Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 19 298 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-23 23:18 | |
![]() | Okej,det var ett tag sedan. | |
| Venatici | 2010-08-23 23:24 | |
![]() | Och så finns det cervixbedövning som bedövar kanterna av livmoderhalsen under öppningsskedet, samt bäckenbottenbedövning. Den sistnämnda är inte att rekommendera eftersom man inte riktigt känner vad man sysslar med när det är dags att krysta. | |
| Tess 08 | 2010-08-23 23:26 | |
![]() | Jag kan också tillägga att jag är fullkomligt övertygad om att du kommer att klara detta!! Angående amningen kan jag bara säga som barnläkaren som undersökte mitt ena barn (han hade hört att hon inte sög så bra): "Det blir folk av flaskbarn också!!" Skit i amningshysterin om det inte funkar för dig!! Funkar det bra så är det underbart, men kom ihåg att om det INTE funkar är du en precis lite bra mamma och även vid flaskmatning kan man få/känna närhet med sitt barn!! | |
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-23 23:28 | |
![]() | Mark Levengood skrev en bok om allternativ amning. | |
| Samliv | 2010-08-23 23:31 | |
![]() | Barn 1:s förlossning var tja enkel men gjorde jätteont. På BB var det bara hemskt, fick (kom jag på långt senare) en förlossningsdepression och en katthatande BB-personal. Som SA att ja, du får säga till så får babyn sova i lådan inne hos oss tills hon vaknar. Morgonen därpå kom de med ett illvrålande babyn som knappt gick att lugna. Kan säga att aldrig låter jag den personalen ta hand om mitt (knäppa?) barn mer. Min första var märklig, hon gnydde, gnydde igen jätteförsiktigt och kunde hålla på så jättelänge innan hon blev helt utom sig om man inte brydde sig direkt. Sedan duggade anmälningarna tätt. Jag hade "kattigt" hemma hade MVC sagt (även fast MVC aldrig varit hem hos mig). Ett samtal med en vän fick de till att vännen ifråga kunde vara pappan till barnet. OSV Dessa missförstånd berodde på (vad jag i efterhand förstått) att jag har asperger. Nej, dottern har aldrig blivit fråntagen mig eftersom de alltid kommer fram till att jag har asperger och en hel radda missförstådda blir det om man har det. Nästa graviditet var jag nervös, de ville ta mitt nyfödda barn ifrån mig det försökte min hjärna intala mig. Hon föddes, utan bedövning, på kort tid (värkar i hissen upp) och jag skulle få åka hem med henne direkt ! Sedan så kom de och sa att de ville vi skulle stanna en natt, jag for nog ner i ett djupt hål och tänkte: Måtte jag inte säga något fel. De på BB måste ha tyckt jag betedde mig märklig som sa att ALDRIG att jag sover över här själv. Pappan sover här punkt och slut med tårar i ögonen. Försökte vara tyst som en mus och göra så lite väsen av mig som möjligt, ta emot så få tabletter som möjligt och säga: Allt fungerar bra, ja vi kan byta blöja osv. Tack och lov fick vi åka hem dagen efter. | |
| Venatici | 2010-08-23 23:32 | |
![]() | Håller med Tess! Flaska går utmärkt, ett plus om man pumpar ut sin egen mjölk just för antikropparnas skull. Närhet får barnen ändå :) | |
| Samliv | 2010-08-23 23:35 | |
![]() | Vad jag däremot fortfarande anser är märkligt är hur lite vi pratar om blödningarna som kan nästan pågå hur länge som helst efteråt. Och smärtan då eländet börjar dra ihop sig, två alvedon, två ipren, faan det gör fortfarande ont ungefär... Men fungerar amningen så går det över på rätt kort tid (upp till en vecka). Ja, jag önskar att många MVC hade tagit upp allt omkring ens kropp som händer efter förlossningen. För jag ogillar smärta som jag inte vet då den kommer gå över. | |
| Samliv | 2010-08-23 23:38 | |
