Spelrum
| Giraffen | 22 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-08-06 15:07 | |
![]() | Jag har hört att detta kan bli ett fall mot diskrimineringslagen :) Blir roligt och se om det går igenom | |
| lillan-68 | 2010-08-06 15:11 | |
![]() | Grådask vi satt sätesraden bakom 1:a klass, men dom blev garanterat oxå störda, eftersom ett draperi inte är direkt ljuddämpande... Jag är inte direkt lättstörd, men gallskrikande ungar i 11 timmar tär lätt på nerverna till slut, när den ena tytnade började en annan... | |
| le-lou | 2010-08-06 15:12 | |
![]() | Tja, i så fall kan vi ju sätta allt möjligt som fall mot diskrimineringslagen. Åldergränser, barnfria hotell och cafèer (ja det finns). Jag ser inte nåt fel i det, när det finns alternativ för den med barn så why not? | |
| Zerre | 2010-08-06 15:14 | |
![]() | Ska man flyga charter får man räkna med skrikiga barn, trånga säten, oändliga lotterier, dålig mat, shoppingerbjudanden på planet och annat smått och gott. Det är det sura äpplet man biter i när man reser på det sättet. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 15:15 | |
![]() | Man kan ju stanna hemma också.... | |
| Emollas | 2010-08-06 15:17 | |
![]() | nej i och för sig inte men det är redan lagstadgat så detta kanskeär något som behöver testas mot diskriminerings lagen | |
| le-lou | 2010-08-06 15:18 | |
![]() | "Ska man flyga charter får man räkna med skrikiga barn, trånga säten, oändliga lotterier, dålig mat, shoppingerbjudanden på planet och annat smått och gott. Det är det sura äpplet man biter i när man reser på det sättet." Inte nu längre om förslaget går igenom :D | |
| henrik_l | 2010-08-06 15:35 | |
![]() | Barnfritt är aldrig fel! | |
| Toody Cole | 2010-08-06 15:44 | |
![]() | En dyrköpt plats i ett trångt utrymme som man inte kan fly från innan man landat borde väl ändå vara en plats där det är okej att få tycka att det vore skönt med lite semester från små och gapiga människor? Det handlar inte om att visa tolerans mot medmänniskor eller att man inte gillar barn, köper man en tjänst som denna har man rätt att komma med vissa krav och de som kommit på detta är genier. I resten av samhället gäller dock regeln: Passar det inte så kan du flytta ut i skogen. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 15:55 | |
![]() | Man får vad man betalar för. Köper du förstaklassbiljett på "fint" flygbolag som Lufthansa så slipper du småbarnsskriket. | |
| Måns_E | 2010-08-06 16:02 | |
![]() | Barnfamiljer, även med störiga ungar eller kolikbarn, får väl åka första klass om de har råd? Så att säga att man slipper barnskrik i första klass är ju inte alls säkert. Det är klart att barnfria avgångar är bra, barnfamiljer får helt enkelt åka med någon annan avgång. | |
| Kriasa | 2010-08-06 16:27 | |
![]() | Jag vet inte hur det är med flyget, men på SJ får man inte boka in barn i första klass. | |
| -Nephelia- | 2010-08-06 16:42 | |
![]() | Äh vad är det med alla som är så allergiska mot lite barnskrik : ) Fast okej, då slipper ju barnfamiljerna alla gnälliga och överkänsliga passagerare...kanske är det bra. Personligen tycker jag om liv och rörelse. Jag roas också av att titta på när stökiga barn håller på och retar gallfeber på sin omgivning : ) Alltså, om jag ska ut och flyga, så utgår jag från att det kan innebära skrikande barn, gaggiga gamlingar, folk som armbågar sig fram, roffar åt sig, vill vara viktigast och först, stressad personal, pruttlukt, svettlukt och ja, allt som kan höra till när många människor samtidigt samlas i ett trångt utrymme....och låter mig roas av det. | |
| Bitte - Administratör | 2010-08-06 16:43 | |
![]() | Hellre ett barn som gråter eller lever om än en full vuxen som INTE kan föra sig Bitte | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-06 16:45 | |
![]() | Nice.... Men varför är det så fel att erbjuda ett alternativ för dem så så önskar. Dom kommer ju att få betala för det, det lär ju knappast vara gratis... | |
| -Nephelia- | 2010-08-06 16:47 | |
![]() | Bitte, kan bara hålla med.. | |
| -Nephelia- | 2010-08-06 16:49 | |
![]() | grönöga: Nej, inget fel att erbjuda alternativ, det sa jag inte. Men tveksamt om jag själv skulle nappa på det alternativet, eftersom jag inte störs av barn på flyg. | |
| Lillstölla | 2010-08-06 16:51 | |
![]() | Låter bra, sen kan man ju fortsätta med att skapa flyg fria från störiga tyskar, bullriga amerikaner, pestiga fyllon, folk som snarkar osv osv | |
| Subutai | 2010-08-06 17:07 | |
![]() | Första klass kanske? Jag har då aldrig hört nå barnskrik där. | |
| Grådask - Ej medlem längre | 2010-08-06 17:22 | |
![]() | Jag åker I-klass ibland på bonuspoäng och har aldrig träffat på några skrikungar där. Flyger man 747 eller Airbus 380 så kan man ju välja övre våningen. Lufthansa brukar mota bort småungarna från trappan upp.... | |