Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
19
Inloggade52
Mobilspel
Pågående18 576

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Irkko_Pirkko2010-09-20 20:48
Antal inlägg: 250

Lchf är ju bra.... för då får man ju äta god mat fortfarande. Det funkar skitbra snabbt också, men om det sen är bra i längden vet jag inte...

Delicious - Ej medlem längre2010-09-20 20:50
Antal inlägg: 11661

Om jag ska hålla mig till frågan då, så säger jag att LCHF är bäst = ger snabbast och störst resultat.

F_Errari2010-09-20 20:50
Antal inlägg: 403

Ja, det är sockerberoendet och gamla dåliga vanor jag vill åt!

Räknade du antal gram kolhydrater i början - gör du det nu? Hade du någon veckoplanering att följa när det gäller recept?

Du har alltså gått ner så mycket på bara 3 månader. Låter fantastiskt. Har du kraftig övervikt? Själv ska jag ner ca 25.

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-20 21:01
Antal inlägg: 387

F_Errari.

Sockerberoendet tog 2 och en halv vecka att dras ut ur kroppen.
Jag har aldrig räknat gram kolhydrater, kollar endast per 100 gram.
Jag tror jag sällan går över dom rekommenderade 5 grammen.

Jag hade kraftig övervikt, men har mellan 20-25 kilo kvar. är 1.85 cm lång, dock får jag aldrig något rakt svar på vilken vikt passar till längden.

lillan-682010-09-20 21:25
Antal inlägg: 77

Jag åt LCHF ett tag och det funkade skitbra...
Finns ett hårt bröd man kan äta, tror den hette Wasa rågrut, kolla per 100 g på den..
Sen var det supergott att strimla vitkål att steka till köttfärssåsen istället för pasta..
En sak till som jag gillade var grönsaker i en form, på med lite peppar, blanda ihop grönmögelost o creme fresh i en bunke och ringla över, in i ugnen en stund,, supergott till korv, kött, köttbullar, lax ja till typ allt...
Grönsaker som jag brukade ha var blomkål, broccoli, brytbönor, brysselkål, tror man ska använda grönsaker som växer ovan jord...
Lycka till med den metod du väljer!!!

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-20 21:31

Dessa "faror" med grönsaker under jord är lite överdrivna tror jag. Jag menar, jag älskar morot. River ner det i köttfärsen med mera.

Finn Crisp rekommenderas, kanske inte som något man blir riktigt mätt på, men med bregott och ost ( Om ens kropp klarar av ost. )

Eftersom det finns tydligen en protein i ost som kan hämma viktminskningen. Dock klarar vissa av den protein och blir inte påverkad av den. Jag har slutat med ost. För min kropp kan inte hantera proteinerna.

lillan-682010-09-20 21:42
Antal inlägg: 77

Jag åt oxå morötter, men jag läste att dom rekomenderar inte under jord, man får kanske prova sig fram

Nerösktji - Ej medlem längre2010-09-20 21:51

Nej jag vet, men morot är ingen större fara, för mig ska jag tillägga.

-50-2010-09-21 16:21
Antal inlägg: 783

Rekomenderar GI, men endast då det är vad jag själv har provat och gick ner 14 kilo utan ansträngning. Senaste 5 mån har jag lagt in fysisk aktivitet igen (vilket jag hade slutat med helt efter en olycka på jobbet som tog ganska hårt psykiskt) med resultatet -2 kilo till men en klart mer slimmad kropp och mer definierade muskler. Det ända negativa är att jag blir fattig av att köpa alla nya kläder i rätt storlek :)

Kirstin2010-09-22 20:21
Antal inlägg: 99

F_errari, min man börjar dagen med en tallrik med fil, och egengjord müsli. Det finns ett bra recept i Ayrams och Annika Dahlqvists bok. Maila mig om du vill ha det. Och så blandar han ner en klick vispad grädde i det.

Till lunch äter han mestadels rester sedan gårdagen. Jag tillagar bra kött, steker det i riktigt smör, och gör gräddsåser. Han äter inga mellanmål eftersom han inte är hungrig. Däremot vispar han grädde nästan varje kväll (och har i vaniljpulver) och äter det tillsammans med frysta bär. Inte för att han är hungrig, utan för att inte längtar för mycket efter saker han inte får äta.

Han har gått ner 22 kg sedan i maj.

