Spelrum
| Giraffen | 39 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 37 |
| Inloggade | 78 |
Mobilspel
| Pågående | 19 569 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uffetuffe | 2010-09-23 22:43 | |
![]() | Haha,,,ja den killen är snabb....haha | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-23 22:43 | |
![]() | ja, han har svaren! | |
| Urek | 2010-09-23 22:44 | |
![]() | Och vad vill man inom ekonomi, skola och invandring då svempa? | |
| _abc_ | 2010-09-23 22:45 | |
![]() | Jag är inte SD-förespråkare men jag har redan i andra trådar försökt upplysa hur fel det är när folk inte rannsakar sig själva och tror att de själva inte bidragit till det främlingsfientliga klimat som finns här. Med handen på hjärtat, kan ni SD-moståndare säga att ni inte är några sådana som slängt CV i papperskorgen för att namnet på personen som sökte var utländskt? Att ni aldrig någonsin sent på kvällen inte öppnat dörren för två "kokosbollsförsäljare" för att de har invandrarbakgrund? Har ni aldrig sagt något nedlåtande om slöjor i skolan-debatten eller dylikt? Har ni valt att på sandstranden i Sverige dragit er för att fråga de båda unga invandrarna framför er om DE kan hålla koll på era saker medan ni drar ner och badar? Väljer ni "svenskar" att fråga om det istället? ETC...! Procenten på människor som faktiskt kan/borde erkänna sådana fördomsfulla beteenden är LÅNGT över 6%. Om ni inte kan säga att ni är fria från skuld kring rasism, är det inte då vettigare att lägga energi på förståelse för detta fenomen i samhället och på individnivå, innan ni tar upp denna strid mot SD? Är det inte bättre att ni först "ÄR bättre än dem" innan ni, utan självrannsakan, säger att ni är det? | |
| Urek | 2010-09-23 22:49 | |
![]() | Abc: Vilket svammel... Ska vi skita i att argumentera mot Sd för att du tänker på detta viset? | |
| _abc_ | 2010-09-23 22:54 | |
![]() | Debatten du söker skapar frågor som mina. Vad har du för problem i det? Det jag vill är att utöka debatten kring rasism i Sverige, inte hålla mig isolerad till att bara prata om rasismproblemtiken inom SD. DU är fanimej inte bättre än dom av vad jag får höra i den här tråden. Jag tror att trots att du står "på rätt sida" så verkar din debatteknik skapa fiender från de egna leden. Vem är det egentligen som svamlar av oss två? | |
| Urek | 2010-09-23 23:00 | |
![]() | Men käre abc, än så länge har jag ju inte ens debatterat, eftersom ju ingen sd:are ens fört fram några åsikter som man kan argumentera emot.... Och om du har problem med att anställa någon med utländskt efternamn är det väl din sak, jag har inte det. Jag bedömer människor efter hur de beter sig, inte efter hudfärg eller efternamn. Det jag vill göra här är att just få igång en seriös debatt med Sd:are men ingen dyker upp som vill ta den. Och då kommer du in med nå irrelevant svammel om badstränder etc.... Den kan du ta i en annan tråd, av mer filosofisk art... | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-23 23:08 | |
![]() | det finns inga sd-are som har några åsikter värda att argumentera vare sig för eller emot så du lär få vänta länge urek. De är helt enkelt inte värda att slösa tid på | |
| _abc_ | 2010-09-23 23:09 | |
![]() | Det var ju skönt att klargöra att du klappar dig på bröstet som en orasistisk Messias. Det jag ser som ett stort problem kring SD/rasismdebatter är att en alldeles för stor portion hyckleri och dubbelmoral förekommer och att det är själva rasist-biten av debatten som är väsentlig, inte SD i sig. För rasism-problemet är större än 6% enligt mig, mycket större. Alla är inte 100% orasistiska, helt av avsaknad för fördomar baserat på hud- eller hårfärg som du påstår att du är befriad ifrån. Personligen tycker jag att det farligaste inom rasism är när demonstranter och debattörer osv tror att de själva är utan fördomar för då blir allt denna sida säger sanning och självutnämner sig för "den goda sidan". Den som säger att han/hon inte har några fördomar ljuger, lyder ett uttryck. | |
| Urek | 2010-09-23 23:10 | |
![]() | TruckerP: Det är nog tack vare den inställningen de är i riksdagen nu. För att ingen har tagit debatt mot dem.... | |
| Urek | 2010-09-23 23:11 | |
![]() | Och tar man inte diskussioner så visar ju faktiskt det att man ju inte har några argument och det i sej kan ju påverka vissa till lite mer sansade partier | |
| Urek | 2010-09-23 23:16 | |
![]() | Abc: Jag har aldrig påstått att jag inte har några fördomar, det har alla. Men jag känner mig själv så pass väl att hudfärg och ras inte ingå bland dem. Jag har via jobb och annat lärt mej att det är en persons beteende som ska bedömas, inte ras eller efternamn. Och det finns alldeles säkert fler än sex procent som har fördomar av rasistisk natur i detta land men de flesta av dessa har humanism och demokratiska värderingar som grund vilket gör att ett parti som Sd inte har nån nytta av dem. För återstoden kan man bara göra en sak, nämligen argumentera emot och hoppas på att de kommer till insikt.... | |
| a2b3c | 2010-09-23 23:20 | |
