Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 26 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Emollas | 2010-11-12 22:56 | |
![]() | Det finns många som är planerare här i världen jag och min fru har varit ihop i 6 år och inte har vi fått några opps i våra sexlev. Nu för ca 4 månader bestämde vi oss för att ta bort kondom säkerheten och nu väntar ett barn i magen | |
| Emollas | 2010-11-12 22:57 | |
![]() | Jo men hon menar på, att de inte har legat med varandra mer än en gång utan preventilmedel. | |
| Tigera | 2010-11-12 23:00 | |
![]() | Men gud så duktiga ni varit då, Emollas! Stor cred till er för att ni gjort allt rätt. Eller, njae... egentligen är jag bara ironisk. Tycker faktiskt inte ni är värda mer cred än någon annan. Som blivande barnmorska har jag träffat ett antal par som inte planerat sina barn, men de barnen är minst lika önskade och älskade ändå. | |
| Tigera | 2010-11-12 23:01 | |
![]() | Men däremot lyckönskar jag naturligtvis er också, Emollas :) Att få barn om man vill ha det är stort! | |
| fairy_Dragon | 2010-11-12 23:03 | |
![]() | Nej då funkar preventivmeldel för er, men inte för alla. min mormor har blivit gravid när hon har tagit p-piller & haft spiral. Det funkar inte för alla helt enkelt. | |
| Emollas | 2010-11-12 23:04 | |
![]() | ja det kan så vara barn som kommer till på opps vägen är välkomna det var inte så jag mena barnmorskan. Men man ska inte stå där och använda abort som något preventilmedel tycker jag utan då kan man istället använda sig utav de skydd som finns. | |
| Emollas | 2010-11-12 23:06 | |
![]() | Typ dubbla skydd inte bara p-piller, spiral utan det är också killens uppgift att skydda sig. | |
| Tigera | 2010-11-12 23:07 | |
![]() | fairy_Dragon: Det är en hel del som blir gravida trots preventivmedel av olika slag. Det är inget man ska behöva dömas för. Jag är ledsen för de kvinnors skull som inte vågar/klarar ta det beslut de själva vill ta (åt ena eller andra hållet), för att de bryr sig för mycket om vad andra ska säga och tycka. | |
| Emollas | 2010-11-12 23:08 | |
![]() | Det är inte det att jag dömer fairy_dragon för något om ni tror det utan jag berättar bara mina tankar. Alla har väl rätt och tycka? | |
| Zsu1955 | 2010-11-12 23:10 | |
![]() | jag trodde att det handlar om gravid och jobb och inte varför är man gravid | |
| Tigera | 2010-11-12 23:13 | |
![]() | Vill bara betona att jag inte ÄR barnmorska ännu, endast halvfärdig. Att medvetet använda abort som preventivmedel känns inte särskilt genomtänkt, där håller jag absolut med dig. Jag tror dock att det inte är SÅ vanligt förekommande. Sorry om jag uppfattade din kommentar som dömande, och att jag då slog till som en hök. Jag ogillar dömande, då man inte vet bakgrunden till ett val. Dessutom har jag själv stått där och fått försvara mitt beslut, så jag vet vilka as folk kan vara då de tycker sig ha rätt att kommentera en oplanerad graviditet. Sorry Emollas, om jag lät lite hård. | |
| Emollas | 2010-11-12 23:14 | |
![]() | Zsu1955 frågan va: valet att behålla eller göra abort bara för att man är arbetslös. Så därför kom jag in på denna diskussion | |
| Emollas | 2010-11-12 23:15 | |
![]() | Tigera tack för ditt förlåtande och tack för ditt grattis. Nej mina påståenden var inte menade som något påhopp förlåt mig om ni trodde det. Utan det var bara mina tankar. | |
| fairy_Dragon | 2010-11-12 23:16 | |
![]() | Jo alla har rätt att tycka och göra vad de vill med sin egen kropp. Men jag använder inte abort som preventivmedel. Att man tänker på abort är inte samma sak som att man genomgår det. Det är lätt att tänka i de banorna när man inte har pengar eller jobb. | |
| Emollas | 2010-11-12 23:20 | |
