Spelrum
| Giraffen | 14 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 6 |
| Inloggade | 20 |
Mobilspel
| Pågående | 19 082 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:13 | |
![]() | vilken rätt? förlåt lift men jag är själv jurist. nu vill jag hålla mig FRÅN rätten. ensam vårdnad får jag om jag vill, inga problem. tingsrätten kan dock inte döma en far till att vara bra. tyvärr. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:14 | |
![]() | m apbur, sant. jag var det med honom. tyvärr låter han inte mig ge honom upprättelse. han är helt låst. | |
| Liftactiv | 2010-07-06 18:19 | |
![]() | Det var bara ett uttryck. Läs om så hajjar du kanske vad jag menar. Alltså att han kan inte släppa av barnen så soc. måste kontaktas för att det blivit "missförstånd" (som han kallar det) flera gånger utan att det blir problem _för honom_! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:24 | |
![]() | det enda problemet han kan få är att han blir av med vårdnaden. något jag försöker undvika efter tal m döttrarna och förra perioden. men ja, jag missförstog dig. | |
| elsa89 - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:40 | |
![]() | Ramsay: om jag vore du skulle jag yrka på ensam vårdnad. Rätten är helt bunden av barnens bästa, och att din exman sätter konflikten er emellan framför barnens bästa är det ett typiskt exempel på då domstolar ofta dömer till den andre förälderns fördel. Även om du skulle få ensam vårdnad så kan ju naturligtvis barnen umgås med sin pappa ändå, de har umgängesrätt med honom. | |
| -Niskanen- - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:45 | |
![]() | Hoppas det löser sig på något sätt.. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:45 | |
![]() | tack för lektionen i hur domstolen arbetar... nej sorry, tack tack. men nej, jag tänker slåss med näbbar och klor för att barnen skall få leva med sin far regelbundet. gemensam vårdnad alltså. (btw är det boende ni talar om, inte egen vårdnad men det är en småsak). | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 18:45 | |
![]() | tack nikanen. | |
| Tess 08 | 2010-07-06 18:53 | |
![]() | Oavsett om du varit i bitch i relationen eller inte så måste alla tänka på barnens bästa. Han gör inte det genom att göra såhär, använda barnen som vapen mot dig osv... Men du gör ju heller inte det!! Du curlar ju bara framför honom och på sikt barnen!! Du vill inte uppröra barnen, men du kan ju inte skydda dom från allt som händer?!?!? Barn brukar tro att deras pappa är den bästa pappan i världen, det är bra att de tror det och att ljuga för att få de att tro att han inte är det är fel. Att inte ljuga utan att låta barnen se sanningen om pappa (i lagom dos) är inte att ljuga för att de ska tycka mindre om honom eller nåt. De lär ju upptäcka det förr eller senare alternativt så vänder de sig emot dig för att han visar på vilken Bitch/dålig person du är/var. | |
| Chick35 | 2010-07-06 18:55 | |
![]() | Tess: Håller med dig | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 19:00 | |
![]() | mm, jag håller med dig mer än du tror(?). jag talar mkt med barnen, väldigt realistiskt om vad som pågår. det jag försöker undvika helt är att de ska uppleva den katastrofkänsla som eg finns i deras dagliga liv. det är det jag mörkar. jag låtsats att jag klarar det. detta som vi alla känner till. mamma tar hand om det, det är ok. jag vet att dom slukar och behöver just den sista försäkringen. jag vet inte om jag gör rätt men det känns som jag funnit en balans med barnen och hur vi relaterar till allt tillsammans. det känns som om dom andats ut och lappat ihop sina små liv och stöttar sig på mig. oftast känns det som om jag orkar också, ikväll gjorde det inte det. tack iaf tess, jag ser att du läst och ger bra tankar! | |
| Tess 08 | 2010-07-06 19:04 | |
![]() | Avundas dig icke!! Ser så många runt ikring mig som separerat där tiden utan barnen nästan blir viktigare än den med... sorgligt!! Och än mer sorgligt att de ska bråka om att någon är skyldig den andra timmar med barnen eftersom den ena tagit över dom tidigare eller nåt någon gång... Jag är glad att mina barn bor tillsammans med pappa och mamma och jag hoppas för mitt liv att OM vi någonsin separerar så tänker vi i första hand på barnen! Kram och lycka till, Ramsay!! Jag förstår att du gör ditt yttersta för att dina barn ska få växa upp som hela människor (inte trasiga alltså) och vara trygga och glada. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-06 19:09 | |