![]() | SD är inte ett rasistiskt parti. Det är ett kulturkonservativt parti modell KD med islamofobi och fanatisk prosionism på partiprogrammet. Islamofobin misstolkas ofta som rasism. Det lustiga är att större delen av SDs väljarkår röstar på partiet för att de tror att det är ett rasistiskt parti. Det är nämligen så det har utmålats i media. SDs förnekanden tolkar de som vita lögner. Det parti de egentligen vill rösta på heter Svenskarnas parti och inte SD då dessa har repatriering och inte assimilering på partiprogrammet av den cirka miljon människor från tredje världen som befinner sig i Sverige. Om SDs väljarare fattar att SD egentligen vill att den svenska befolkningen ska förvandlas från blonda blåögda lintottar till negermulatter och arabmestiser genom s.k assimilering skulle de kvickt överge partiet. Nu är folk så korkade och oinformerade som de faktiskt är och resultatet blev därefter. Det är det allra mest ironiska som hänt i den här valrörelsen. :D Frågan kommer att ställas på sin spets de närmsta 20 åren då vi ca 2030 kommer att ha mellan 3-4 miljoner människor härstammandes från tredje världen levandes i Sverige. 40talisterna kommer inte att få någon bekväm ålderdom utan det kommer att bli jävligt knapert för dem (rätt åt dem så som de förstört Sverige med sin generationsegoism). | |
| Urek | 2010-09-23 23:24 | |
![]() | abc: och var har du hittat all denna infon då? | |
| TruckerP - Ej medlem längre | 2010-09-23 23:26 | |
![]() | Om nåt är grisskärt, grymtar som en gris, luktar som en gris, beter sig som en gris och ser ut i övrigt som en gris så är min avancerade gissning att det är en Nasse vi snackar om | |
| a2b3c | 2010-09-23 23:26 | |
![]() | Det finns många fler än sex procent som är rasister i det här landet. Grejen är att så länge de inte störs så enormt av ickesvenskar så skiter de i det och röstar på det som är bäst för plånkan istället. På sikt kommer dessa människor att tvingas ta ställning då massinvandringen kommer att fortsätta i allt högre takt. Det betyder konkret att t.ex lille johan och anna inte kommer att hitta någon bostad utan de får bo hemma hos mamma och pappa tills de är 25-26-27 och har dragit ihop tillräckligt med pengar för handpenningen till en svindyr bostadsrätt. Det betyder också att det kommer att vara jävligt svårt att fixa ett okvalificerat jobb för det kommer att finnas ett enormt utbud av okvalificerad arbetskraft på alla prispunkter från vit legal arbetskraft med PUT/medborgarskap till svart med densamma till svart arbetskraft utan PUT. De senare kostar ca 30:- i timmen att anställa och du kan plåga dem hur mycket du vill eftersom de inte gärna kan gå och klaga någonstans. Det är dessutom fortfarande mycket bättre än att jobba hemma i kaosistan för 1:- i timmen och samma anställningsvillkor. Således blir det här med första steget ut i arbetslivet eller sommarjobbet inte lika lätt som det var för mamma och pappa 1967. Det är något som är väldigt svårt att förklara för äldre människor som levt isolerat från vad som har hänt ute i samhället under den tid de gjort karriär. | |
| a2b3c | 2010-09-23 23:29 | |
![]() | Urek: det finns ett helt jätteforum tillägnat just den här debatten på Flashback. Vill du läsa mer så finns det massor där. Det beräknas för övrigt på officiellt håll att det ska delas ut 200 000 PUT per år vid 2020. Det delas ut 100 000 per år idag. Extrapolera dagens trender och du får de där 3-4 miljonerna på 30talet. | |
| _abc_ | 2010-09-23 23:34 | |
![]() | Jag citerar mig själv "Alla är inte 100% orasistiska, helt av avsaknad för fördomar baserat på hud- eller hårfärg som du påstår att du är befriad ifrån. " Det är detta jag anklagade dig för och inte alls att du sagt att du är helt utan fördom inom alla andra områden, och det vill du sedan erkänna själv. Du säger att du har fördomar minsann inom andra områden men att du är helt utan fördom där hudfärg och ras är inblandat. Jag får ta dig för ditt ord. Vilket egentligen inte betyder något tyvärr. Det finns ingen trygghet i att få höra samtliga SD-motståndares "ärliga" (?) utläggning kring att de minsann inte har några fördomar när hudfärg och ras men kan erkänna att de har fördomar inom andra områden. Förstår du vad min poäng är? Ditt ord väger ytterst lätt och ska detta räcka för att få mig tyst om alla skulle göra som du och påstå att de till 100% inte har några några fördomar kring ras och hudfärg? Då kan vi laborera med att låta SD-väljare svara precis som du. Att de får påstå att de till 100% inte har några fördomar kring ra soch hudfärg. Min poäng är att invandrarpolik kan ha lika lite att göra med hudfärg/rasism som intresse för att minska vägtullar. Jag menar att rasismen är viktigare att diskutera än att diskutera SD. För jag tror att det finns fler rasister till antalet utanför SD än innanför inom Sverige gränser. Och det är DENNA debatt som jag är mer intresserad över än själva debatten om och med SD. JAG VET REDAN ATT DET FINNS RASISTER OCH RASISM I SVERIGE, INGET NYTT UNDER SOLEN. MEN DET VERKAR SOM ATT DET FINNS FOLK DÄRUTE SOM INTE TRODDE ATT DET FANNS RASISM I SVERIGE FÖRRÄN SD KOM UPP PÅ TAPETEN. OCH VILL NU BARA BEKÄMPA SYMPTOMEN ISTÄLLET FÖR SJÄLVA SJUKDOMEN/URSPRUNGRPROBLE MET. | |
| Urek | 2010-09-23 23:34 | |
![]() | Säker på att du inte är med i Sd abc? | |
| gottmix71 - Ej medlem längre | 2010-09-23 23:35 | |
![]() | För er som orkar läsa.. Detta är vad SD säger sig vilja. sverigedemokraterna....t_ 2010.pdf | |