Spelrum
| Giraffen | 42 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 69 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| UltraVires | 2010-10-13 00:22 | |
![]() | nettan - jag tippar antingen eko eller skogsdjur, men det blir ju så att om man är vidskeplig, så hör man vad man vill. Skogen rymmer mången märkliga varelser, men det betyder inte att det finns spökhästar. Jag tror dock inte att du är sinnessjuk, det kan tom vara bra för psyket att vara så öppen för nya saker. Man kan ju inte kalla alla människor sinnessjuka bara för att de tror på saker som inte finns, för det inkluderar ju (med min logik) alla som tror att det finns en gud (eller flera). Jag gillar dock att kolla på program som ghost hunters och allt vad det heter, även om det mest är av samma anledning som vissa kollar på paradise hotel, dvs att det är roligt att kolla på lättlurade människor som tar allting allt för seriöst. | |
| Tingli | 2010-10-13 00:26 | |
![]() | Jag tror det är så här: De som upplevt - VET - och behöver egenligen inga mer svar. Sen kan andra säga vad de vill. De som INTE gjort det - blir ofta provocerade när de hör talas om andras erfarenheter som inte riktigt går att förklara. Och rädda. Särskilt om de tillhör den intellekuella medelklassen. De förnekar, förklenar och t.o.m förlöjligar den som upplevt något utöver det rationellt förklarliga. De intellektuella anser sig som regel ha tolkningsföreträde över vad som är sant eller falsk. Över vad som är verkligt- byggt på fakta och empirisk erfarenhet - och över vad som är overkligt. Den rationelle, placerar sig själv som den enda korrekta kompasspunkten för hur man ska peija och tolka verkligheten. Det den rationelle inte förstår, eller kan slå upp i böcker, hamnar i en korg av "flum och en massa annat trams, som jag varken vill eller kan fatta" I vår kultur bör de som "upplevt saker bortom det förklarliga" ligga lite lågt med sina berättelser. Eller söka vård :-) Och jag tycker faktiskt lite synd om människor som bara hjar förmåga att uppfatta en enda dimension av världen. Jag är själv mycket naturvetenskapligt orienterad och träffar pratar ofta med forskare med samma frågor / upplevelser som jag själv. Det var lättare att förklara universum för 200 år sen än det är idag. Och jag jlever trygg med vad min mamma alltid sa - "Det finns inga onda människor och det finns inga onda spöken" Ha det! | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:27 | |
![]() | jag tror på mikrosömnens negativa effekter! | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:27 | |
![]() | Så fäst som jag är skriver jag detta genom min mobil:) ja du har rätt. Ben och blod ska det vara:) men man har ju hört många historier om den andra sidan:) | |
| Leopardhonan | 2010-10-13 00:37 | |
![]() | Le-lou, det är just tvärtom som sägs.. Dom som tror på det får aldrig se något, dom som inte tror det är dom som får se... Så var det med det. ;-) En kompis var på ett möte med ett medium som aldrig träffat henne eller nån på stället.. Mediumet talade till vissa, då vissa ville tala med dessa, Linda var en av dem.. Varje kväll hade hon haft problem med att stänga fönstret en sommar.. Mediumet vände sig till min kompis och sa att det är nån som vill prata med dig -"Din morfar säger åt dig att laga fönstret!" Hur skulle han veta det? Mediumet?......... Jag tror lätt att själen går vidare, om man tänker efter. Den som pratar eller skriver det här nu är ju jag, mitt jag, jaget, vad händer med det när vi dör? Det andra är ju bara kött och blod... | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:39 | |
![]() | nej,nu brast det. | |
| apbur | 2010-10-13 00:40 | |
![]() | Om något är oförklarligt, varför förklarar man det då med att det är spöken eller andar? Hur vet man att de som inte tror på andar och spöken inte heller har upplevt något sådant? Att få dessa känslor och förnimmelser kanske är vardagsmat för alla, frågan är bara hur vi förhåller oss till det. | |
| UltraVires | 2010-10-13 00:42 | |
![]() | Tingli - jag respekterar dina åsikter, och jag inser att det är tekniskt onödigt att förlöjliga folk med sådana åsikter, mycket på grund av att de två sidorna inte kan övertyga varandra (saker som inte finns går inte att förklara VS. saker som inte har förklarats tror forskare inte på, eller tror att det har en rationell förklaring för). Jag vill dock påpeka att för några hundra år sedan trodde folk generellt att "gud" stod för allt som nu är vetenskapligt förklarat som naturliga fenomen, vilket givetvis gör att det var lättare att förklara världen för 200 år sedan. För övrigt är jag förolämpad av att folk som jag beskriv som att vi "bara har förmåga att uppfatta en enda dimension av världen". Jag hävdar att jag uppfattar allra minst tre. PS. Jag anser att det är oansvarigt att intala sina barn att det inte finns onda människor i världen. Som allra minst är ondska ett hav av gråskala som en hel del doppar fötterna i. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:44 | |
