Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade5
Mobilspel
Pågående19 929

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Satyra2010-10-16 02:36
Antal inlägg: 4561

Larvbrud - Känns lite som att du sådär på pin tji bara vill dra det till sin spets, på ett lätt spefullt sätt, men jaja ...

Främst ska väl själva retuscheringskonceptet och vidden av det spridas från mun till mun - i samtal alltså - så att vetskapen om orimligheten i att försöka efterlikna dessa fejkideal inte bara finns i bakhuvudet, utan just blir till en vetskap, utan minsta tvivel. Gärna kanske då även genom undervisningen i skolan, så som du beskriver det.

Och ja - det är, som jag ser det, ett ökat vuxenansvar i samhället generellt som är det mest önskvärda. Tyvärr lider väl många vuxna också av ythetsen och då blir det ju lite svårt att lära sina barn att man duger som man är förstås ...

*Lika bra jag förtydligar att när jag säger "duger som man är" så förutsätter jag att man som förälder lär sina barn sund kosthållning och för in motion i deras vardag från start, så det slipper komma massa tröttsamma kommentarer om osunt leverne som inte hör hit.* (Menar inte från dig nu Larvbrud, utan öht).

magga - Just det att det uppenbarligen inte går att se något estetiskt tilltalande i annat än släta ytor och en viss form/storleksmall ser jag som osunt och estetiskt begränsande. Eftersom de bilder som förmedlas är så konstant ensidiga så blir ju konsekvensen/känslan såklart den (vare sig man vill eller inte) att det är SÅ det bör se ut och ingenting annat, om det ska kunna anses som tilltalande.

Det du beskriver vidare med "färglösa och trista" bilder/konst tycker jag inte ligger inom samma kategori som de perversretuscherade bilder jag pratar om. Att använda sig av ljus/färgsättning/kontras t för att göra en bild mer attraktiv är för mig en helt annan sak.
-------------------
Ber om ursäkt för eventuella språkliga felaktigheter i detta inlägg. Är så trött att ögonen går i kors så jag orkar inte kontrolläsa det. ;-)Godnatt.

Jorick2010-10-16 09:04
Antal inlägg: 372

Min profilbild är lite retuscherad, i verkligheten har jag inte beta tatuerat på pannan, den döljer åldersrynkorna ;)

LisaLong2010-10-16 10:16
Antal inlägg: 2725

Satyra jag föringrar inget alls jag håller med dig fullständigt just när det gäller yngre.

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?