Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 5 |
| Inloggade | 12 |
Mobilspel
| Pågående | 18 656 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| 850710 | 2010-07-25 21:57 | |
![]() | viktor: man kan inte dö i en dröm, det är kroppens självförsvar i sinnet/psyket det mentala kallat vad man vill som sätter stopp för fysisk fara. likadant att man inte kan drömma i olika färgskalor, antingen färg eller svartvitt aldrig båda. brukar ha en dröm där jag ser mig på taket av ett höghus/skyskrapa sittandes med ryggen utåt och faller, ser mig själv falla men aldrig nåt mark. | |
| Tinna | 2010-07-25 22:00 | |
![]() | Släktingars död har man drömt om några ggr.. Att jag har varit orsaken till deras död. Inte direkt den roligaste drömmen. :S | |
| 850710 | 2010-07-25 22:01 | |
![]() | Kirgi: konstigt, tror dig men under psykologilektionerna fick jag reda på att man inte kan skada sig/dö i en dröm då kroppen säger ifrån och man vaknar | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:04 | |
![]() | man kan inte dö enligt 85s lektioner. bra då vet vi vad dom var värda. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:07 | |
![]() | Karlsson, Men man kan drömma att man är död. Och det var det jag syftade på :) Kirgizistan, Var du alltså medveten att du drömde? eller är du medveten om att du är död men inte att det är en dröm, men försöker ändå ändra omständigheterna genom att gå till andra person? | |
| Kirgizistan | 2010-07-25 22:08 | |
![]() | 850710: Jag har fått läsa precis samma sak när jag läste psykologi på gymnasiet, men i drömmen så dör jag inte medvetet, så att säga, det blir mer till att jag märker att jag dött. När jag ligger där kan jag inte röra mig, jag känner inget och kan inte konversera med någon på något sätt. Jag har funderat över om jag faktiskt är död i drömmen, men det har inte hänt att jag lyckats sova länge nog att ta reda på det och mina försök att framkalla någon slags utomkroppslig upplevelse har inte heller fungerat. | |
| 850710 | 2010-07-25 22:08 | |
![]() | off topic: tack för pungsparken! | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:10 | |
![]() | "Därefter så vande jag mig vid det till en grad då jag började känna mig rastlös i drömmen. Det fick mig börja försöka se på helheten, jag försökte alltså lämna mitt "första person"-läge och försöka se drömmen som en åskådar, det resulterade i att jag försökte söka efter katalysatorn till det hela, men det har ju gått på halvfart och inte lett till så många svar." en sådan "urdröm" har jag haft ngn gång. mkt tidigt. på samma sätt återupprepas den så att jag ofta lämnar mitt läge, men inte med en första g känsla utan- nu är jag här igen. tom, nu är jag tillbaka/hemma. det känns rätt. | |
| Kirgizistan | 2010-07-25 22:10 | |
![]() | Viktor_M, numera är jag alltid medveten om att det är en dröm och som jag skrivit här ovan så känner jag inte att jag dött och är inte helt, helt säker på det, men det verkar som så. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:11 | |
![]() | 850710, Ah, men du nu förstår jag. Det finns ju typ ett filter. Det sinneliga som du pratade om som filtrerar det latenta materialet i drömmar. Då måste alltså försvarsmekanismen kunna avaktiveras. Jag läste också psykologi nämligen och får flashbacks nu. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:15 | |
![]() | Kirgizistan, Ah, har du testat återvända till livet någon gång då? om du är "lucid" så borde du kunna återvända till livet genom att bara tänka det. | |
| Kirgizistan | 2010-07-25 22:15 | |
![]() | Ramsay, vad var det för dröm? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:16 | |
![]() | Jag drömde att jag satt ute på balkongen..och helt plötsligt försvann hela balkongräcket! det blev liksom fritt fall om man skulle snava. | |
| Kirgizistan | 2010-07-25 22:18 | |
![]() | Viktor, jag har försökt och det är lite av vad jag menar med att jag inte kan göra något när jag ligger där. Jag kan inte avsluta den utan väntar ut den, mer eller mindre. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:19 | |
![]() | vad menar du kirg? har sådana drömmar ofta och har haft sedan jag var barn. vet bara ett en gång var den första. i drömmen tänker jag tillbaka, minns den. varken stort eller oviktigt, bara vet att jag lärt mig cykla/lamna min position typ. | |
| Kirgizistan | 2010-07-25 22:22 | |
![]() | Ramsay, vad du brukar drömma när du får den där känslan "nu är jag tillbaka/ hemma" och kan lämna läget. | |
| Viktor_M - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:24 | |
![]() | Kirgizistan, Ah, i så fall når du troligen bara en viss medvetandegrad. Det brukar vanligen finnas flera inom "lucid dreaming" (eller klardrömmande). Försök nå en ny medvetandegrad så borde du kunna röra på dig och "tänka om" hela dig och din omgivning. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-07-25 22:41 | |
![]() | att jag lämnar "mitt första person-läge ". drömmarna kan se olika ut. ibland lämnar jag av rädsla skräck död. ibland av insikt, av kärlek. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-12-12 12:28 | |
![]() | inatt drömde jag att jag gav ett angoramarsvin en hel alvedon efter att den klagat på ledvärk. efteråt blev jag fundersam och våndades över om det kan ha varit för mkt för en så liten prick... | |
| Kalmanczhei | 2010-12-12 12:41 | |
![]() | Ja drömde att ja, killen å vår bebis bodde i ett kollektiv me massa hippies å ja födde en son som var en kopia av vår dotter fast han va ljushårig istället... Sen va vi tvugna att skydda bebisen från alla hippies som försökte kidnappa vår son :( | |