Spelrum
| Giraffen | 47 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 39 |
| Inloggade | 88 |
Mobilspel
| Pågående | 19 865 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 13:58 | |
![]() | Hur kan det vara dåligt att vi får kalla vintrar? Min mor sa förra vintern att det kändes som när hon var liten då det faktiskt fanns snö i Stockholm och inte grått mos som de senaste vintrarna. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 14:01 | |
![]() | Klimathotet bör tas på största allvar, ja. Men de flesta av oss gör inte det. Kanske mest beroende på att gemene man inte kan göra så mycket åt det hela. Personligen tror jag att jorden till slut kommer att gå under pga miljöförstörelsen (så mycket hopp hyser jag till mänsklighetens vilja att mota Olle i grind). När detta inträffar kommer dock alla av oss på detta forum sedan länge att vara döda. En tröst i bedrövelsen. | |
| Hoodman - Ej medlem längre | 2010-10-23 14:08 | |
![]() | Jag har en liten idé om universums existens. Att det hela skulle gå i cykler; dvs börja med Big bang, jorden utvecklas, universum/jorden når ett klimax då allt börjar brytas ner. Det hela avslutas med att universum försvinner i ett svart hål. | |
| Cover Me | 2010-10-23 14:10 | |
![]() | Hajar inte hysterin. Ena dan öken i Lule, nästa ny istid i Skåne... Ärligt talat tar jag inte alls klimathotet på så stort allvar - under alla tider har o/väder fungerat i cykler. Ska man tro på forskningen så är det större risk att vädret ute i rymden sabbar för oss än att vi själva gör det ;) www.alltomvetenskap....ti cle=1269 Som Delicious mor säger - förr var det vinter på vintern. Och med förr snackar vi 30+ år sedan... | |
| mijand | 2010-10-23 14:11 | |
![]() | Å vad härligt med vinter, snö och kyla. Kanske dags att köpa nya längdåkningsskidor. | |
| Unikabox - Ej medlem längre | 2010-10-23 14:34 | |
![]() | Hoodman 2010-10-23 14:08 "Jag har en liten idé om universums existens. Att det hela skulle gå i cykler; dvs börja med Big bang, jorden utvecklas, universum/jorden når ett klimax då allt börjar brytas ner. Det hela avslutas med att universum försvinner i ett svart hål. " Jag tror att vi hinner fucka upp Tellus innan universum försvinner i det svarta hålet. | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 15:52 | |
![]() | SMHI kommer säga att det är brittsommar och säga att vi kan gå ut i t-shirt och så fryser vi alla ihjäl och SMHI tar över världen. :( | |
| Bitte - Administratör | 2010-10-23 15:59 | |
![]() | Eller så blir det så här sverigesradio.se/sid...el =4124870 Bitte | |
| henrik_l | 2010-10-23 16:17 | |
![]() | dom snackar bara skit dom jävla asen. kanonsommar sa dom. eller hur. och nu är det redan svinkallt. usch! man måste vara riktigt sjuk i huvudet för att föredra vinter framför sommar. | |
| onyxea | 2010-10-23 17:06 | |
![]() | Den bistra sanningen är att forskare idag inte VET hur den antropogena växthuseffekten egentligen påverkar klimatet på jorden, att jordens medeltemperatur har ökat de sista 100 åren är de flesta forskare överens om, men vilka effekter detta kan få på jordens klimat är det ingen som vet. Det finns däremot otaliga teorier, som alla på olika sätt försöker förutspå jordens framtida klimat, men ingen av de terorier som finns pratar om hur klimatet just i lilla sverige påverkas. Kanske avtar golfströmmen och vi får ett litet helvete här uppe, eller så gör den inte det och den ökande medeltemperaturen ger genomslag även på våra breddgrader, och kanske odlar vi om 25 år vin i stockholm Man få alltså ta det mesta som skrivs i tidningar med en nypa salt, oftast publiceras bara egna tolkningar av det som forskare talar om, eller så dyker det upp någon knäppgök till forskare som inte alls har några konkreta bevis på att hans teori är valid, men varningar om den närstående apokalypsen, till kvälsstidningarnas jubel. Vi vet helt enkelt inte tillräckligt mycket om jordens klimat och vilka faktorer som påverkar den för att kunna säga någonting säkert om dess framtid, det vi har är teorier. | |
