Spelrum
| Giraffen | 7 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 7 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-08 23:27 | |
![]() | Finns väl inga populära bloggare som är fula? Kissie räknar jag inte som populär | |
| Lill-IT | 2010-10-08 23:31 | |
![]() | Perez kanske? 1.bp.blogspot.com/_C...-p hoto.jpg | |
| Wonderlands - Ej medlem längre | 2010-10-08 23:52 | |
![]() | Delicious: nej, det är nog sant. Men Kenza är ju löjligt snygg samt har jobbat som modell. Folk vill läsa om sånt som känns ouppnåeligt och glamouröst, så enkelt är det. Hon skriver ju som en kratta och verkar vara rätt omogen och dryg person i övrigt. | |
| clinton | 2010-10-09 00:07 | |
![]() | Inget sjukt med att bloggarna tjänar pengar. Det som däremot är sjukt är att folk läser skiten!! Bara trivialt trams om ingenting. Verkar till 99% vara tjejer som läser bloggar också. Har ingen som helst förståelse att folk kan lägga intresse och tid på att läsa om en helt okänd(eller känd också för den delen) människas vardagsbanaliteter??? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 00:21 | |
![]() | Haha, Lill, ja han är ingen 10-poängare direkt Jag gillar vardagsbloggar, man får liksom se att folk inte har så mycket roligare än vad man själv har. BlondinBella har börjat skrämma mig enormt, hon känns så fruktansvärt lillgammal att jag undrar om hon ens har samlag med sin pojkvän för att allt är så gulli-gull, choklad, mys, galaklänning och rött läppstift. När hon har ångest så slutar det alltid med att hon skyller på någon fysisk åkomma, hon är ju perfekt så klart. Fast enligt henne själv duger alla som de är. Känns som att hon kommer flippa ur nån gång och typ gå lös med en yxa på t-centralen. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 00:24 | |
![]() | Älskar badmössan med Hello Kitty på Perez;D | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 00:26 | |
![]() | Bloggar är för mig vad serietidningar är för den som går på dass egentligen | |
| PalomaFaith | 2010-10-09 00:30 | |
![]() | Jag tycker det är häftigt, låt dom tjäna sina pengar... Folk som tycker det är fel är bara avundsjuka, och det är så jävla jante... Kan man inte bara vara glad över att det går bra för andra nångång? :) | |
| Wonderlands - Ej medlem längre | 2010-10-09 00:53 | |
![]() | Öh, de får gärna tjäna hur mycket de vill? Jag tycker ändå att bloggarna är skit. Sluta hurta som Blondisbella.. | |
| PalomaFaith | 2010-10-09 01:06 | |
![]() | Bra, det är bara det jag menar, och isf behöver du ju inte ta åt dig eller? Sa inte att man måste älska bloggarna. Lääääs människa, lääääs. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 01:12 | |
![]() | Finns det någon blogg som inte är hurtig och "kom igen nu brudar"? Tips tack | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 01:14 | |
![]() | HAHAHA, gick precis in på Kenzas blogg och såg att hon uppdaterat dåligt och så sa hon godnatt med en bikinibild med pojkvännen. Hade varit intressantare med en bajskorv målad i paint typ | |
| Snoosy | 2010-10-09 01:23 | |
![]() | Det är så många påhopp via bloggar och skvaller/skitsnack. Det gör mig nästan lite rädd!? En vän till mig skriver på improveme.se Tittade in hennes blogg + andras där ett tag. Inget som tilltalade mig. Men sjlälvklart det är kul att man kan tjäna pengar på det. Synd med all pajkastning bara. | |
| YamahaJet | 2010-10-09 20:31 | |
![]() | Tydal har nog gett oss den mest inkorrekta företagsekonomiska redogörelsen i mannaminne. Jag är ytterst osäker på hur det blev 30 000 kr kvar av 200 000 kr. Måns uträkning är desto mer korrekt, och då endast OM Kenza väljer att göra allt enligt regelverket. Hon kanske liksom Blondinbella lyckades hitta kostnader som motsvarar 50% av omsättningen, trots att en bloggande ung tjej knappast har 50 000 kr i kostnader varje månad. Det egentliga penninguttaget torde, liksom för de flesta småföretagare, vara mycket högre än det redovisade. | |
| Robbian - Ej medlem längre | 2010-10-09 20:32 | |
![]() | 100 spänn på att det är en Svenne Banan som döljer sig bakom invandrarfotot. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 20:38 | |
![]() | Sean Banan, kött fifään | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-09 20:42 | |
![]() | www.youtube.com/watc...UH EM1H8OeY | |
| tydal | 2010-10-09 21:06 | |
![]() | YamahaJet: Det rörde sig om 170 000, inte 200 000. (De 200 000 det talades om visade sig vara inklusive moms.) Har hon inga kostnader är det ju inte så smart att ta ut allt av skattetekniska skäl eftersom hon då bara får 58 000 efter skatt. Som en tumregel bör man dra in exklusvie moms minst tre gånger det belopp man vill ta ut i lön, med andra ord kan hon utifrån det ta ut 56 000. Men i och med att det är nystartat så är det att rekommendera att inte ta ut så mycket. Så, det som jag bedömer som realistiskt är alltså 30 000 till 40 000. Min bedömning är till viss del baserad på teoretiska kunskaper i företagsekonomi, men mest praktiska erfarenheter av att jag har drivit eget företag de senaste nio åren. | |
| YamahaJet | 2010-10-10 01:47 | |
![]() | Som egenföretagare sedan nio år tillbaka bör du veta att i Kenzas fall med enskild näringsverksamhet så föreligger inga möjligheter till bestämt löneuttag. Det närmaste du kan löneuttagsreglering är att avsätta till expansionsfond vilket är skattemässigt självmord. Dessutom har Kenza reducerad egenavgift på grund av sin ålder. Den beskattningsbara förvärvsinkomsten skulle således, på ~210 000 fakturerade kronor inkl moms, vara 150 000 kr, med en nettolön på 75 000 kr. Här har jag även iakttagit rörelsens kostnader, dvs serverutrymme på 2000 kr i månaden. Att man ska avsätta stora summor i företaget vid konsultverksamhet eller liknande, till någon form av rörelsemarginal, är vansinne - och då inte endast ur skattesynpunkt. | |
| tydal | 2010-10-10 02:50 | |
![]() | Jag vet inte om det är en enskild firma hon tar det genom. Med den omsättningen borde det ju vara ab. Men jag vet hur det funkar med enskild firma, att man inte kan ta ut lön. Det stämmer att jag räknade fel, det blir 75 000 som du säger om man tar ut allt. Jag bedriver konsultverksamhet (som ab) och tycker det är viktigt att tänka på framtiden eftersom det är svårt att i förväg veta hur många timmar man kommer kunna fakturera x antal månader framåt. Om du tycker det är vansinne för ett ab är jag intresserad av varför. | |