Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 837 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gautama | 2010-07-29 17:51 | |
![]() | Fan så larvigt Lisalong. Hur gammal är du? | |
| LisaLong | 2010-07-29 17:52 | |
![]() | miljoaktuellt.idg.se...i- sekunden | |
| LisaLong | 2010-07-29 17:54 | |
![]() | Gautama larvigt??? Nej det tycker jag inte. Man ska väl inte säga att det är helt fel med att använda plastpåsar om man själv köper utemöbler i plast? men du kanske inte förstod hur jag menade. | |
| caughtbock | 2010-07-29 17:55 | |
![]() | Men plastmöblerna är väl förhoppningsvis ingen förbrukningsvara på det sättet... | |
| Gautama | 2010-07-29 17:56 | |
![]() | Jag förstod precis att det var så du menade. Men bara för att man tänker på att inte använda en massa påsar så betyder det inte att man inte äger något i plast. Det är i strot sett helt omöjligt idag. Kolla i ett hem och se hur mycket som är gjort av plast. Löjlig parallel! | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-07-29 17:58 | |
![]() | Är det bättre att ha utemöbler av något utrotningshotat träslag från djungeln eller amazonas då? | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-07-29 17:58 | |
![]() | Mycket av plast, t ex just affärspåsar är av miljövänligt plast. Dock har jag alltid tygpåsar med mig till affären för jag är snål. Att köpa en rulle soppåsar blir billigare. Även soppåsarna är av miljövanlig plast. Bönderna klär sin halm i plast för att mjölksyra den (ensulage). Dessa plastsäckar blir ofta kvar på åkern, men försvinner ganska snabbt. De helt enkelt förbryts ner. | |
| Gautama | 2010-07-29 17:58 | |
![]() | Ungefär lika som att säga att du LisaLong som älskar och värnar om djur aldrig nånsin trampar ihjäl en myra och andra kryp som du inte ens märker av. Allt är inte svart eller vitt, man behöver inte vara fanatisk för att man gör något litet för miljön. Likaså kan man värna om djur fast man trampar ihjäl ett par hundra. | |
| LisaLong | 2010-07-29 17:59 | |
![]() | caughtbock nej det vet jag och det har du ju rätt i:) Jag drog mest parallelen för det finns såååå mycket som är farligt för naturen idag menade inte att på nåt vis vara taskig emot TS, skrev ju också att det var bra att nån tog upp ämnet:) Gautama jag är äldre än dig, men det är väl inte med tråden att göra? Ja..jag har plast i mitt hem, har inte påstått något annat | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:01 | |
![]() | Gautama ja det var väl isåfall en barnslig paralell om nåt. Det är skillnad på att medvetet tex skada djur och trampa ihjäl nåt man inte ser..tyvärr har jag inga vingar. | |
| Gautama | 2010-07-29 18:01 | |
![]() | Inte för att vara taskig?? Nähä,,det var typ,,aha!! Du har utemöbler i plast!! Där fick jag dej allt! Tog du fram förstoringsglaset också? | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:03 | |
![]() | Gautama ge dig nu..läs ALLT jag skrev | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:04 | |
![]() | lustigt med detta forum ibland..det går bra att hacka på folk direkt när man säger nåt som inte stämmer överens med vad man själv tycker och tänker, men det som "bra" som man skriver går förbi fort som f-n | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:06 | |
![]() | Jag tycker det är bra att det finns människor som gör vad dom kan för miljön, har inte sagt nåt annat när det gäller det heller. Skrev även att det var bra att TS gjorde denna tråden. Min paralell kanske inte förstods av vissa | |
| Gautama | 2010-07-29 18:07 | |
![]() | Men vad hade om möjligt TS (kan vara så att möblerna inte tillhör honom) utemöbler i plast med ämnet som Ts tog upp? | |
| apbur | 2010-07-29 18:09 | |
![]() | Det som ofta stör i en sån här diskussion är ju att man fokuserar på såna småsaker som plastpåsar och anser sig vara en miljövän för att man handlar i en tygkasse när det ofta är så att dessa självutnämnda miljövänner i själva verket är större miljöbovar än många andra. När jag väljer att sitta hemma i soffan och ta det lugnt istället för att ta bilen till gymmet och sen förbi affären för att jag är hungrig har jag gjort miljön en lika stor tjänst som någon som under flera år väljer att bära hem maten i en skitig tygkasse. Hur fan orkar folk? | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:09 | |
![]() | kanske att dom var gjorda av plast. Men det behöver vi väl inte dividera om. Om du inte fattade hur jag menade kunde du bara fråga utan att kalla mig barnslig etc. Nog om det! | |
| Gautama | 2010-07-29 18:10 | |
![]() | Man kan ju faktiskt tycka att det är slöseri med alla påsar som används i vårt samhälle trots att man är ägare till utemöbler i plast. | |
| LisaLong | 2010-07-29 18:11 | |
![]() | Jag tycker alla affärer ska sluta med påsar helt och hållet så "tvingas" folk att ta med sin en tygkasse för annars får dom ju inte hem det dom handlat heheheh:) | |
| Nasty Nimrod | 2010-07-29 18:16 | |
![]() | Jag köper nästan aldrig påsar, men tar ibland emot om de är gratis. Vet inte om det mest är av miljö- eller snålhetsskäl. =S (Försöker iofs begränsa mina soppåsar till de som ändå redan är trasiga (tejpar!) eller sunkiga.) | |