Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 39 |
Mobilspel
| Pågående | 19 954 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| lillan-68 | 2010-10-09 11:29 | |
![]() | Recept på supergod hemmagjord tomatsås till pizzan 1 gul lök 1 burk tomatkross 1 buljongtärning 0,5 dl tomatpuré salt & peppar oregano 1-1,5 msk socker Fräs löken i lite matfett i en kastrull, tillsätt resten av ingredienserna. Låt den stå o puttra på svag värme i 20-30 min Åh vad sugen jag blev på pizza nu!! =) | |
| eeistan | 2010-10-09 11:30 | |
![]() | En annan goding är mosad frukt med blue cheese | |
| Lillot | 2010-10-09 11:41 | |
![]() | Skinka, banan, ost, jordnötter, curry. | |
| Mammaoxå | 2010-10-09 12:21 | |
![]() | Färsk sparris hade vi på överst en gång. Det var supergott. | |
| Night Monkey - Ej medlem längre | 2010-10-09 12:21 | |
![]() | Egen deg, Tomatsås, Champinjoner, Köttfärs, Bacon, lök, aldrig fel när morsan snickrar ihop det | |
| Tommy 1979 | 2010-10-09 12:51 | |
![]() | Förutom tomatsås och riven ost: färska tomater, burksvamp, hackad lök, räkor, salami, strimlad skinka, marinerade vitlöksklyftor... variationerna är många! Dessutom, för att känna mig lite nyttigare, händer det att jag använder grovt bröd (typ rallarhalvor) som pizzadeg, då får man lite mindre dåligt samvete i alla fall :-) | |
| Kolbxbo - Ej medlem längre | 2010-10-09 12:58 | |
![]() | Tomatsås Ost (smakrik Prästost eller nån italiensk sort) Italiensk lufttorkad skinka (Parma, Salami) Ananasringar (konserv) Skivad banan(slantar) Tonfisk Krydda med Oregano, Basilika | |
| Savi | 2010-10-09 18:45 | |
![]() | Pizza här hemma brukar bli när det är kyl & kylskåpsrensning hemma. Gör en botten eller köp färdig botten,gör en god tomatsås ( passerade tomater,svartpeppar,chili sås,salt,oregano) Sen tar ni vad som finns hemma. Typ bacon,infryst köttfärsås,grönsaker,kyck lig,fetaost,vanlig ost....Ja egentligen är det bara smaken & fantasin som sätter gränser.En hemmagjord pizza ska vara JUST hemmagjord & då tar man vad man har. *kocken har talat* =) Lycka till med era pizzor | |
| Miss_jk | 2010-10-09 18:50 | |
![]() | Så om man har tomatsås, ost och skinka på så kan man inte kalla den hemmagjord? | |
| Dino78 | 2010-10-09 18:56 | |
![]() | Nu blir jag nsätan hungrig, har en hemmagjord pizza i frysen och den funderar jag på att plocka fram nu! På den har jag köttfärs, tunt skivad rödlök och grön paprika. Jag har en sån där Piza Pronto men jag tycker bottnen blir så hård med den. Ska testa det där degreceptet ovan, jag brukar köra på ett recept jag hittade i en Gustav-tidning för typ 15 år sen :-) | |
| FruMuffin | 2010-10-09 19:04 | |
![]() | Bladspenat och ricotta är riktigt gott på pizza. | |
| Pottränad - Ej medlem längre | 2010-10-09 19:22 | |
![]() | Hemmagjord deg (har man lite framförhållning är den som skall jäsa i kylen under natten, täckt med plastfilm, oslagbar), tomatsås, salami, skinka, färska champinjoner, lök samt riven cheddar, mozzarella och en gnutta gräddost på det. Sedan skall den gräddas på en pizzasten och voila - du har en mycket mumsig pizza! :) | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-10-09 20:01 | |
![]() | här kommer lite ideer :-) som man kan ha till pizza tomatsalsa tomatpure tomatsås passerade tomater krossade tomater pesto köttbullar nudlar ostron vaniljstång kanel vitpeppar svartpeppar curry peppar sambal oelek curry pasta grill kryddor senap vitlöks dressin bananer äpplen päron plommon dill frö persilja gräslök gurka apelsiner dragon svamp gul lök röd lök poatis mandariner paprika lime citroner pörjolök isbergs sallad roman sallad vitkål grönkål brysselkål jordgubbar hallon lingon slånbär blåbär björnbär rabarber soya ananas pizza kryddor pasta kryddor glögg kryddor muskotnöt arrowrot skagen röra sill röra balsam vinäger matlagnings vin gelehallon socker salt bakpulver jäst honung nötter mandel russin mandelmassa tonfisk aborre ål räkor kräftor krabba sill oxkött fläsksvolar bacon grädde korv nektar smör ägg greveost fiskrom mild ost pita bröd pepparkakor gravad lax cacao kaffe te saft godis mm mm. lycka till :-) | |
| goran69 | 2010-10-09 22:45 | |
![]() | lenty jag tror du glömde ansjovis | |
| Ghaladriel | 2010-10-09 23:13 | |
![]() | Lite skivade torkade aprikoser och fikon är också gott med salami, räkor, tunna tomatskivor, oliver och champinjoner. Peppar och oregano. Hemgjord pizzadeg med mycket tunt utbredd ketchup på. | |
| råbebåbert | 2010-10-09 23:53 | |
![]() | beasås! | |
| Savi | 2010-10-10 05:37 | |
![]() | Miss_jk : Jo om du valt att ha det på din Hemmagjordapizza så kallas den väl för hemmagjord pizza!! Jag menar bara att man nödvändigtvis inte behöver ha samma jävla tråkingredienser på den man gör hemma som den tusen andra köper på en vanlig pizzeria. | |