Spelrum
Giraffen4
Krokodilen0
Elefanten1
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade7
Mobilspel
Pågående19 112

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Gautama2010-07-10 11:27
Antal inlägg: 6854

Nä det kan man då rakt inte carlmartin!

Tess 082010-07-10 11:28
Antal inlägg: 18003

Sen borde väl denna sajt även vara öppen för folk som är medlemmar/röstar på SD (?)... Varför inte, liksom... Betapet har väl ingen rätt att slänga ut "vissa" bara för att de tycker/tänker på ett visst sätt?

Mouche - Administratör2010-07-10 11:31
Antal inlägg: 24193

Nu får det vara nog med personangreppen här!
Det är knappast MER tillåtet att häva ur sig idiotiska kommentarer om värdar än att häva ur sig saker om andra spelare/skribenter.
Vad har någon för rätt att börja babbla om civilkurage med mera, om en människa han/hon inte känner alls?

Detta var vad som skrevs: "Aldrig en skam att en demokrati finns och fungerar...."

Vad i det uttalandet visar att skribenten på något sätt sympatiserar med nämnda parti?
Det jag ser är helt enkelt en man som värnar om en mycket viktig del av vårt samhällssystem, nämligen frihet, demokrati, rätten att själv få bestämma...

Och för att bespara vissa personer det tvivelaktiga nöjet i att säga att jag delar SD:s åsikter: Jag anser att de är ena riktiga jönsar och deras s.k. politik får mig att ömsom halvt gråta av skam och ömsom skratta åt deras löjliga åsikter!

Om värden som utsattes för påhoppen vill ha dem avlägsnade så kommer de också att avlägsnas.
Av respekt för honom tar jag dock inte bort inläggen utan att först ha hans tillåtelse.

Vissa borde f-n i mig skämmas.

Mouche

Tess 082010-07-10 11:45
Antal inlägg: 18003

För att återgå....

Jag hoppas verkligen inte SD kommer så långt. Dock kan jag förstå att något är fel OM det nu blir så... Helt enkelt så kanske detta (invandring osv) är något som bör tas mer i beaktande av alla partier.
Detta känns rätt främmande för mig att skriva då jag egentligen inte har den åsikten, men för de (invandrare) som kommer hit måste det vara ett bättre klimat.
De bör ha möjlighet att kunna utbilda sig och jobba. Att inte kunna göra något alls måste vara väldigt nedbrytande för självförtroende och tro på framtid.

MissLinzy- Det spelar väl ingen roll att svaret är undanglidange på själv SD-frågan. Det var ett rakt svar om själva demokratin!

Mouche - Administratör2010-07-10 11:50

En hel hög inlägg raderade.

Jag är förresten en hjälpsam man så jag hjälpte till med det där om att ta bort kontot pga vantrivsel här hos oss på Betapet.

Mouche

Ulice - Spelvärd/Forumvärd2010-07-10 11:53
Antal inlägg: 3488

MissLinzy,

som spelvärd/forumvärd på Betapet har man lika stor rätt som alla andra att uttrycka sina åsikter i de diskussionstrådar som finns. Som spelvärd har man inte på något sätt ingått nån sorts avtal om att enbart uttrycka likriktade åsikter, utan var och en står för sina egna övertygelser. Enskilda spelvärdars åsikter ska därför inte betraktas som "Betapets" åsikter.

De enda krav man har på sig som spelvärd är de krav som ställs på övriga medlemmar, att hålla sig till sajtens regler. Sedan hjälper man Betapets administratörer att hålla ordning i de fall medlemmar bryter mot nämnda regler.

Själv blev jag spontant lätt stött när jag för nån vecka sedan slog upp lokaltidningen och såg en helsida dedikerad till en av de mest aktiva SD-politikerna i kommunen, men så började jag läsa och insåg att det bästa sättet att avväpna dem är att låta dem komma till tals, och lyssna på vad de har att säga. Det finns ju ett växande missnöje där ute som vi inte kan bortse ifrån, och i brist på annat så fyller SD det tomrummet, och de gör det väldigt enkelt för sig genom att skylla på invandringen. Hans bristfälliga resonemang och i mina ögon felaktigt dragna slutsatser om sakernas tillstånd talar lite för sig självt. Jag har svårt att se att hans medverkan i tidningen kommer att generera fler röster åt dem, snarare tvärtom.

Så min poäng är att alla har rätt till sina åsikter och har rätt att uttrycka dem, hur befängda de än må vara i mina ögon. Det är sann demokrati och yttrandefrihet. Och om civilkurage innebär att fördöma andra människor för deras åsikter, då känns inte civilkurage som något att sträva efter.

