dem ska ju leda o ta täten :P hehe,, På jobbet, på jobbet , beror ju på vad för jobb det är.. men det är beroende då på "arbetsgivaren" anser jag där.. :P | |
| bowlorama | 2010-06-22 23:20 | |
![]() | Men om uniform är en så positiv grej, borde inte alla yrken tjäna på att använda uniform då? ;-) | |
| hussar | 2010-06-22 23:22 | |
![]() | Till viss del, men nu är det så att man får ha vissa restriktioner om det kan minska viss mobbing, fysiska kropps-saker , det kommer alltid finnas som mobbing så sätt,,, men kläder går ju göra något åt ;P Statliga yrken borde ha uniformerat, så de ser välpassat o fint ut :), sen privata företag väljer självt :P , | |
| bowlorama | 2010-06-22 23:23 | |
![]() | Så då väljer privata skolor också själva? ;-) Well, jag har inte tänkt plugga mer. Och jag gissar att det dröjer innan jag får barn. Så jag backar nu och följer utvecklingen kring skoluniformens vara eller icke vara på avstånd. Over and out. :-) | |
| krillo18442 | 2010-06-22 23:26 | |
![]() | Bra | |
| hussar | 2010-06-22 23:26 | |
![]() | Privata skolor väljer klart själva ja, :P, :P vara eller icke vara, shakespeare-kläder,, men men , Jag tror det är till mer fördel som sagt än negativt , med skoluniform , :P | |
| hanna78 | 2010-06-22 23:40 | |
![]() | Jag är lärare och tror det kan vara en bra idè med uniform. På min skola ska lärarna vara välklädda och så har vi alla kavaj med skolans emblem på. Kan låta töntigt men det är jättebra att alla elever kan se om man är personal när man rastvaktar speciellt för de yngre. Jag tror att eleverna mår bra av att känna att nu är det skola som gäller på så många sätt som möjligt. | |
| Labret | 2010-06-22 23:51 | |
![]() | Usch och fy -.- jag skulle tvärvägra! Vill inte se ut som alla andra ;_; | |
| modeplutten - Ej medlem längre | 2010-06-22 23:53 | |
![]() | Haha skoluniform skulle ändå kunnas mobbas för ni tänker ju inte alls LOOOL! | |
| SiriusMusta - Ej medlem längre | 2010-06-23 00:06 | |
![]() | Mobbning försvinner inte av att man skulle ha skoluniform. Mobbarna kommer på andra saker än kläder att mobba för. Så det tycker jag inte håller.. däremot tycker jag det skulle vara lite häftigt, just som någon nämnde skulle det säkert skapa samhörighet.. Men det skulle också vara skönt att slippa lägga energi på kläder och slippa pressen på att ha snygga och moderna kläder.. för de som inte har råd och så.. men jag tror inte de skulle lösa några mobbningsproblem, utan nu tänker jag att det skulle vara bekvämare. | |
| Guanyin - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:20 | |
![]() | Skoluniform förtar som sagt inte mobbning, det är det väl knappast någon som tror? Men som caughtbock var inne på så är det ofta en jäkla press (redan i lågstadiet faktiskt) både från sig själv och andra, om hur man ska och inte ska se ut. Småtjejer blir retade för att de går i mysbyxor isf spetsbeprydda leggings t ex. Det räcker med alla andra konflikter som vi måste ta itu med, dresscode borde verkligen inte höra till dem! O.o (Jag fick inte några Puss & Kram-jeans när jag gick i åttan. Fy satan vad jag mådde dåligt av det :/ (Det var ju trots allt i skolan man skulle synas mest...)). | |
| yogamama - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:27 | |
![]() | Jag har bott i ett land där man hade skoluniform ( England) jag kan nog inte påstå att det var mindre mobbing där än vad det är här i Sverige ( nej , jag har ingen statistik på det) Barn som mobbar behöver egentligen ingen anledning, är det inte kläderna så hittar dom på nåt annat som inte passar. Och inte blev det särskilt billigt heller,skoluniformerna var ju inte gratis direkt. | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-23 20:28 | |
![]() | Vilka här har haft skoluniform och kan med lite trovärdighet verkligen uttala sig om dess effekter? Inga antagande och gissningar, jag vill höra åsikterna från några som verkligen vet. | |
| LisaLong | 2010-06-23 20:30 | |
![]() | tycker det är TOPPEN BRA..:) Ingen risk för klädmobbing | |
| LisaLong | 2010-06-23 20:32 | |
![]() | bowlorama lite dumt uttalande..om en person blir mobbad pga sin vikt är en sak, skoluniform en annan. | |
| LisaLong | 2010-06-23 20:33 | |
![]() | Jag åker som en del kanske vet ganska ofta till England, där har dom uniformer, jag tycker det är snyggt:) | |