Spelrum
Giraffen3
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade3
Mobilspel
Pågående18 987

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Pandina2012-03-12 20:52
Antal inlägg: 727

Haha Mindymoo, säker att det var rätt katt ni fick hem? ;)

Min ena katt spinner jättejättetyst. Däremot är han helmysig med HELA sitt kroppsspråk :) (kloar, trycker huvudet i handen, tumlar runt i knät)

Pandina2012-03-12 20:53
Antal inlägg: 727

Den andra katten är otroligt reserverad - extrem integritet - men spinner som en traktor.

EpsilonNoll - Ej medlem längre2012-03-12 21:22
Antal inlägg: 493

Allt är kolhydraternas fel/:-)...rovdjur ska inte äta ngt som innehåller söt stärkelsehaltig mat.
Kolla innehållet för det är billigt att stoppa in i produkten och svårt att härleda symptomen eftersom lobbyismen via anslagsutdelningen har ett sånt genomslag också ifråga om djurmat och -medicin.

slånbär2012-03-12 21:56
Antal inlägg: 5539

Men snälla Epsilon- hur en katt spinner påverkas väl för sjutton inte av maten katten äter??

med2012-03-12 22:16
Antal inlägg: 1164

Min hund låter ibland som den spinner:)

slånbär2012-03-12 22:18
Antal inlägg: 5539

Min Schäfer som dog före jul gjorde också det. helt galet lät det.

Liltif_Nomad2012-03-12 22:18
Antal inlägg: 369

Spinnandet har klart inte med maten att göra. Spinnandet är en rest av kattungelivet. Kattungar spinner när de diar ibland, och när mamman tvättar.

Vilda katter spinner mest som vuxna för att trösta sig när de är rädda eller har ont, eller när de föder. Annars spinner vuxna katter rätt ogärna.

Tama katter trampar också vilket är en rest av kattungelivet det med. Vi som har katter är extraföräldrar och katten behöver då inte bli vuxen på alla plan utan föredrar att behålla en del kattungedrag.

Klart att det är bra ge katten en bra kost, men du kan ge katten vilken skräpmat som helst och den spinner. Avsaknande av spinnande beror på att katten inte kan spinna, att den spinner för lågt för det ska höras, att den spinner extremt sällan osv.....

Lill-IT2012-03-12 22:47
Antal inlägg: 31592

När min ena katta skulle till att föda sina ungar, så spann hon hysteriskt högt. Det var lite otippat för normalt så spinner hon väldigt tyst, nästan inte hörbart.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?