Spelrum
Giraffen38
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
29
Inloggade69
Mobilspel
Pågående19 360

Forumkategorier

Användare Inlägg  
micro1132010-08-23 12:29
Antal inlägg: 17542

dinodog
Jag har också sett vad droger och kriminalitet kan ställa till med - det är ingen ursäkt för att omyndigförklara folk eller att ta ifrån folk deras medborgliga rättigheter.

Vill du att de skall börja husrannsakan på stickprov också? Då kommer de att finna fler langare - och det är ju bra.

Men kommer du att uppskatta när de river ditt hem i den goda sakens namn?

Eller när de strippar din son i jakt på droger för att han vistas ute fel tid eller på fel plats?

Stickprov istället för misstanke - allt i den goda sakens namn.

Hur långt är du beredd att gå - hur mycket vill du offra?

dinodog2010-08-23 12:30
Antal inlägg: 4973

micro113 Självklart gav jag mitt medgivande. Men eftersom han hade så hög frånvaro i skolan, och om han skulle gå kvar var det tvunget.

Nu mådde han väldigt dåligt under hela hösten och våren och fick komma till BUP. Som tur var provet negativt.
Så han ska börja om från början igen, börjar i dag i skolan.

micro1132010-08-23 12:38

dinodog
Precis det jag menar - du gav ditt medgivande. Du och sonen visste vilket syfte provet gavs för - ni hade möjlighet att ta ställning till hur ni skulle göra.

Det är stor skillnad på det och på att en lärare helt plötsligt pekar ut en eller flera elever - och du i efterhand informeras.

Att drogtester på ungdomar skall kunna tas anser jag är viktigt - men beslutet måste ligga hos föräldrarna - inte hos skolan.
Det får inte heller vara ett villkor för undervisning eftersom det skulle innebära att elever med problematik dömdes till ett liv utan utbildning - det finns inget lagstöd för det, och det finns inget syfte med det.

Det låter bra att ordnar sig för din son.

Jag tog som sagt var drogtest på min son också - dock på eget initiativ och mitt natten - det var negativt och jag fick skämmas, eftersom jag aldrig lyckats beslå honom med en lögn - trots att han varit en buse ibland så har han varit ärlig - och han konstaterade efteråt att "nu kanske du inser att jag inte ljuger för dig mamma - skit kanske jag gör, men jag ljuger inte för dig".

Ben_Dable2010-08-23 12:51
Antal inlägg: 73

Men för helvete. Varför ska politiker behöva ställa upp på allt?

Han vill inte, så är det bara. Vad är problemet? Tror inte han har något att dölja men bara förr att han är en offentlig person ska han väl inte behöva kissa i en kopp bara för att en reporter vill ha ett scoop.

dinodog2010-08-23 13:02
Antal inlägg: 4973

Ja visst måste föräldrarna ge sitt medgivande till drogtester. Det får inte bli ngt skolan elller staten skall bestämma.

Men den skolan han går på där är det en måste som sagt, att vara helt drogfri. Där hanterar dom stora traktorgrävare, truckar och lastbilar. Samt att det finns en snickeriutbildning där med, och snickare använder ju många elektriska maskiner.

Var faktiskt ett tillbud på skolan med en elev som körde omkring drogpåverkad. Eleven blev avstängd undr en period och fick behandling. Men han var därefter tvungen att lämna UP en tid efter det han började skolan igen under en tid.

vinter2010-08-23 13:04
Antal inlägg: 332

...eller så kom han på att han råkade ha prickiga stringkallingar på sig den dagen och tyckte det kändes lite genant ;)

Lill-IT2010-08-23 17:22
Antal inlägg: 31605

Hehe säkert Vinter:)

Jag får den uppfattningen att Thomas ändrar sig när han får höra vad de testar för. Min första tanke är, liksom Micro skrev, att han säkert äter någon medicin med benso i.
MEN det kan ju vara för att han, vuxna karlen, är pryd inför en sköterska som säkert sett väldigt många innan honom kissa i en mugg.