Miss_jk2010-09-22 20:22
Antal inlägg: 8941

Vispad grädde åt jag också nästan varje kväll. Lite kakaopulver i så blir det en smarrig choklasmousse.

biffenbasset2010-09-22 20:33
Antal inlägg: 1

Har massa kilon extra. Kör Lchf stuket. Mår bra o går ner i för mig en lagom takt. Ca 1.5 kg i månaden. Har ju jobbat på mig alla dessa kilon i många år så det måste få ta tid att gå ner oxå. Hela jag mår så mycket bättre, inga akuthungerkänslor utan måste komma ihåg att äta. Känner mig mycke piggare o folk man träffar säger att jag ser piggare ut. Har fått en helt annan ork till det mesta.

F_Errari2010-09-22 21:10
Antal inlägg: 403

Kirstin, receptet tar jag gärna emot. Låter gott med egen müsli.

Hur är det med portioner? Det verkar inte alls så strikt, men det är ju svårt att avgöra vad som är "lagom". Sedan har jag också läst att man inte behöver äta tre mål om dagen. För att man inte blir hungrig, helt enkelt. Men det kan väl ändå inte vara särskilt bra?

allida2010-09-23 00:43
Antal inlägg: 296

jag gick ner 23 kilo på 8 1/2 mån mestadels på LCHF + promenader oftast med hunden, först bara korta men sedan längre efterhand. tyvärr gått upp det mesta på fyra år pga en benskada MEN en sak dricker jag inte längre o det är inte någon läsk = för sött... en sak som var bra för magen trots kolhydrater är knäckebrödet wasa fiber+

smulgubbe2011-03-23 11:59
Antal inlägg: 237

Jag har testat både Gi och LCHF och jag gick ner snabbare med Gi. Men gick upp mina tappade kilo ganska fort. LCHF tar inte på musklerna utan på fettet och ger därför ett hållbarare resultat. (Det senaste har jag läst mig till genom att googla.) Sen är maten inte lika ensidig tycker jag. Bröd, pasta ris och potatis får du ju inte äta i nån av "kurerna". Däremot får man ju äta frukt i GI, något som jag saknar mycket i LCHF. Om man vill gå ner i vikt ska man hoppa över frukten, när du har din drömvikt kan du äta en frukt om dagen. Det var längesen Ts skapade tråden, men jag har läst lite här och kunde inte hitta nån som använt både Gi och LCHF.

firedancer2011-03-23 18:13
Antal inlägg: 101

jag ska prova lchf plus att jag ska börja träna... ska gifta mig så måste komma i form snabbt... eller ja... vill att klänningen ska sitta lite bättre...

Gautama2011-03-23 18:32
Antal inlägg: 6854

Tror det är grymt individuellt vad som funkar. Jag har provat viktväktarna förr och det funkade bra för mig. Nu har jag satt ihop en egen diet som jag kör och det är att jag utesluter fett, socker, pasta, potatis, ris och allt kött.

Äter bönor, sallad, ägg, grovt bröd, avokado, nötter, linser osv. Det funkar utmärkt, nu i början så tappar jag ett halvkilo varje dag:-)

hansar2011-03-23 18:34
Antal inlägg: 473

tror inte man behöver oroa sig över att man kommer sakna sockret. jag har börjat med en egen variant av GI/LCHF (om jag äter kolhydrater så är det fullkorn och frukt är också okej, aldrig bröd/bakverk/ris) och märkte fort att sötsuget försvann. åt en bit tårta i söndags och det fick jag snabbt ångra, orkade inte ens äta upp för det var så mäktigt (men väldigt god) och sen var jag sockerhög och illamående i nästan SEX TIMMAR! kan inte fattar att det var så jag mådde i kroppen jämt och ständigt innan, som att man förgiftar sig själv!

peawan2011-03-23 18:40
Antal inlägg: 136

Får du i dig tillräckligt med energi för att inte ta av muskelmassan om du äter både lågt kolhydrat- och lågt fettinnehåll?

Jag har både GI-at, LCHF-at och skippat fettet, i olika omgångar då. LCHF funkar klart bäst för mig, men efter dryga året längtade jag verkligen efter att slippa grädde och smör... Jag höll på i ungefär 1,5 år och när jag nått min matchvikt, efter ca 9 månader, höll kroppen vikten naturligt utan att jag ändrade kosten det minsta.
Enda skälet till att jag slutade så småningom var att jag började planera mitt bröllop, testa tårtor och festmat av olika slag. Det som var tänkt att bli EN dag med kolhydrater blev en ganska utdragen process och numera äter jag mer åt GI-hållet. Och har som resultat väldigt mycket mer sockersug än någonsin under LCHF-perioden.

Gautama2011-03-23 18:44
Antal inlägg: 6854

Jag äter bara så här i några veckor. Sen kommer jag tillföra pasta, potatis osv igen. Men absolut inte socker och fett igen. Hoppas jag i alla fall:-))

Visar sida: 1 2 3 4
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?