Spelrum
| Giraffen | 16 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 883 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lelou - Ej medlem längre | 2006-06-14 15:06 | |
![]() | bara bott i göteborg så jag vet inte hur det är att bo i stockholm. trivs bra i götet på alla sätt, men nog fasen är Stockholm bra mycket vackrare iaf...fantastiskt fin stad. en av de vackraste i världen bara måste det ju vara :) | |
| tildus71 - Ej medlem längre | 2006-06-14 15:57 | |
![]() | måste säga att jag gillar stockholm bäst. GtB har allt för många gallerior att gå vilse i även om staden har sin charm. Liseberg var inte så häftigt men det är inte grönan heller, däremot har vi allt annat som hör djurgåden till, gamla stan, närheten till vattnet, ett minst lika rikt kulturliv (om inte rikare) som Gtb, men jag gillar gtb med även om Sthlm är bäst! | |
| betafjås - Ej medlem längre | 2006-06-14 19:13 | |
![]() | Sthlm: Om du vill känna lukten av avgaser och stressa.. Götet: Om du vill se en fin stad, fina bilar, slappna av och känna måsarnas fläktande vingslag vid hamnen.. (Kaaaanske överdrev liiiiite...) | |
| balian | 2006-06-14 21:45 | |
![]() | GÖTEBORG helt klart! Jag älskar Göteborg! Liseberg vs. Grönan så vinner Liseberg med hästlängder! Så mycket mer att åka.. | |
| Mikkamel | 2006-06-14 22:13 | |
![]() | Jag hade inte tänkt blanda mig in i Liseberg vs Grönan igen men... Liseberg är tydligen något sorts botaniskt mästerverk så om ni verkligen måste se en blåsippa så kan ni ju åka dit. Underhållningen finns på Gröna lund. Jag måste säga att den här diskussionen i alla fall har ändrat min bild av Göteborgarna lite. De har ju samma dryga överlägsna attityd mot resten av landet som vi stockholmare. Jag trodde alltid att de skämtade lite med "Sveriges framsida" och allt det där, men de tar tydligen sig själva på allvar. När resten av Sverige förstår det och börjar se på dem från ett allvarligt perspektiv så tror jag att de kommer att inse att Stockholm är bäst då bilden av att folk är trevligare och mysigare i Göteborg visat sig vara falsk. | |
| balian | 2006-06-14 22:18 | |
![]() | Ööö.. Jag menar åkattraktioner! Vad kan man åka på Grönan, ärligt talat? Förutan den där.. Vilda musen?? Liseberg har Balder, kanonen, flumride, colorado YOU NAME IT! Tycker du att Göteborgare e skit bara för att du själv e stockholmare?? Den här tråden var väl för att se vad man tyckte bäst om inte snacka skit? Eller har jag fel? O.o | |
| Mikkamel | 2006-06-14 22:30 | |
![]() | Tro inte att jag tycker att Stockholmare är trevligare än Göteborgare. Jag är Stockholmare och har alltid tyckt att Göteborg är sämre än Stockholm. Men som så många andra i det här landet så tänkte jag att Göteborgarna var lite mer "goa' och gla'a" (trevligare) än Stockholmarna. Men den här diskussionen har börjat få mig att tycka att Göteborgarna har en lika dryg och överlägsen attityd som vi Stockholmare, och vi har en väldigt dryg och överlägsen attityd. Jag hade förväntat mig att Göteborgarna skulle försöka se vår sida av saken och att vi Stockholmare också skulle försöka se vår sida av saken, men Göteborgarna är precis lika dryga och självupptagna som vi har jag kommit fram till. För mig är det ett tecken på att Göteborg kvalificerar sig som en riktig stad och inte bara en ovanligt stor by. | |
| SkallerOrm | 2006-06-14 22:36 | |
![]() | Göteborg är helt klart bäst mkt trevligare folk som bor där än i Sthlm och finare stad....för i gbg blir man väl bemött i sthlm är alla så skitviktiga och egotrippade dom går omkring utan att ens märka att det finns fler folk än dom själva....så det är sant som det sägs om 08 att dom inte är riktigt hundra eller som det oxå sägs om dom i Dalarna stora i käften och skitar ner överallt=))) | |
| Mikkamel | 2006-06-14 22:45 | |
![]() | Du låter som någon som inte har upplevt båda städerna till fullo. Göteborgare verkar säkert trevligare om man är i Göteborg oftare och vet vart det finns trevligt folk. Jag har mer erfarenhet av Stockholm och de gånger jag varit i Göteborg har jag inte märkt av att folk skulle vara trevlgare där. Göteborska nynazister verkar vara lika otrevliga och våldsamma som de vi har i Stockholm och i Göteborg märkte jag inte av att folk skulle vara mindre självupptagna än i Stockholm. Jag trodde då att det berodde på att jag inte kände dem sen länge och inte var en del av den Göteborska gemenskapen vilket betydde att jag inte förtjänat trevlighet från dem. Men nu inser jag att det är precis samma människor som bor i de båda städerna. Jag upplever Stockholm som trevligare för jag känner folk här, Göteborgarna är otrevligare för att jag inte känner många därifrån och därför inte pratar lika mycket med folk där, så de måste ju vara otrevliga. Nej, samma människor, olika dialekt, Stockholm är större och därmed bättre. Om man avskyr alla sorters människor så är Göteborg bättre än Stockholm eftersom det bor färre människor där, men då är det ändå den näst sämsta platsen i landet. | |
| Zizzi | 2006-06-14 23:45 | |
![]() | Göteborg så klart. Mysig dialekt, trevliga människor. | |
| SkallerOrm | 2006-06-15 08:51 | |
![]() | Jodå har upplevt båda städerna men Gbg vinner i allt med hästlängder=)) | |
| LoveEye | 2006-06-15 10:13 | |
![]() | Västkusten. | |
| Ropsten - Ej medlem längre | 2006-06-15 13:41 | |
![]() | hm, jag är kluven. Men GBG står närmast hjärtat, helt klart. Sthlm gillar jag också, men inte på samma sätt. Göteborg blir svaret. | |
| betafjås - Ej medlem längre | 2006-06-15 17:40 | |
![]() | Sthlm är sämst Andreas.. | |
| Mitzy | 2006-06-17 01:26 | |
![]() | Född i Göteborg och har bott ganska många år i Stockholm, men kan inte klura ut vilken stad som jag tycker mest om.....Stockholm känner jag ju till bättre, men finns det någon motsvarighet till Göteborg på sommaren?? Att kunna vakna mitt i stan och dra ut och bada på bara ca 45 minuter?? Med underbart vackert landskap och sagoligt vatten? Men Stockholm, med Gamla Stan...att strosa runt efter en god middag på Gyllene Freden...lyssna på jazz på Stampen...hm, dessa två städer är inte bara Sveriges två största städer utan två av de vackraste - var och en på sitt sätt! | |
| Bartendern - Ej medlem längre | 2006-06-17 17:41 | |
![]() | Jag gillar götet nästan lika mkt som fernet o sthlm som en bloddymary urin! | |
| Döbelnsgatan - Ej medlem längre | 2006-06-18 15:34 | |
![]() | GBG, att strosa längs Avenyn slår helt klart att stå hostandes av avgaser inne på Sergels torg.. | |
| leather-face - Ej medlem längre | 2006-10-27 04:28 | |
![]() | Göteborg lätt | |
| Jo-na-tan - Ej medlem längre | 2006-10-27 04:37 | |
![]() | Stockholm är bäst, det vet varenda sill | |
| HataGais - Ej medlem längre | 2006-10-27 04:55 | |
![]() | sthlm | |