Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 12 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Labyrint | 2010-10-05 17:19 | |
![]() | 500 days of summer | |
| Dino78 | 2010-10-05 18:09 | |
![]() | Två filmer som jag inte alls minns titlarna på nu för jag är för trött... Båda handlar om spöken... Den ena är med Paul Rudd och hans tjej dör på deras bröllopsdag och kommer tillbaka och spökar för honom och hans nya tjej. Den andra är med han den där roliga från The Office som dör och återupplivas och efter det kan se spöken och får hjälp av Greg kinnears spöke att stöta på hans änka (Tea Leoni) | |
| KLuBBeR - Ej medlem längre | 2010-10-05 18:19 | |
![]() | "Den andra är med han den där roliga från The Office som dör och återupplivas och efter det kan se spöken och får hjälp av Greg kinnears spöke att stöta på hans änka (Tea Leoni)" Ghost Town (Livet från den andra sidan) med Ricky Gervais. :) www.imdb.com/title/tt0995 039/ | |
| Dino78 | 2010-10-05 18:28 | |
![]() | Tack, är så jävla lat idag att jag inte orkade söka rätt på titeln. Öppna en helt ny sida var för mycekt idag... | |
| axellie | 2010-10-05 19:58 | |
![]() | Amelie från Montmarte och The Holiday | |
| axellie | 2010-10-05 19:59 | |
![]() | Moulin Rouge! | |
| HELRAKAD | 2010-10-05 20:06 | |
![]() | GRYMT! Tack för alla förslag (speciellt till er som orkat länka till IMDB!). Ska genast undersöka! | |
| Palini | 2010-10-05 20:27 | |
![]() | Cinema Paradiso www.imdb.com/title/tt0095 765/ Det är ingen regelrätt "romantisk komedi", men den är bitvis väldigt rolig, väldigt romantisk och väldigt sorglig. Helt klart värd att ses, enligt mig. | |
| Jumanjia | 2010-10-05 20:41 | |
![]() | FD FRUARS KLUBB! vet inte om den räknas som romantisk komedi men den är BRA rolig. (och det är en riktig måbrafilm) Mamma mia var bättre än vad jag trodde den skulle vara. Tjejen som gjorde lumpen är riktigt kul också :-D | |
| Jumanjia | 2010-10-05 20:43 | |
![]() | mitt andra jag - med steve martin den osynlige mannen (gammal film med darryl hanna) | |
| gröne Yoda | 2010-10-05 21:04 | |
![]() | Följande är mycket roliga komedier, och innehåller ett visst mått av romantik, dock ej säker på om det är tillräckligt mycket för att man ska kunna kalla dem romantiska komedier: Svart katt, vit katt Mary & Max | |
| HELRAKAD | 2010-10-06 19:37 | |
![]() | Nu har jag fixat ett par av de ni rekommenderat. Återstår att se hur de emottas (själv har jag skaffat OZ-boxen och kollar minst ett avsnitt per kväll... dock när övriga familjen lagt sig). | |
| Padu | 2010-10-07 10:12 | |
![]() | Möjligt att de redan har nämnts, men "Meet the parents" och "Meet the Fockers" (svenska titlar: "Släkten är värst" och "Familjen är värre"). | |
| HELRAKAD | 2010-10-07 20:21 | |
![]() | Sååå? Var det allt ni hade...? :) | |
| Padu | 2010-10-07 20:27 | |
![]() | "Fyra bröllop och en begravning..." Vad för slags romantiska komedier är det du verkligen inte gillar, och vad för typ av film vill din fru se? Ge gärna exempel på ett par filmer som du verkligen inte pallar med, så blir det lättare att ge exempel på sånt som du kanske orkar att se :) | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2010-10-07 20:37 | |
![]() | She's all that Head over Heels The Bodyguard Pretty Women Dirty Dancing Runaway Bride My Best Friend's Wedding P.S I Love You Kärleken, Lyckan och meningen med livet (kommer snart på bio osv, har läst boken, verkar kanon!!!) Mama Mia Fantomen på Operan The holiday The Wedding Date Two Weeks Notice Kate & Leopold Dagboken - Jag sökte dig och fann mitt hjärta listan kan göras lååång | |
| Jenaveve - Ej medlem längre | 2010-10-07 20:38 | |
![]() | ska väl tillägga att alla inte är romantiska komedier (haha, klantigt) men dom är bra ändå ;P | |
| -Butterfly- - Ej medlem längre | 2010-10-07 20:47 | |
![]() | Många bra är uppräknade redan...så då säger jag : You've got mail | |
| sisselej | 2010-10-07 21:56 | |
![]() | Lars and the real girl, är en rörande film om en kille med svårigheter att träffa tjejer så han skaffar sig en docka i naturlig storlek som han kör runt med i en rullstol och alla i byn accepterar att han har en flickvän om än något tystlåten. Kanske inte så romantisk men en fin film om en udda person som trots allt blir acceptrad för den han är. www.imdb.com/title/tt0805 564/ Engelska filmer är bäst och inte så flamsiga som så många amerikanska filmer är. | |
| sisselej | 2010-10-07 22:06 | |
![]() | Andra bra engelska filmer är A Room with a View, The English Patient, Finding Neverland, Ladies in in Lavender och inte att förglömma den helt underbara Confetti som handlar om en tidning som utlyser en tävling i mest orginella bröllop. | |