Spelrum
| Giraffen | 40 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 25 |
| Inloggade | 66 |
Mobilspel
| Pågående | 19 654 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| M_knight | 2010-09-22 10:43 | |
![]() | exakt ramsay.. står bakom dig där :P | |
| Nietsmmar - Ej medlem längre | 2010-09-22 10:47 | |
![]() | SD | |
| Tribal Tech - Ej medlem längre | 2010-09-22 10:48 | |
![]() | Trampade jag dig på tårna M_knight? Om du uttydde det jag skrev som att jag anser att ALLA som röstar borgerligt tycker så - då är det ditt problem. Eller förklara gärna på vilket sätt jag är trångsynt. Och förklara framför allt hur solidaritet hänger ihop med borgerligheten! | |
| -Nephelia- | 2010-09-22 10:52 | |
![]() | Står bakom dig där TT | |
| M_knight | 2010-09-22 10:58 | |
![]() | nä verkligen inte, men man blir ju lite sugen på att upplysa dig om verkligheten Tribal när du skriver att de borgerliga e egoistiska. Själv e jag en vanlig arbetare.. jag röstar inte för mina egen plånbok (även om den borgerliga politiken iofs gynnar min plånbok också) utan för hela Sverige och dess medborgares skull, vilket vänstern aldrig gör.. att vara solidarisk är för mig att känna medmänsklighet och tänka på ALLAS bästa, välfärd och mentala hälsa.. vänsterns politik resulterar ju bara till att vi blir ett u-land fullt av apatiska bidragstagare utan visioner och ideer.. då finns det till slut inga pengar/resurser kvar till de sjuka o mest utsatta.. Ett tips, läs lite nationalekonomi =) | |
| M_knight | 2010-09-22 11:02 | |
![]() | man kan inte bara tänka det e snällt att ge..samhället e mer komplext än så.. däremot är det snälllt att ge människor verktyg för att kunna må bra och lyckas samt ha ett tryggt skyddsnät för de svagaste o mest utsatta... ni är för trångsynta i vänstern.. man ger inte godis varje dag till barn..då får de hål i tänderna och blir bortskämda (en metafor..) | |
| M_knight | 2010-09-22 11:09 | |
![]() | www.svd.se/nyheter/i...14 7835.svd | |
| Satyra | 2010-09-22 11:11 | |
![]() | ramsay - "eller på v för att man vill ha bidrag, ja." Nej ramsay utan för att man vill "förverkliga ett samhälle grundat på demokrati, jämlikhet och solidaritet, ett samhälle befriat från klass-, köns- och etniskt förtryck, ett rättvist och ekologiskt hållbart samhälle där kvinnor och män bygger sin egen framtid i frihet och samverkan." Är det något annat du är förvirrad över angående V:s politik kan du finna svaren här: www.vansterpartiet.s...It emid=824 Håller förövrigt med dig, Tribal Tech i ditt inlägg 2010-09-22 10:35. | |
| Tribal Tech - Ej medlem längre | 2010-09-22 11:13 | |
![]() | Oj oj oj... Vem är det som är trångsynt? "Apatiska bidragstagare utan visioner och idéer"? Vad fan är det för människosyn? Alla är sin egen lyckas smed. Men vi måste alla hjälpas åt att hålla stenkolet glödande. | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-22 11:14 | |
![]() | Ja, herregud... Jag har inte ens sett till att få bostadsbidrag (på den tiden jag var berättigad till det.) Jag är ingen om-mig-och-kring-mig-typ. Det går att tänka större än sina egna behov, hur konstigt det än låter. | |
| MiniLudd | 2010-09-22 11:14 | |
![]() | Håller med M_knight. Bra länk också föresten, inget överraskande dock förstås. | |
| Satyra | 2010-09-22 11:16 | |
![]() | M_knight - "man kan inte bara tänka det e snällt att ge..samhället e mer komplext än så.. " Hahaha, ja verkligen och om DU inte begriper att vänsterpolitik är mer genomtänkt och finmejslat än att "det e snällt att ge" så är det du som besitter egenskapen trångsynt. Men taskig självinsikt brukar höra ihop med borgerlighet så jag är inte förvånad alls. ;-) | |
| Satyra | 2010-09-22 11:19 | |
![]() | Och angående "Apatiska bidragstagare utan visioner och idéer" så vill jag bestämt hävda att folk inom vänstern är klart mycket mer drivande, kreativa och engagerade inom det mesta som ingår i livet än andra människor generellt är. | |
| MiniLudd | 2010-09-22 11:20 | |
![]() | Satyra vad jobbar du med? | |
| Satyra | 2010-09-22 11:21 | |
![]() | Vad har det med saken att göra, MiniLudd? | |
| MiniLudd | 2010-09-22 11:24 | |
![]() | Nyfiken. Har du ett arbete och betalar skatt? | |
| M_knight | 2010-09-22 11:25 | |
![]() | nja där har du fel iallt du säger satyra... jag säger inte att jag har har rätt och är mer genomtänkt.. eller jo det säger jag förresten :P.. skulle alla röstberättigade medborgare läst nationalekonomi skulle vi inte ha några röda partier över 4% strecket. dessutom är okunnigheten större bland vänsterväljare, se länk nedan www.svd.se/nyheter/i...14 7835.svd | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-09-22 11:25 | |
![]() | Ha ha! Vilken fräck fråga. Det får man väl förutsätta att hon gör eftersom hon är i arbetsför ålder. | |
| Loozer | 2010-09-22 11:26 | |
![]() | moderaterna | |
| M_knight | 2010-09-22 11:27 | |
![]() | bra där Loozer och vilket härligt ironiskt namn eftersom du är en vinnare=) | |