![]() | Innan tv och internet fanns så ville människor skapa dynamik. i hjärnan. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:44 | |
![]() | De mest oförklarliga saker har hänt mig vid datorn. Fönster som stängs utan att jag klickat ned dem etc. Kan spöken bara ta sig in spisar och luckor i golvet eller skulle det faktiskt kunna vara ett spöke i min dator? Eftersom jag är dålig med datorer och rätt ointresserad så letar jag knappt efter förklaringar. Är förvissad om att jag inte vet. Så tror jag många andra också är och därför hör man sällan om spöken i datorer eller andar under motorhuven. Däremot något så enkelt som en dörr kan bara antingen vara öppen eller stängd, eller hur? Om inte jag stängt den måste det varit ett spöke. Tycker att de andetroende ofta är av typen tvärsäker och inte alls så öppna som de påstår. Ändå är det sällan några klara budskap som att en ängel kom ned och talade till dem, utan mer en grå klump i ögonvrån som var en hustomte, en vindpust som var en ande. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:46 | |
![]() | uppfattar du bara tre? jag uppfattar fem minst. | |
| Leopardhonan | 2010-10-13 00:47 | |
![]() | Vad brast Anneli? Var det mitt inlägg eller nån annans. I vilket fall så var en annan kompis med på denna session, med ett väldigt känt medium.. Terry Evans. Tycker personligen att det finns så många bevis på att själen går vidare. Hur var eller när vette fan, men jag tror på det.. | |
| Leopardhonan | 2010-10-13 00:49 | |
![]() | roligt inlägg larvbrud! =) Du har nog spöken i datorn. ;-) | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-10-13 00:50 | |
![]() | det brast när jag kände igen mig i historien,leop. | |
| Snoosy | 2010-10-13 00:55 | |
![]() | apbur, för att man identifierar det med andar och spöken?! En vålnad är oftast ett spöke. Har man sett en sådan så kan man nog vara ganska säker på att man sett något övernaturligt. Sen om det är en människa som dött och går igen kanske man itne ska säga med säkerhet. Det kan lika gärna vara en förnimelse från en annan tid. Eller kanske en människa som tänker att dom är här hos en. Vi vet inte därför kallar vi det andar och späken. Hursomhelst har varit med om flera övernaturliga saker. Det sista jag var med om var för ca ett halvår sen. i våran hall svävade något förbi. Någon som sett filmen där dom påstår att michael Jackson går igen. Så såg det ut. Precis så. När jag såg den filmen på nätet hade jag aldrig sett något bara känt. Nu har jag sett. Det gör det lättare på ett sätt. man behöver ju inte tvivla på att det sker övernaturliga saker omkring oss. Det kanske händer mer än vi anar. | |
| Snoosy | 2010-10-13 00:58 | |
![]() | Larvbrud, datorer tror jag påverkar oss mer än vi anar. Det har h'nt mycket skumt kring datorer. EN sak som jag ofta undrar över är när jag sitter med hörlurar på mig (med hög musik) då känner jag i fötterna, hur något dunsar i golvet. Trots att inget är där. | |
| Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-10-13 01:02 | |
![]() | När det var kanonisering på gång var det helt okej att tvivla på kandidaterna och granska mirakel. Det verkar väldigt skumt att man har gjort detta andliga till en personlig upplevelse som inte får ifrågasättas. Vem har sagt att det ska vara så? | |
| Leopardhonan | 2010-10-13 01:02 | |
![]() | mm, man har ju dessutom inte hört ETT fall heller, utan många som är med om saker som är märkliga.. minst sagt. Särskilt när det gäller sessioner med medium. Jag tycker det är fantastiskt!! Men jag som tror på det får självklart aldrig kontakt eller ser något. Längtar till och hoppas jag kommer se något innan jag dör...... :) Sen att min pappa med sambo sett ett ufo, eller vad fan det nu var för något, det är coolt. Han trodde inte ett jota på sånt här, what so ever, men sen var han rätt övertygad.. det var i-n-t-e ett flygplan.... och hans sambo var med så det var inte bara pappa som såg.. Samma natt vaknade han av ett sken in i huset, han skulle då sträcka sig efter sin sambo som låg bredvid, men han kunde inte röra sig.. Creepy.. Det sas en gång att; -" Om vi utforskar rymden och liv på andra planeter, varför skulle dom inte utforska oss..?" Man har ju ingen aning, kanske finns det liv på andra planeter.. Kolla på filmen The fourth kind.. riktigt läskig rulle med autentiska scener och inspelningar... Jag är inte lättskrämd, men den filmen skrämde mig! Så är ni intresserad så är det ett filmtips! | |
| Salthatten - Ej medlem längre | 2010-10-13 01:02 | |
![]() | Har inte orkat igenom denna tråd, men självklart existerar andevärden. Vi har flera mediala i vår släkt, och nu ägar jag alla lediga stunder åt släktforkning. | |
| Snoosy | 2010-10-13 01:04 | |
![]() | leopardhonan, det är ju inget som säger att dom redan är här heller. Världen har blivit bra skum dom senaste 100 åren. | |