Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 250 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| regression | 2010-08-12 00:02 | |
![]() | Sejmårr: Det där var det bästa argumentet att rösta på sossarna jag hört i det här forumet! Hittills, i alla fall. | |
| micro113 | 2010-08-12 00:08 | |
![]() | mrperfect Din slutsats låter ganska långsökt tycker jag. Det borde väl vara så att oavsett höger-vänster så man lika goda kålsupare gällande svartjobb. Det är ju ofta arbetaren som röstar sosse som jobbar svart, och beställaren som röstar moderat som köper svartjobbet. Det ger vi handen att båda grupperna faktiskt hyser samma dubbelmoral gällande det. | |
| mrperfect | 2010-08-12 01:41 | |
![]() | Nja, det är inte en slutsats utan reflexioner från kommentarer jag fått från,,,,,höger och vänster, men det statistiska underlaget är uselt, medges. Din tanke att jobbaren är sosse och att beställaren är moderat är förmodligen lika illa statistiskt underbyggd som mina antaganden :) | |
| le-lou | 2010-08-12 01:52 | |
![]() | ja herregud, och folk anklagar mig för att generalisera.... | |
| Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-08-12 02:17 | |
![]() | tja man tvingas att generalisera om man ska utrycka någonform av åsikt. | |
| le-lou | 2010-08-12 09:12 | |
![]() | En annan som (inte) lever som hon lär är väl Schyman som utnyttjar RUT-avdraget, för städbolaget som städar åt henne. I våras förklarade hon på FIs hemsida att "Dessutom så tror jag att det är viktigt att folk städer sin egen skit, men det är ju en högst privat åsikt"." Kanske skillnad på folk och folk då. Schyman kanske är elit? | |
| sejmårr | 2010-08-12 22:49 | |
![]() | Regression: Tack för komentaren! Hur man än tänker så är det bra att ha välfärdens historia i åtanke! Vad framtiden behöver eller kräver kanske inte är detsamm, men utan Socialdemokratisk framtidsanda och idogt arbete hade vi inte haft folkpension- gamla människor hade fått arbeta tills de föll döda ner (förrutom de som ärvt pengar eller lyckats hitta en riktigt lönande nisch). Barnbidrag, socialbidrag, sjukpenning - allt det som vi kanske tycker att vi kan bjuda mindra lyckligt lottade på?! Solidaritet, för mig är det ett ord som klingar gott och skönt! | |
| janne121212 | 2010-08-13 08:53 | |
![]() | Kära sejmårr. Vi hade haft allt detta men kanske inte just så tidigt. Klassutjämningen i samhället började långt innan Marx formulerade sina teorier. Sverige var föregångare i världen även med självägande bönder för flera hundra år sedan och med beskuren kungamakt under frihetstiden bl a tack vare mössorna (ett av de två riksdagspartier som fanns då). Vem ska vi idag rösta på för att stödja mössorna? Kanske V med Ohly som oftast yrar och pratar i den ovannämnda | |