Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 929 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:45 | |
![]() | Träsmak, på vilket sätt är SD mer extrema än V? | |
| Saxon_x | 2010-10-10 22:46 | |
![]() | inom 25 år så har vi inbördeskrig i Sverige. För 8-9 år sedan sa jag att det kommer att bli upplopp i Tensta... Rosengård.. osv...Precis som i Paris förorter. Det var så här det började i jugoslavien också...Ska ni göra något nu eller vänta tills det är försent? 70% av våra interner är invandrare. Och gefani att kalla folk Rasister,kalla dem Patrioter. Fakta är fakta. | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:48 | |
![]() | Saxon_x, var kommer dina fakta ifrån? 70% t.ex. har du nån källa på det? | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:48 | |
![]() | Saxon_x, var kommer dina fakta ifrån? 70% t.ex. har du nån källa på det? | |
| gustavjansso | 2010-10-10 22:49 | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:03 | |
![]() | Jag tror de flesta är mogna nog att se att SD beter sig som ungar i trotsåldern. Varför skulle det gynna dem att påtala det? Jag har inte empati för jättebebisar. Varför säger du att du ska rösta på SD i första början? Jag är så trött på r-ordet att jag använder det mycket sällan. Skulle jag göra det skulle det inte vara till en jättebebis i folkdräkt. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:17 | |
![]() | gustavtrolletjansso: "...INGEN tar en seriös debatt med dem utan börjar böla och spela hjälte genom att skrika rasist, högerextrema och andra passande namn som får publiken att applodera i takt." Kan det möjligtvis bero på att det är precis vad SD är? De ÄR rasister. - Juh! | |
| Mia W | 2010-10-10 23:33 | |
![]() | Vill du ha ett Sverige med ökande klyftor, där statlig och kommunal verksamhet (= våra gemensamma tillgångar) säljs ut, där plånboken skall avgöra vilken vård du kan få som sjuk eller gammal, där det är en skam att bli arbetslös - gillar du sånt här så är du förstås jättenöjd med den nuvarande regeringen som säkerligen kommer att få sitt fulla stöd av SD, eftersom de är paniskt rädda för allt som luktar "vänster". FP har ju redan börjat närma sig SD:s "hjärtefrågor". | |
| gustavjansso | 2010-10-10 23:44 | |
![]() | @Delicious jag tror inte du har någon som helst koll på det politiska spelet eller ens vad SDs partiprogram innehåller. skulle fler kunna försöka nå till kärnan i varför SD växer kanske de skulle kunna minimeras. men det görs inte genom ditt skällande. men lycka till. dassiga människor.. @Tompas syrra Du förstår verkligen inte va? Det jag säger är att allas maniska upprepning och tävling om att förolämpa SD gör att ingen tar och förklarar att deras politik inte löser de problem som finns. Sen spelar det ingen roll vad du vill kalla dem, det ger inga röster emot dem, snarare till dem. Sen att du kallar mig för "gustav-trollet-jansson" gör dig pinsam, omogen och puckad. @Mia W: och det du beskriver är helt sant, det vet du för att... ja jusste. du "känner det på dig" "det vet ju alla" "det är sen gammalt" tillåt mig skratta. och gråta. lev väl och lyckja till | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:46 | |
![]() | Lycka till själv dassponke | |
| Bao | 2010-10-10 23:49 | |
![]() | Ur SDs partiprogram: "Den viktigaste faktorn i ett tryggt, harmoniskt och solidariskt samhälle är den gemensamma identiteten, vilken i sin tur förutsätter en hög grad av etnisk och kulturell likhet bland befolkningen. " "...samhällen är ofta mångkulturella men kan också betraktas som särkulturella... Dess, och andra, kränkningar av den nationalistiska principen ger upphov till instabilitet och konflikter." SD erkänner alltså själva att de är rasister som anser att all annan kultur än "svensk" skadar "den nationella principen". Är inte det här rätt extrema tankar? Är det inte konstigt att andra partier och medier rynkar på ögonbrynen? SDs partiprogram är ibland förvillande lik Mein Kampf. Men SD är ju ursprungligen nynazism. Och de erkänner dom ju dessutom själva. | |
| Tompas syrra - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:53 | |
![]() | fniss på dig gustavtrollet ;) | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-11 00:04 | |
![]() | Bao, du skriver: "SD erkänner alltså själva att de är rasister som anser att all annan kultur än "svensk" skadar "den nationella principen"." Var erkänner de det? De skriver ju i sitt program även följande: "Helt central för oss är också FN:s deklaration om de mänskliga fri- och rättigheterna. Partiet tar starkt avstånd ifrån diskriminering av människor på grundval av kön, religiös och politisk tillhörighet eller etnisk bakgrund. " sverigedemokraterna....m- 2005.pdf Jag tycker inte tankarna är extrema alls, däremot håller jag inte med om dem. Extremt är däremot att år 2004 kalla sig för kommunist, något Lars Ohly gjort men som passerat relativt obemärkt förbi... detta trots att V har precis samma möjlighet att agera vågmästare. | |
| Saxon_x | 2010-10-11 00:05 | |
![]() | www.scb.se/ här hittar ni brottsstatistik m.m. sluta blunda för verkligheten, i Gävle har vi haft 60 st personrån sedan Januari....Gissa vilka som vart inblandade. | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-11 00:07 | |
![]() | Saxon_x, vad ska jag söka på hos SCB för att få fram dina 70%? | |
| Bao | 2010-10-11 00:16 | |
![]() | ordvägraren, ja länken till samma text som jag citerade. "Partiet tar starkt avstånd ifrån diskriminering av människor på grundval av kön, religiös och politisk tillhörighet eller etnisk bakgrund. " De skriver så, men deras politik leder till diskriminering. All mångkulturellt är ju enligt deras ord en kränkning av den nationalistiska principen. Tar en invandrare med sig något från sin kultur så kränker han sveriges nationella princip. Är inte detta extremt? om du inte tycker det så tror jag att du själv måste vara en idkare av rasideologier. Eller så är du väl bara ett annat troll... Det finns många olika former och uttryck av kommunism. Kan du säga mig exakt vad Ohly menar med att han är kommunist? | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-11 00:24 | |
![]() | Bao, Jag är bara bekant med en typ av kommunism, du får gärna utveckla vilka andra typer som finns. Finns det olika typer av nazism också, är de isåfall olika farliga? Vilka typer av socialdemokrati bör man akta sig för och vad särskiljer de olika folkpartisterna? Jag har lite svårt att förstå varför jag automatiskt blir rasist om jag inte läser en text som du, det låter nästan lite som åsiktsförtryck, nåt som kännetecknar totalitära system... | |
| Bao | 2010-10-11 00:25 | |
![]() | Hade rätt... LOL! | |
| Minta | 2010-10-11 00:29 | |
![]() | Ohly kallar sig inte kommunist, han har gjort det en gång i tiden. Däremot var SD:s förste partiledare Anders Klarström medlem i Nordiska rikspartiet. | |
| ordvägraren - Ej medlem längre | 2010-10-11 00:35 | |
![]() | Minta, Korrekt, Lars Ohly slutade kalla sig själv kommunist för fem år sedan. Men jag undrar om anhöriga till de 100 miljoner offer kommunismen har skördat ser det som en tröst? Jag försvarar inte SD, jag tycker deras ideologi är idiotisk, men det rättfärdigar inte att sätta demokratiska regler ur spel eller att ägna sig åt smutskastning, hot eller på annat sätt försöka förtrycka deras rätt att ha sina åsikter. Bao, /clap | |