Sen tycker jag att det är kränkande med dessa tester, men han gick ju faktiskt med på det först. Veligt att ändra sig.. och hans enorma svettattack visar ju på en ganska hög grad av obehag/ångest... vilket får åtminstone mig att undra.

patrik3862010-08-23 17:29
Antal inlägg: 43

Han hade garanterat någon av dom där substanserna i kroppen....

Bitte - Administratör2010-08-23 17:34
Antal inlägg: 24218

VARFÖR ska en journalist , kunna kräva en politiker på ett drogtest ,,som sagt bara löjligt att en diskutera om det,, En arbetsgivare där det finns i ett avtal visst ok,, men inte någon annan

Bitte

Lill-IT2010-08-23 17:38

Tråkigt nog för honom så kommer denna händelse antagligen att ligga hela partiet i fatet. Faktiskt värre än om han hade nekat med en gång.
Det kommer att etsa sig fast en undran i folks sinnen om han nekade för att han inte ville kissa inför sköterskan eller för att han hörde vilka substanser hon testade för.
Och skulle han nu för att "rentvå" sig gå med på ett prov så kommer han att framstå som en ännu större vele.

Lill-IT2010-08-23 17:38

De krävde inte... han gick först med på det.

Bitte - Administratör2010-08-23 18:01
Antal inlägg: 24218

Om detta får genomslagskraft på politiken är det sjukt,, och vem vet vad Fru Aks, gjorde eller om hon verkligen gjordet det,, sedan kan vi ju alla fundera på hur vi skulle ställa oss om någon bara frågar oss om att lämna ett drogtest,, och då framför allt en journalist ,,

Bitte

cessely2010-08-23 18:01
Antal inlägg: 100

Jag tycker att det är lite roligt att han är torr på ryggen och under armarna först när han bestämmer sig, sedan när han har fått veta vad testet visar och hur de gör det så ser man att han är helt genomblöt: två riktiga lökringar och en rejäl svettning på ryggen. Vad an detta? Varför kom denna reaktion så plötsligt?
Mina gissningar är:
*han anade att han skulle få utslag på ngt
*han har ngt som han skäms över under brallorna, må vara stringisar, piercing, genant tatuering eller liten... =)
*han tror att kameramannen ska följa med in på toaletten och fånga urinprovet på bild

några anda teorier till den ökade svettningen??

micro1132010-08-23 18:05

cessely
Ja, faktiskt

Att han lider av ångestsyndrom och medicinerar mot det.

1) Häftig/snabb ångestattack

2) Benzopreparat ingår ofta i medicineringen

cessely2010-08-23 18:07

Micro113
Där ser man.
Det låter ju som en bra och trovärdig förklaring - och grymt mycket mer seriös än mina =)

micro1132010-08-23 18:09

Jag vill tillägga att också andra mediciner än benzo och det hon räknade upp ger utslag på testerna -- och det kan vara något sådant han kom på.

Mina mediciner som inte är är benzo ger utslag vid drogtest till exempel, och makens blodtrycksmedicin ger utslag på drogtest -- vilket gör att vi måste visa läkarintyg om/när vi testas.

Han kan alltså stå på annan medicin också som han inte vill delge pressen och svenska folket.

Larvbrud - Ej medlem längre2010-08-23 18:24
Antal inlägg: 4050

Vadå svettatack? Han har på sig kavaj innan.

cessely2010-08-23 18:29

Larvbrud: Om du tittar när han tar av sig kavajen så är han inte svettig (va jag kommer ihåg från klippet) men när jag har beslutat att inte ta det så är han svettig....

Larvbrud - Ej medlem längre2010-08-23 18:40
Antal inlägg: 4050

Man får se precis när han kränger av kavajen och då ser man honom bakifrån, ytterst kort stund. Hinner inte se. Nästa gång han är i bild ser han svettig ut.

Lill-IT2010-08-23 18:46

Detta skrev jag inte för att vara skadeglad eller något. Men jag tror att en bagatell som detta kan vara väldigt negativt för honom, tyvärr.
Sen har vi inte att göra med om han har string, äter sömntabletter... eller vad skäl han månde ha för att backa ur.
(gillar tanken på string faktiskt... karlen är ju rätt snygg)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?