Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
27
Inloggade60
Mobilspel
Pågående19 244

Forumkategorier

Användare Inlägg  
talvala2010-07-31 00:16
Antal inlägg: 127

En av mina allra bästa vänner sedan många år är man. Vi har aldrig någonsin varit attraherade av varandra, vi är inte varandras typer. Alls. För två år sedan hittade han kvinnan i sitt liv. Hon tyckte det var litet nervöst med mig, jag tyckte det var nervöst med henne... Killen i fråga var kolugn. Han är sådan. ;-) Vi träffades och började prata. Efter en tid sade killen "ni saknar mig ändå inte, så jag går och lägger mig". Tjejen och jag pratade fyra timmar till. Idag är vi nära vänner alla tre, och umgås litet som det passar - han och jag, hon och jag eller alla tre tillsammans.

Många av mina vänner är män i olika åldrar, och det har ärligt talat sällan eller aldrig varit ett problem. Någon gång har vi kanske upplevt attraktion till varandra, någon av vännerna och jag, men det har varit oerhört lätt att hantera. Man behöver inte agera på impuls, man kan landa och känna efter och i nittionio fall av hundra går attraktionen över snabbt.

De flesta av mina vänner har för övrigt många vänner av det motsatta könet, och av alla åldrar. Och endast i ett fall har en partner till en av mina vänner haft problem med detta - partnern blev rätt kortvarig...

fairy_Dragon2010-07-31 01:01
Antal inlägg: 139

Vänner av det motsatta könet är okej, så länge det inte finns attraktion. Men det som jag känner kan vara jobbigt är när ens pojkvän/flickvän är vän med sitt ex. Jag är själv vän med ett ex, men det är någon jag kännt sen 7 år tillbaka och inte varit tillsammans med på typ 6 1/2 år. Så attraktionen finns inte utan endast vänskap. Men min pojkvän är vän med sitt ex som han senast hade cyber6 med månaden innan han träffde mig. Som tur är så bor de inte nära och träffas inte. Men pratar över internet. Så lite sotis är jag.. Är det fel?

talvala2010-07-31 01:10

Jag tror det beror på, både relationen till exet och relationen till den nuvarande. Är man etthundra procent säker på att det gamla är över, och att det nya är på allvar funkar det.

Faktum är att jag just nu sitter i mitt ex lägenhet, som jag lånar över semestern. Han och hustrun med barn är på semester annorstädes. Och ja, vi umgås även när han och/eller hustrun är hemma - vi vet var vi har varandra, alla inblandade. Jag är singel sedan femhundraelva år, men det stör inte. Mycket eftersom vi alla tre har pratat igenom våra relationer och känslor, men mest eftersom vi alla vet att mitt ex och hustrun är tokkära i varandra och att han aldrig skulle byta bort det mot ens en sekunds mental otrohet med mig.

talvala2010-07-31 01:11

PS och att jag inte skulle vara det bittersta intresserad om han ens kom på idén ;-)

Loozer2010-07-31 01:16
Antal inlägg: 556

www.laddertheory.com/

TvåPunktNoll - Ej medlem längre2010-07-31 01:34
Antal inlägg: 27

jag har en nära kompis som är kille. vi hade ihop det lite ett tag men nu är vi bara vänner. jag känner i a f ingenting för honom. men jag vet inte om han kanske känner något för mig? nä jag tror inte det.

kolbjörn2010-07-31 07:20
Antal inlägg: 984

det är iallafall okej att säga ifrån om man inte lite på partnerns kompis motiv tycker jag. sen är det upp till partnern att avgöra vem som ska dumpas.

kolbjörn2010-07-31 07:20
Antal inlägg: 984

litar(inte lite)

Källargubben - Ej medlem längre2010-07-31 07:56
Antal inlägg: 665

kolbjörn: En kompromiss alltså, som gynnar vem? Allt för ofta gäller sånt ren svartsjuka. Men om polaren klart och tydligt är vän för att ligga så får man ju se upp :)

Mixiplus2010-07-31 08:57
Antal inlägg: 267

Man kan aldrig få för många vänner, oavsett kön. Man kan t.o.m. älska sina vänner, oavsett kön. Om man har en relation som är grundad på ren kärlek och tillit så är inte vänner av motsatt kön nåt problem.
Och om man är lycklig nog att ha rätt man/fru är det inte ens otrohet att ha "friends with benefits".

Satyra2010-07-31 09:09
Antal inlägg: 4561

kolbjörn - Även om du inte skulle lita på partnerns kompis så borde du väl lita på din partner så ... oavsett eventuella dolda motiv är det ju då inget att oroa sig för. ;-)

BenDavis2010-07-31 10:08
Antal inlägg: 470

Jag har många tjejkompisar och det är inga problem. Visst, jag skulle ljuga om jag sa att jag skulle banga på att ha sex med dem, men det betyder inte att jag är kär i dem. Och dessutom värderar jag vänskapen så pass mycket att jag aldrig skulle föreslå det, jag låter berget komma till Mohammed om berget vill göra det. Fast vänta, då kanske deras känslor kommer fucka upp vänskapen....fan att andra människor ska ha känslor också.

Ögonsten - Ej medlem längre2010-07-31 10:09
Antal inlägg: 281

Man ska lita på sin partner trots hon/han har bra nära vän te.x. killekompis eller tjejkompis.
Man ska kunna lita på!

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?