Lyckobaronen2010-07-10 11:56
Antal inlägg: 125

Bra sagt U! Dig röstar jag på =)

Lyckobaronen2010-07-10 11:56

haha.. För övrigt framstår man som helt bäng när en massa inlägg har raderats.. svarar på frågor som ingen har ställt osv.. nice!

le-lou2010-07-10 12:03
Antal inlägg: 17500

Även jag tycker SD är ett gäng jönsar, men - jag förstår att det finns många som tilltalas av deras politik.
Budskapet de för ut är rätt simpelt (om än trångsynt), det är raka ord / rör och jag tror att många människor som bara tycker till hemma i stugorna - de där som helt enkelt inte ORKAR läsa på eller ta en funderare på VARFÖR saker och ting är som de är - gillar det.
Här har vi ett gäng grabbar och tjejer som pekar på allt som den vanlige svensken stör sig på, och förslagen och lösningarna de presenterar är löjeväckande för en del människor - men klockrena för den som tänker sig dit näsan räcker.

Jag tror inte det är ointelligenta människor som röstar SD. Däremot många outbildade och okunniga - den grupp människor som egentligen är rätt ointresserade av politik. De gillar att klaga bara.
Hur som helst, så håller jag med tsarraz. Demokrati är vad det är, man får ta det goda med det dåliga.

Mouche - Administratör2010-07-10 12:08

Lyckobaronen: Då ska jag här och nu tala om för alla att dina inlägg var klara och tydliga men att smörjan som skrivits av en annan person innebar att jag tvingades ta bort de inlägg han/hon skrivit.

Jag ber dig också om ursäkt för att jag inte klargjorde detta direkt.

Mouche

Lyckobaronen2010-07-10 12:20

Ingen fara.. tyckte mest det såg komiskt ut, men tack iaf ;)

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-10 13:05
Antal inlägg: 1637

Bra talat, le-lou!

Ja, det finns verkligen en poäng i det. Sverigedemokraterna är ett missnöjesparti som bara buntar ihop folks fördomar och försvarar dem. Många av deras motioner inom andra politiska områden är dessutom rent av stulna från andra partier. Märk till exempel likheterna mellan SD och Kristdemokraterna

www.sverigedemokraterna.d e

"Snälla tant Råbiff, det är jävligt enkelt! Det finns ett snällt parti och ett dumt parti!"

www.youtube.com/watc...k8 8K4HCo7s

Jag är

Viktor_M - Ej medlem längre2010-07-10 13:06
Antal inlägg: 1637

Vart kom "Jag är" ifrån? :S

stol2010-07-10 13:12
Antal inlägg: 1015

Varför är det skam att SD får existera i Sverige. SD är inte sämre än något annat parti deras partiprogram skiljer sig inte speciellt mycket från de andra partierna. Sd vill frigöra pengar genom att begränsa invandringen och satsa dessa pengar på sjukvård, skola, omsorg, arbetslösheten osv. Sd vågar säga det som de andra partierna inte vågar men de delar åsikten när mikrofonerna är avstängda.

Guldplate2010-07-10 13:15
Antal inlägg: 1212

Sverigedemokraterna är med största sannolikhet ett missnöjesparti, på samma sätt som Ny Demokrati nog också var. Det som skamliga med missnöjespartierna är inte att de får den platsen de får utan att de etablerade partierna inte tänker efter på varför de förlorar röster till såna partier.

Bland det värsta jag sett de etablerade demokratiska partierna göra är när de borgliga, med Bengt Westerberg i spetsen, lämna studion i protest när Ny Demokrati valdes in i riksdagen. De var demokratiskt invalda i riksdagen och därför anser jag att borgarna demonstrativt vände ryggen åt alla de tusentals väljarna som lagt sin röst på något som dom hoppades på skulle skapa en förändring i vårt samhälle och vår politik.

Det är ett även ett visst nedvärderande att ta upp diskussionen att det är outbildade människor som röstar på dessa partier. För oavsett om de är outbildade eller inte så kvarstår faktumet att de etablerade partierna misslyckats i att skapa förståelse och göra dessa människor nöjda med situationen som är idag.

Så om nu Sverigedemokraterna blir invalda i riksdagen så kan vi antingen ignorera dom och skylla på att de bara är outbildade personer som röstar på dom, eller så frågar vi oss vad som behöver göras för att få folk mer nöjda med den politik som förs av de etablerade partierna.

Plättlaggen2010-07-10 13:21
Antal inlägg: 301

Bra Skrivet Guldplate!

Gautama2010-07-10 13:25
Antal inlägg: 6854

En vän till mej röstade på Ny demokrati ett år. När hennes vuxna son fick reda på det så sa han: - Men mamma! Det står ju för det, det och det,,,. Alltså han berättade för henne vad de stod för.
Hon svarade: Men! Det visste ju inte jag,,då skulle jag ju inte röstat på dom!
Om hon är urtypen för de som röstar på missnöjesparti så förstår man att det ser ut som det gör.
Bra att sätta sig in i var man lägger sin röst:-)

PussMun_2010-07-10 13:30
Antal inlägg: 16

Men orka!!!

Träsmak2010-07-10 13:33
Antal inlägg: 882

Varför vill folk rösta på SD? Jag skulle vilja veta mer om det. Kan inte ni som vill rösta på SD berätta mer för en som mig som har svårt att förstå?

PussMun_2010-07-10 13:34
Antal inlägg: 16

Träsmak, kan du tala om för mig varför du inte vill rösta på SD?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?