![]() | Ja det kanske är lätt och tänka i dem banorna fairy_dragon och jag har ju aldrig varit i den situationen så jag vet ju tyvärr inte. Jag har ju alltid däremot tänkt så att om det nu skule bli barn oplanerat så ska det behållas ändå, ekonomin får man ta därefter. | |
| Stenknäck | 2010-11-12 23:22 | |
![]() | Du ska absolut inte säga att du är gravid för då kan jag lova dig att du inte får jobbet såvida du inte har ett yrke som är enormt eftertraktat och som det är efterfrågan på arbetsmarknaden. Säger du att du är gravid så kan de utan vidare välja någon annan och som motivering så säger de då att den ansåg de vara lämpligare och mer passa in på just den arbetsplatsen. De säger ju däremot inte att du inte får jobbet p g a att du är gravid eftersom då kan du ju gå till diskrimineringsombudsmann en och be dem föra din talan där och då kan de bli dömda till att betala ett skadestånd. Du skall alltså i förta hand tänka på dig själv och inte t ex " att du inte är ärlig". Sen kan man ju alltid fråga sig om det här var planerat för din del och om det då inte var det så överväg då en abort. Många gör abort ska du veta och man ska inte gå och fundera på det sedan utan vilket som är bäst för dig och barnet i nuläget. En arbetslös mamma? är det bra? Tror du det är lättare att få ett arbete om du har ett litet barn? Svar nej, kvinnor som har barn är tyvärr inte eftertraktade i arbetslivet. Tyvärr är det så än i dag och i detta upplysta samhälle - tråkigt men tyvärr en verklighet som man snällt får anpassa sig till. Ingen mer än du kan ta beslutet. Är det bra för barnet om det får en ängslig Mamma som inte hittar ett jobb och du får kanske dålig ekonomi. Det är nog inte så du tänkt dig att starten på ditt liv med barn skulle börja kan jag tänka mig. Har du någon sambo eller man? Gör då som du själv vill. Du bestämmer själv över din kropp. Lycka till. Ta till dig detta från en som vet och har sett det mesta. Har själv jobbat som personalansvarig och vet hur arbetsigvare ser på detta. | |
| fairy_Dragon | 2010-11-12 23:23 | |
![]() | Min första fråga var hur man ska göra när man är gravid & arbetslös. Jag ville jag veta om man ska berätta när man söker jobb. De på arbetsförmedlingen säger att man absolut inte ska berätta och jobb coachen sa att om de frågar ska man ju berätta. Sen frågade jag om man skulle göra abort om man inte fick jobb. Mycket för att andra människor verkar ha uppfattningen att det är bättre. Kommentarer som att om man måste gå på soc för att ha barn kanske man borde göra abort. | |
| Tigera | 2010-11-12 23:24 | |
![]() | Det är naturligt att tanken på abort kommer för en, eftersom man helst skulle vilja göra allt "rätt" för att ge barnet bästa möjliga start. Men allt blir inte alltid som man tänkt att det skulle bli, och då får man göra det som känns bäst i den uppkomna situationen. Och det kan bli precis lika bra! Det finns par som varit ihop länge och som planerat barn utan och innan. När graviditeten är ett faktum så får de panik och inte alls lika säkra längre på att det verkligen var det de ville. Så alla varianter förekommer. Man kan inte förutse allt och man kan inte förutsäga hur känslorna ska bli. Man får bara försöka göra det som känns rätt. I ditt fall fairy_Dragon så tycker jag att det låter som att du vet precis vad ditt hjärta säger dig. Emollas: No hard feelings då, hoppas jag. | |
| fairy_Dragon | 2010-11-12 23:27 | |
![]() | Stenknäck- har fått extrajobb, chefen vet att jag är gravid. Har sambo/fästman med lön, men inte hög lön men det räcker till han och mig, men blir svårt med en mun till och mätta ju. Har du bara läst första sidan av tråden? | |
| fairy_Dragon | 2010-11-12 23:30 | |
![]() | Tigera- Jag vet vad jag vill. Älskar barn och min sambo/fästman. Vi trivs jätte bra ihop och det känns jätte bra att jag fått ett jobb även om det bara är ett extra jobb. Det är pengar som jag kan lägga undan tills barnet kommer. | |