Spelrum
| Giraffen | 23 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 11 |
| Inloggade | 34 |
Mobilspel
| Pågående | 18 621 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Lena1929 | 2007-06-27 18:49 | |
![]() | www.stieglarsson.se/ besvarade min egen fråga. Hoppas de är bra! | |
| monkan56 | 2007-06-27 19:03 | |
![]() | Stieg Larssons böcker är så kanonbra... släppte dem inte ifrån mig förrän jag läst dem, kan varmt rekommenderas. | |
| Greenline | 2007-06-27 19:41 | |
![]() | Håller med den som skrev dessa: * Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist * Odjuret av Roslund & Hellström Och den som skrev: "Parfymen" Av de förstnämnda är de andra böckerna också bra, även om Roslund Hellströms sista var den sämsta. Men Süskinds andra böcker är tydligen inte alls lika bra som Parfymen. * Snabba Cash läser jag nu och den är mycket underhållande/spännande, men inte alls lika säkert skriven som de andra tipsen. | |
| yayasout - Ej medlem längre | 2007-06-27 21:10 | |
![]() | tusen små bitar av james frey. en brutalt ärlig och intensiv roman om drogmisssbruk, baserad på författarens egna missbruk. | |
| Bror Mu - Ej medlem längre | 2007-06-27 21:17 | |
![]() | En av vårens bästa tycker jag var Brorsan är mätt, novellsamling av Mirja Unge. Till hösten kommer Don Delillos Falling Man på svenska, nåt som alla läskunniga har att se fram emot. | |
| y not | 2007-06-27 21:43 | |
![]() | instämmer med yayasout om tusen små bitar. Jag har precis råkat läsa en ungdomsbok, I morgon när kriget kom, av John Marsden som är första av sju och klart läsvärd. Lite femböcker men oändligt mycket bättre utspelar sig i ett invarderat Australien i nutid. | |
| simone_gc | 2007-06-27 22:17 | |
![]() | Camilla Läckberg, Liza Marklund, Johanna Nilsson (hon går genom tavlan ut ur bilden), John Marsden, Peter Pohl, Janet Evanovich, Marian Keyes, Åke Edwardsson.. För att nämna några bra författare :) | |
| Araya | 2007-06-27 22:47 | |
![]() | EIS39: Här kommer lite fantasytips: Terry Pratchett (som nämnts innan) är sjukt rolig! Humoristisk fantasy med tydliga kängor åt "vår värld"! Neil Gaiman (som skrivit en bok tillsammans med Pratchett) är också bra. Läs tex Stardust/Stjärnstoft, väldigt bra som dessutom kommer som film i höst. Robin Hobb. Hennes böcker om Fjärrskådarna är riktiga slukar-böcker. George R R Martin. Har inte så mycket övernaturliga inslag, mer inne på maktkampen mellan olika familjer men det är den bästa fantasy jag läst. Varje kapitel följer olika personer så man får en väldigt komplex bild av vad som händer och hans djup när det gäller att beskriva personer är otroligt! Charlaine Harris. Skriver egentligen inte fantasy utan det är mer lite "chick-litt" vampyrböcker med en kvinnlig huvudperson (inte vampyr) som kan läsa tankar. Utspelar sig i "vår värld" med den skillnaden att vampyrer "outat" sig själva eftersom japaner konstruerat syntetiskt blod som de kan leva på istället för människoblod. Även om de föredrar äkta vara... Som sagt, lite deckare, lite chick-litt och blod och vampyrer. Vad mer kan man önska? Sen är ju såklart Harry Potter böckerna härliga! Andra fantasy-författare: Stephen Donaldson Maggie Furey Elizabeth Moon Robert Jordan (varning utfärdas dock för låååång serie) Sen bör du såklart läsa John Ajvide Lindqvist "Låt den rätte komma in" och Carl-Johan Vallgrens "Den vidunderliga kärlekens historia" eftersom de är helt underbara! | |
| Sombatic | 2007-06-27 23:19 | |
![]() | Kan varmt rekommendera David Baldiccis böcker Åsa Nilsonnes är också bra | |
| krummerik | 2007-06-28 01:05 | |
![]() | Extremt högt och otroligt nära av Jonathan Safran Foer är en mycket bra nyare bok. Den handlar bland annat om en pojke som söker efter spår från sin pappa som antas ha dött i world trade center "nine/eleven". Rekommenderas härmed. 10 år gammal, men har du inte läst De små tingens gud av Arundathi Roy bör du göra det snarast. Fantastiskt väl och underhållande skrivet om förbjuden kärlek över klassgränser i indien. Varning om du har lätt för att uppslukas.. Jonas Hassen Khemeri har skrivit två riktig bra böcker som båda är lekfulla i sitt berättande och berör ämnen som utanförskap och ilska. I Ett öga rött planerar superblatten Halim att göra upp med det svekfulla sverige och i Montecore ska sonen skriva en bok om sin far, som han egentligen inte alls känner. | |
| Makhpyia - Ej medlem längre | 2007-06-28 01:58 | |
![]() | Jag kan varmt rekommendera "Anarkistens kokbok" och "Varför är det så ont om Q". | |
| getramses | 2007-06-28 13:13 | |
![]() | det är bättre att vänta lite och se om de fortfarande håller efter en 50-100 år. (dagens klyscha:) klassiker är inte klassiker för inte. | |
| getramses | 2007-06-28 13:19 | |
![]() | vad sägs t ex om meningar som: "Då han läst sin tidning, tömt en andra kopp kaffe och ätit en semla med smör, steg han upp, borstade brödsmulorna av västen, rätade på sig och log belåtet, inte därför att han hade något särskilt att glädja sig över utan bara som följd av en förträfflig matsmältning." eller "Genom gymnastik och god kroppsskötsel hade han förvärvat sig sådan styrka att han trots ett övermått av nöjen såg lika frisk och välmående ut som en glänsande holländsk gurka." -- Leo Tolstojs "Anna Karenina" | |
| coupland | 2007-06-28 13:52 | |
![]() | Jag tycker att du ska läsa en deckare tramse. En norsk sådan helst. På norska så klart. Läs lite Nesbö nu med en gång. NU. Häpp. | |
| Makhpyia - Ej medlem längre | 2007-06-28 13:53 | |
![]() | Jag har läst alla Nesbös böcker. Mycket bra! | |
| coupland | 2007-06-28 13:54 | |
![]() | Precis. Lyssna på det nu Tramse. Jättebra! Det tycker t o m Örat, har han sagt till mej. Och Nasse fullkomligt älskar Jo Nesbö. | |
| getramses | 2007-06-28 14:04 | |
![]() | deckare finns det gott om tid för när jag blivit gammal och tappat lusten. om jag orkar slita mig från "dr. phil" dvs. | |
| getramses | 2007-06-28 14:07 | |
![]() | Nesbö - vad är det för namn förresten. det får mig att tänka på snor. ett argument så gott som något för att avstå. | |
| coupland | 2007-06-28 14:12 | |
![]() | Tramse. Jag tänkte på dej när jag var på biblot igår. Jag läste en bok för länge sen som jag vet att du har pratat om. Jag kommer nästan inte ihåg nåt, bara att den var bra. Så; vad heter författaren till den där indianpojken (var det så?) som var på ett barnhem (eller nåt likande?). Tror att boken var ljusblå. Du vet vad jag menar? Va? | |
| coupland | 2007-06-28 14:13 | |
![]() | ... för fattaren till den där BOKEN OM indianpojken... skulle det stå | |