Spelrum
| Giraffen | 0 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 907 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:44 | |
![]() | Konstig? varför det? | |
| Satyra | 2010-10-10 22:47 | |
![]() | Förstår inte heller varför det skulle vara konstigt, Larvbrud? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:49 | |
![]() | Jag var 19 och hängde med en 28-åring. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:50 | |
![]() | När man går i gymnasiet brukar man väl inte hänga med högstadiebarn och dessutom förlova sig med dem? Jag utgår från min egen känsla. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:54 | |
![]() | Kolla Roy Anderssons film..en film om kärlek! hon är 13.. han är 15...sånt händer | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:54 | |
![]() | Tänk vad "folk" alltid ska lägga sig i och tycka en massa. Kille möter tjej, tjej möter kille. Känslor uppstår - kärlek, de unga lyckliga förlovar sig. End of story. Låt dom njuta av det dom har, oavsett hur lång eller kort tid det varar. Och vem som betalat ringarna... vem bryr sig?! Det är uppenbarligen inte dina pengar "Lycopersicon", så... Släpp taget, se en såpa på TV eller nåt istället och låt dom få ha sitt. *Suck* | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 22:56 | |
![]() | Har svårt att tro att en 18-årig tjej som förlovade sig med en 15-årig kille, skulle uppfattas som normal. Visst, kärleken övervinner allt men jag tycker personligen det är lite skumt. Om man i 18-årsåldern går på krogen och träffar en kille som är 18 och det visar sig att han brukar dejta 15-åringar, drar man inte öronen åt sig då? Det finns alltid undantag. Generellt är det konstigt och kanske ett litet varningstecken. Att förlova sig öht är ju rubbat. | |
| Gautama | 2010-10-10 23:01 | |
![]() | Jag förlovade mig när jag var 16 år med min dåvarande kille som var 20. Sen att det bara höll i 3 år är en annan historia. Men jag har inte lidit av att jag var förlovad tidigt.:-) | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:04 | |
![]() | Ok. Jag tänker mest på att skillnaden mellan en 15-åring och en 18-åring generellt inte borde vara så stor. Somliga säger ju att tjejer utvecklas lite tidigare på vissa områden fram till en viss ålder dessutom - och om det stämmer så är det kanske inte så konstigt om killen är 18 och hon 15? Jag skulle inte tycka det motsatta var så märkligt heller iofs... men kanske lite ovanligare av ovan nämnda orsak? Om jag mötte två personer i de här åldrarna, så skulle jag sannolikt säga (om någon frågade hur gamla de var) att de var ungefär i samma ålder. Nej, jag hade inte dragit öronen åt mig iaf. | |
| Hillegnu | 2010-10-10 23:08 | |
![]() | Jösses vad gulligt! Jag förlovade mig också när jag var 15. Vi hade dessutom den goda smaken att göra det utanför Skärholmens tunnelbana :-)). Det är en kärleksförklaring och kan väl så få vara. Låt kärleken flöda | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:18 | |
![]() | Uisge: Oj, jag hade verkligen ryggat för en 18-åring som var ihop med femtonåringar eller kanske till och med för att uttrycka det lite grovt -knullade fjortisar (inte sagt om TS exempel nu utan allmänt). Det trodde jag de flesta gjorde. Det där med utveckling tror jag mest används för att ursäkta vissa beteenden och sedvänjor. Jag gick natur och hade nog tyckt det var lite udda om nån kille i min klass kom dragandes med en femtonåring. Där fanns inga killar som var efter i utvecklingen. Det finns undantag men jag anser att det är stor åldersskillnad när en är myndig och ska ut i vuxenlivet och den andra går i högstadiet, ja. Alltså, jag överdriver lite men jag tycker åldersskillnaden + förlovning känns lite obehagligt och omodernt faktiskt. Har fattat att det var standard förr. | |
| lenty - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:19 | |
![]() | önska dom lycka till och gilla läget :-) | |
| -Passiflora- - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:24 | |
![]() | Förlovning är en bekräftelse på att man ska gifta sig senare. Ringen är en symbol för kärleken! Att förlova sig som 15-åring är inte bara tragiskt, utan också ett bevis på hur lättflyktiga ungdomar är idag. Man tar inget på allvar och bara jamsar med. 90-talisterna är läskigt ouppfostrade och frigivna! | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:25 | |
![]() | Ja, du är ju fri att tycka :) Det du uttrycker grovt som du säger, är ju bara sanningen i de flesta fall. Om en 18 åring är ihop med en 15-åring så "knullar han väl en fjortis" mest troligen...ja. Det är dock inte olagligt och säkert inte heller så ovanligt. Och får de ur ett samhälleligt perspektiv ha en sexuell relation så borde det väl rimligen accepteras att de förlovar sig också? Hur omodernt och obehagligt det än kan te sig för somliga. | |
| lycopersicon | 2010-10-10 23:26 | |
![]() | Grönöga: Vi verkar trots allt vara några här som har en åsikt om förlovningar och vill diskutera det så då kan vi väl få göra det? Jag ville kolla om det var jag som reagerade mossigt och gammalmodigt när jag tyckte det var ungt att förlova sig vid 15 års ålder. Har nu när jag läst inläggen i tråden kommit fram till att man kanske inte behöver bry sig så himla mycket eftersom det där med förlovning inte verkar vara någon större grej längre. Vem som betalat ringarna eller ej var lite skämtsamt skrivet (därav smileys ) och inte någon avgörande sak. Återgå du till såpakollandet eller vad du nu gjorde så kan vi andra som vill diskutera förlovningar fortsätta göra det. Kram på dig! | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:34 | |
![]() | Det är väl meningen att det ska tyckas här, inte ge klartecken liksom. Klart det är okej. Jag tycker bara såna killar generellt är lie skumma. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:35 | |
![]() | lite | |
| Uisge-beatha - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:38 | |
![]() | Jag tycker alla ungdomar är skumma. Varenda en tror jag. Men jag måste acceptera det på ngt sätt ändå. Personligen hade jag inte en tanke på förlovning när jag var 15... har inte haft det hittills överhuvudtaget. Vore det mitt barn hade jag väl tyckt att det var småjobbigt, helt säkert. Men som generell betraktelse, så ger jag klartecken :) | |
| apbur | 2010-10-10 23:42 | |
![]() | De artonåringar, eller äldre killar, jag träffade när jag var 15-16 var alla mer eller mindre kriminella. Klart man inte är riktigt normalt funtad om man gärna hänger med högstadietjejer när man själv närmar sig tjugo. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-10 23:48 | |
![]() | Apbur :) Det finns såklart undantag och det kan vara när de två unga träffas via fältbiologerna eller schackklubben. Då behöver man inte utgå ifrån det värsta. | |