![]() | Flaska el amning det bestämmer man själv. Men jag kan verkligen inse fördelarna vissa gånger med amning för barnens räkning, då man ser en mor ta fram en termos och göra ersättning. För att sedan lägga flaskan till barnets mun och låta ligga där i vagnen och snutta själv även fast ungen bara är veckor gammal. Jo, de fortsätter som inget hänt under tiden prata med sin vänninna. DET kan jag tycka är riktigt hemskt eftersom jag är en person som försöker ge mitt barn all närhet den kan tänkas vilja ha. | |
| Tess 08 | 2010-08-23 23:40 | |
![]() | Håller med dig där, Samliv. Hemskt!! Närhet är ju viktig!! Jätte!! | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-08-23 23:41 | |
![]() | Slappna av, så sköter muskulaturen det hela. Spänner du, så motarbetar du muskulaturen. En förlossning är en väldigt naturlig händelse. Inget konstigt alls! | |
| anträffbar - Ej medlem längre | 2010-08-23 23:41 | |
![]() | inlägget ovan menad till malman | |
| Samliv | 2010-08-23 23:42 | |
![]() | Ja, visst många stora barn somnar med flaskan hos sig, det är det inget fel med, men troligtvis något jag skulle göra i sista hand. Vad jag reagerar på är den totala avsaknaden av sånt där man ska göra med riktigt små barn, anknytningen,kroppskontak t, närhet osv. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-23 23:48 | |
![]() | jag är helt övertygad om att du kommer att klara förlossningen utmärkt,efteråt kommer du att skämmas lite för att det inte var värre,du kommer att hantera det man bara gör det på nått vis det är inbyggt,din mamma din mormor din mormorsmor o,s,v klarade det ,och har jag gjort det 11 gånger så kommer du att fixa det ochså,och bli inte uppskrämd av alla som ska tala om all så kallad skit de upplevt,en backe jag åkte pulka i som liten tyckte jag var helt enorm ,och nu när jag kommer dit till den där backen är det bara en lutning och inte alls så enorm,förlossningar är lika dana fast omvända ,när du börjar tycka att nu är det för mycket då kommer ungen ut,och du kommer att bli lite förvånad och sen har du fått lön för mödan redan efter nått år kommer du vilja ha ett syskon till den lilla som du nu ska få,och du kommer att fixa det med och då kommer du att vara värdsvan | |
| Samliv | 2010-08-23 23:53 | |
![]() | Angående förlossning tror jag ändå det absolut viktigaste är att man har en partner/doula som man litar på till åtminstone 90 % med sig till förlossningen. DET hjälper 1000 % mer än någonting annat. | |
| Samliv | 2010-08-23 23:54 | |
![]() | ttiittii: Jag brukar börja tjata om ett till barn direkt efter babyn kommit ut. Är så hög på egenproducerat smärtstillande så vill bara ha mer =) | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 00:01 | |
![]() | spelar ingen roll jag har fött barn själv i en bil ,det gick det med,3 gånger har jag varit själv ,allt går utom nyfödda barn | |
| Pocaloca | 2010-08-24 00:04 | |
![]() | Vet du vad hjärtat....du kommer INTE att göra fel! Bara det faktum att du tänker som du gör betyder att du fixar detta =) Förlossningen kan verkligen vara jobbigt att tänka på, men när du väl är där,så finns inte dom tankarna alls.... Prata gärna med din barnmorska om hur du känner, du får all hjälp du behöver där! Jag tror på dig! <3 | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 00:10 | |
![]() | det är totalt meningslöst att vara rädd det blir som det blir oavsätt om du är rädd ,du har gjort det värsta det är bara finalen kvar,lägg energin på att vara lycklig och förväntansfull , det är bara att vara det kommer att gå som på räls | |
| Concerta | 2010-08-24 00:28 | |
![]() | Kvinnan är skapt för att föda barn vettu ;) Det är lika naturligt som att gå på toa.. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-08-24 00:58 | |
![]() | ja typ | |