![]() | det sjuka är att jag var övertygad om det samma med mitt ex när vi separerade, inte vi. inte så. tack snäll, kram. | |
| ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-07-07 11:01 | |
![]() | Familjerådgivning, kan det vara ett alternativ? Ni behöver ju prata med varandra i sällskap av någon slags moderator. Sedan skulle jag råda dig att inte smussla med att du har tänkt åka utomlands. Säg det till honom, gärna i sällskap med barnen och varför inte någon vuxen som kan vara. Dokumentera, sätt på pränt när ni ska ha barnen om han trilskas. Strular han fortfarande finns det väl inget annat alternativ än ensam vårdnad? Det utesluter ju faktiskt inte att han får träffa dem lika mycket om förut. | |
| Frizk | 2010-07-07 11:10 | |
![]() | Är ju inte själv förälder men kan föreställa mig att vara i barnens sitation.. i alla fall när de blir äldre och börjar inser vad som pågår.. för tillfället vore det kanske väldigt jobbigt att söka ensamrätt men det kan ju inte pågå på detta viset i 10 år? | |
| Tommy 1979 | 2010-07-07 11:11 | |
![]() | Har du ingen annan du kan lämna barnen till? Dina föräldrar eller syskon? Det löser ju inte problemet på lång sikt men kan ju i alla fall klara ut den akuta krisen. I övrigt önskar jag dig all lycka! | |
| linnea06 | 2010-07-07 11:17 | |
![]() | hej ramsay... känner igen mig så väl i din situation, jag separerade oxå för 2 år sedan och det ha varit ett helvete. vi gick oxå hos familjerätten men inget hjälpte, gick till slut till domstolen men det vart så mkt smutskasstning och lögner från deras pappa sida till slut orkade jag inte skulle ta upp till 8 månader innan ngn dom kom plus att barnen skulle utredas av socialen, jag flyttade dock till en annan stad därför kunde vi inte ha varannan vecka eftersom min äldsta börjar i skolan nu efter sommaren, ja jag kan sitta och skriva hur mkt som helst men det tar hela dagen, jag gav iallafall upp tyvär ngt jag säkert kommer ångra hela livet.. så mkt jagkan säga men det e svårt och skriva allt, det är verkligen svårt när man inte vet hur man ska göra som du säger man vill juh inte helt bryta barnen med pappan när man vet hur mkt m äskar varandra och att den tar god väl hand om barnen, ja det e skit svårt.. min nya sambo hat oxå riktigt mkt problem med sitt ex ang deras barn oxå, hon gör allt för att vända barnen emot oss hon ljuger och hittar på saker, när hon inte känner för att låta barnen vara hos oss så hindrar hon det fasst de oxå har varannan vecka. dom springer titt som tätt hos fam rätten men inget hjälper, tyvär e det så med egoistiska människor dom tror bara att dom skadar sitt ex med deras sjuka spel men dom fattar inte att det är barnen som blir drabbade... så jävla fel. sitter oxå här och är så frustrerad över våra ex... så jävla jobbigtså jag förstår dig precis.. hoppas allt löser sig.. | |
| niala22 | 2010-07-07 11:28 | |
![]() | farmor och mormor tycker jag, ring dom | |
| le-lou | 2010-07-07 12:30 | |
![]() | Ramsey - "tyvärr apbur, dom kommer att stå här tills grannarna ringer soc. nej, jag kan inte göra så." En pappa som beter sig så här är inte en bra pappa, han låter sitt hat (?) mot dig gå ut över barnen = inte okej. Ensam vårdnad innebär inte att barnen inte får eller kan eller ska träffa sin pappa. Det han utsätter dig för skadar ju indirekt barnen, det är HAN som inte kan sköta sitt föräldraskap utan att blanda in sina sura känslor gentemot dig - ja då bör ni inte dela vårdnaden heller. Delad vårdnad innebär ju att man ska kunna samsas för barnens skull. Fan vad trött jag blir på folk som inte kan bete sig vuxet när det handlar om barn. Inget annat betyder ett jota, hur du behandlade honom el hur han behandlade dig när ni var ihop = OVÄSENTLIGT. Barnen finns, ni är inte ihop idag- föräldrafrågan är det enda enda enda som ska och bör lösas. Jag vet inte, men det känns som han har en bit att gå tills han accepterat er separation? Allt känns infekterat när man läser :/. Som det är nu, lider du och förmodligen barnen med, ju större de blir desto mer kommer de att förstå. | |
| bj-olle | 2010-07-07 13:38 | |
![]() | usch, det är sånt här som får en att bli lite peter pan. inte vilja bli vuxen... | |