Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 45 |
Mobilspel
| Pågående | 19 356 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-28 23:59 | |
![]() | Hundar är söta och så. men dom är lite lägre på rangordningen. | |
| Rödetott | 2010-08-29 00:12 | |
![]() | Gillade din tanke i sista inlägget slånbär! Bra tips till en som är i planerings-stadiet för att skaffa hund//RT | |
| Hzl | 2010-08-29 00:13 | |
![]() | jaapconrad O jag gillar dig skarpt! | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2010-08-29 00:18 | |
![]() | You know it, sister! | |
| manda89 | 2010-08-30 20:51 | |
![]() | Finns tyvärr en hel del föräldrar som låter sina barn upp föra sig hur som helst. Var och fikade idag och det var två flickor (ca 5-6) som skrek konstant och sprang omkring inne på caféet. Efter en halvtimme gav vi upp eftersom det inte gick att föra en konversation i normal samtalston :P Förstår nu varför folk vill ha barnfria fik ;) | |
| stefanf | 2010-08-30 21:14 | |
![]() | Förvisso, idioter är idioter oavsett om de har hund, barnvagn eller AIK-tröjor etc. Att reta sig på barn och (i det här fallet) mammor i största allmänhet måste ändå vara något unik och djupt pinsamt för vår kultur. I princip överallt annars man kan åka i världen så är barn, mammor (och familjer överhuvud taget) älskade och en symbol för lycka och framtid. I vår upplysta "världsbästa-kultur" ska dock snorungarna helst hållas gömda tills de är gamla nog att bidra i produktionen (dvs. bidra till BNP och våra pensioner). Nä, jag säger som jaap; jag gillar mammor (och barn)! Förvisso gillar jag även hundar... :) | |
| manda89 | 2010-08-30 21:23 | |
![]() | Kan tillägga att jag gillar både barn och hundar (och de allra flesta mammor ) :) | |
| sejmårr | 2010-08-30 21:52 | |
![]() | Det är ju så som så många innan mig har sagt: en gång idiot - alltid idiot, och än behöver man inte ta ett IQ-test innan man skaffar barn - eller hund! Den dagen det genomförs som ett krav... ja- då dör vi ut som ras och som hundägare! | |
| nystan1 | 2010-08-30 22:06 | |
![]() | Och jag blir så trött på dessa hundägare! När jag och min ettåring (i sittvagn) är ute på promenad möter vi ofta en kvinna med en stor druffs till hund. Hunden är alltid lös och springer ca 30 m framför sin ägare, som går och kikar ner i marken och verkar ha allmänt dålig koll. Varje gång vi möts går jag ut på gräset bredvid gångvägen då jag är ganska rädd för stora hundar som jag inte känner, och blänger allt vad jag kan på kvinnan för att visa mitt missnöje (ja, jag är svensk och det är ungefär så mycket jag vågar protestera), och varje gång ler människan brett mot mig utan att koppla hunden, eller ens kalla in den. Antingen förstår hon inte, eller så skiter hon fullständigt i det. Oavsett vilket tycker jag det är märkligt. Mvh en nybliven mamma. | |
| Lollannnn | 2010-08-30 22:12 | |
![]() | På vilket sätt har denna händelse att göra med nyblivna mammor i allmänhet? Visst, korkat av mamman men fattar inte hur du kan döma alla nyblivna mammor pga detta... | |
| Homsetrollet | 2010-08-30 22:42 | |
![]() | Hundar är skiträdda för smällare,så om hunden djävlas med er,så smäll av ett par smällare. Grannhunden skällde och levde djävel dygnet runt där jag bodde förut,men fick alltid min hämnd på nyår.. | |
| adamis - Ej medlem längre | 2010-08-30 22:45 | |
![]() | Jag blir så trött på pappor. | |
| stene46 | 2010-08-31 16:30 | |
![]() | Nej, alla nyblivna mammor är tack o lov inte lika korkade som den du beskriver. Hon hade uppenbarligen ingen koll på hur små valpar beter sig. Och tyvärr lär nog både hon och barnet gå en jobbig tid till mötes. Vissa är är sämre rustade för att bli mammor/ pappor så har det alltid varit och lär tyvärr förbli. Lycka till med din lilla valp iaf! | |
| segaråttor - Ej medlem längre | 2010-08-31 16:34 | |
![]() | Orkar inte läsa alla..men hoppas innerligt att du INTE säljer valpen till den mamman | |
| segaråttor - Ej medlem längre | 2010-08-31 16:55 | |
![]() | Jaha..jag missuppfattade. | |
| malman | 2010-08-31 23:23 | |
![]() | nyblivna mammor är kanske lite överbeskyddande antagligen för att barnet är det viktigaste i deras liv, dock inte alla. men mamman som TS beskriver är inte överbeskyddande bara otroligt okunnig om hundar, förstår inte varför man kör fram vagnen till en hund över huvud taget, måste ju vara bättre om hunden får komma till vagnen. sen kan väl inte lite slickande från en valp göra någe, det var lite av det dummaste jag hört på länge | |
| slånbär | 2010-09-01 07:55 | |
![]() | Nystan-Du måste ju verkligen säga till hundägaren att antingen koppla sin hund eller gå någon annastans med den. Hon tror säkert att det är helt ok och så länge ingen säger till så kommer hon fortsätta ha hunden lös. Det är stor brist på respekt mot andra människor och spelar ingen som helst roll hur snäll eller liten hunden är. Jag har själv två Schäferhanar och jag släpper väldigt sällan dom lösa om vi inte är i själva skogen och går. Nu bor vi nästan ute på landet med storskogen precis vid knuten men det rör sig många människor i motionsspåren och i skogarna så jag är mycket restriktiv med att släppa mina hundar trots att dom inte bryr sig om andra människor. Det är det värsta jag vet också när det kommer lösa hundar för det blir ofta en bråkig situation när jag har mina kopplade. Speciellt dom som säger sig ha full koll på sina hundar och låter hundarna springa fritt långt före eller efter medan dom själva går och snackar i mobilen. Så mitt råd till dig är att säga till-i dom flesta kommuner så är det kopplingstvång på allmänna platser. | |
| l1ttle_pwny | 2010-09-01 10:53 | |
![]() | Är det bara jag som fick en känsla av att hundvalpen är av en ras som Danmark förbjudit? | |
| golden | 2010-09-01 11:00 | |
![]() | stackars alla nyblivna mammor som måste försvara sina nyfödda mot obehagliga hundar dagarna i ända.. | |
| magyarisch | 2010-09-01 11:08 | |
![]() | Fy! Hatar också nyblivna mammor, eller "mitt barn är bäst"-mammor, eller föräldrar som dissar sina djur för att de har barn, eller när alla uppdaterar om sina ungar hela tiden "idag har xx börjar gå" (på t.ex facebook) jag bryr mig inte om era fula avkommor liksom! >,< Och ja, sedan tror dom att dom äger allt bara för att dom har barnvagn, vägar liksom ställen inne på affären. Helst ska de stå i en hög och blockera en hel väg/gång så man liksom får pröja sig genom för att komma förbi. Usch, jag gillar inte småbarnsföräldrar. Och framför allt inte deras fula avkommor. Jag gillar inte barn öht. //En som hellre skulle rädda djur framför ungar vid en brand. | |