Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 9 |
| Inloggade | 24 |
Mobilspel
| Pågående | 19 357 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ladolcevita | 2010-09-20 15:52 | |
![]() | Miniludd: Så du anser inte att människor som tror på islam har samma rättigheter att göra det som de som röstar på sverigedemokraterna? | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:53 | |
![]() | sargens: det har du rätt i. men att gå emot de mänskliga rättigheterna anser jag är ett hot mot demokratin. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:54 | |
![]() | hussar: förresten, du snackar om kommunismens rötter, okej. jag tillhör inte vänstern. men vad jag vet så är det inte direkt många som sysslar med odemokratiska medel. jag skulle vilja ha konkreta exempel på när vänstern hotar demokratin och de mänskliga rättigheterna på samma sätt som sverigedemokraterna... inte något kommunism-tjafs. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 15:56 | |
![]() | jag förstår inte hur det skulle gynna sverige att begränsa invandringen. väldigt många invandrare jobbar och betalar skatt i sverige. från DN idag: Sverigedemokraterna säger att den offentliga sektorn på fyra år skulle kunna ge 78 miljarder i offentliga utgifter på en drastiskt minskad invandring. Annons: Beräkningarna ifrågasätts av professor Jan Ekberg vid Linnéuniversitetet i Växjö, som är expert på invandringens kostnader och intäkter. – Det är alltför stora belopp som de tror man kan spara på statens utgifter. Men det största felet är att de inte räknar med intäkterna som invandrare bidrar med genom att arbeta och betala skatt, säger han. | |
| MiniLudd | 2010-09-20 15:58 | |
![]() | Självklart ska alla ha samma rättigheter. Och skyldigheter! Alla får givetvis tro på vad de vill också men Islam står inte högt i kurs hos mig bara. Skulle dock aldrig bete mig illa mot någon p.g.a. sin tro, vänstern har däremot ingen respekt för människor med andra åsikter än dem själva. Ett enormt hat har de t.ex. mot "de rika", denna grupp som samtidigt också ska betala för deras reformer. Vänstern är i mina ögon klart bäst på att döma, klistra stämplar och ha fördomar om andra människor. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:00 | |
![]() | Miniludd: men du, nu generaliserar du väldigt mycket. "vänstern har däremot ingen respekt för människor med andra åsikter än dem själva" - ? ett enormt hat mot de rika? jag tror att många vänstersympatisörer tycker att rikedom ska fördelas jämnt över alla medborgare. inte över en speciell grupp... men hat? vad får du det ifrån? | |
| hussar | 2010-09-20 16:09 | |
![]() | ladolcevita, du generaliserar själv många människor.. Kommunister och AFA är jävla muppar iaf, jag och mitt halvpolska arsle har en gås oplockad med dessa.. Men att skriva under något som antagligen inte kommer hjälpa den där kvinnan är ju bara hyckleri för att få folk o tro att dem "gör något bra", det hjälper ju inte ett skit.. Men men, livet går vidare.. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:10 | |
![]() | hussar: nej kanske inte, men bättre att skriva under än att inte gör det, eller? har du själv något exempel på vad man kan göra då? vad är det jag generaliserat kring? | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:11 | |
![]() | Jag tycker att de flesta av dem liksom pyser av hat när man ser dem i olika debatter. Det är bara fokus på allt de ska ha och hur de ska ta det från andra. De rika ska bara hålla käft och betala liksom. Det är väl inte för inte att deras nya strategi för Ohly var att flina hela tiden. Uppenbarligen gick det inte bättre för det utan folk genomskådade dem. | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:12 | |
![]() | Det satt ju en vänsterpartist i studion igår och anklagade borgliga regeringen för att SD:s framgångar. De är så verklighetsfrånvända att det är skrämmande! | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:12 | |
![]() | okej känns lite som diskussionen rör mer spekulationer än fakta just nu | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:12 | |
![]() | ta bort "att" | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:12 | |
![]() | Miniludd: vad beror sverigedemokraternas framgångar på då? | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:13 | |
![]() | Ja men så är det ju med SD också, folk kallar Jimmy för nazist här exempelvis. Skulle fortfarande vilja se nåt bevis för det. | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:14 | |
![]() | jag har inte påstått det, så jag tänker inte bemöta det heller. | |
| hussar | 2010-09-20 16:14 | |
![]() | Sverigedemokraternas framgångar beror på dem andra etablerade partiernas svaghet på att kunna föra en vettig invandrings\integrationsp olitik. Samt att folk är trötta på att dessa politiska partier skor sig på att folk väljer utan förnuft.. Sedan så märker vi om dem som i SD blir seriösa eller ej , eller faller för maktens sötma.. | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:15 | |
![]() | Att Lars Ohly varit (är) kommunist är ju vida känt men har Åkesson någonsin sagt sig tillhöra nazisterna?? | |
| MiniLudd | 2010-09-20 16:15 | |
![]() | la dolce - nä det har du inte :), men kul om nån annan kunde komma med underlag för detta påstående | |
| ladolcevita | 2010-09-20 16:17 | |
![]() | hussar: jag tror snarare på missriktat missnöje... och att det kommer ifrån högerregeringen. men det är inget jag har någon grund för, nu förmedlar jag bara vad jag tror. ska se sen hur det ser ut. jag tror ju iaf inte att det är folk från det övre sociala skiktet som har röstat på sd. | |
| Laserswärd | 2010-09-20 16:18 | |
![]() | MiniLudd. Om du vill diskutera just vänsterpartiet kan du väl göra det i en annan tråd. Eller gör du det för att försvara SD:s politk? I sådana fall så ger du bara vind under vingarna på alla de som egentligen borde skämmas. | |