| onyxea | 2010-10-23 17:07 | |
![]() | Ursäkta den kassa stavningen ovan ;) | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-10-23 17:41 | |
![]() | Men va? Det VAR ju en kanonsommar? Lite för varmt kanske till och med. | |
| Pubbe | 2010-10-23 17:54 | |
![]() | Så säger man inte! För varmt alltså :P Sommar, sol och värme, helst året om :D | |
| lightningpaw | 2010-10-23 18:06 | |
![]() | eh... det där med kallaste vintern på 1000 år var det väl någon polsk meterolog (kommer aldrig kunna stava till det) som påstod som ingen annan tar på allvar. Vad det gäller växthuseffekten så verkar det ju vara populärt att blanda ihop klimat och väder, en smällkall vinter betyder absolut ingenting i det långa loppet, som jag förstått är 2010 än så länge varmaste året hittills www.smhi.se/cm/sv/2....62 /1.12127 (nä just ja smhi styrs ju av illuminati) | |
| witchgame | 2010-10-23 19:59 | |
![]() | Vid 2012 så kommer Jorden in i Vintergatans mitt (Galaktiska Ekvatorn) vilket händer bara runt varje 10 000 år, det visste redan mayaindianerna och det sägs att det kommer att bli betydligt kallare klimat på jorden till dess, vad som händer efter passagen det har jag själv ingen direkt teori eller insikt om. Men intressant är det ändå om man tänker på jordens geologiska historia då vi haft liknande cycler med kyla osv..... | |
| Snoosy | 2010-10-23 20:26 | |
![]() | satyra, vilken klimatförändring ska vi ta på allvar?? Det är svårt att ta det på allvar då det talas om både varm klimatförändring och istid. | |
| Mia W | 2010-10-23 21:03 | |
![]() | Ingen vet hur vädret blir kommande vinter förrän efteråt. Överlevde vi den förra vintern så klarar vi säkert denna. Men planera inga onödiga tågresor och köp snöskyffel redan nu. Om det nu skulle vara så att den här polska meteorologen mot förmodan skulle få rätt. I så fall har man ju något att berätta för barnbarnen. Jag har hört berättelser om hur det var under de s k krigsvintrarna från min morfar som var befälhavare på ett örlogsfartyg. | |
| lightningpaw | 2010-10-23 21:25 | |
![]() | Snoosy: förr eller senare kommer det alltid en ny istid, men knappast under vår livstid. Den globala uppvärmningen som vi människor står för (som de flesta forskare verkar vara överens om) styrs av helt andra mekanismer (typ vår koldioxidutsläpp) än de som styr istider (det handlar mer om jordens varierande avstånd från solen mm om jag fattat det rätt) däremot finns det teorier om att om det smälter för mycket is på Grönlands glaciärer kan det vatten som frigörs leda till att golfströmmen ballar ur och slutar föra upp varmt vatten hit till oss och då skulle klimatet bli kallare, inte istid med ruggigt. Typ så tror jag det hänger ihop. | |
| lightningpaw | 2010-10-23 21:26 | |
![]() | Alltså klimatet i skandinavien skulle isåfall bli kallare fast det blir varmare globalt. | |
| Snoosy | 2010-10-24 00:16 | |
![]() | lightningpaw, visst vore det väl det då smartare om de svenska politikerna satsade på att få igenom det reningssystem vi har i sverige i länder där det inte fungerar. Så vi kan leva här i framtiden!? Där sviker min tanke på att dom vill göra något åt det globala läget vi har. Man väljer istället att sponsra länder med stridsfordon/flygplan. Att krig överhuvudtaget existerar på denna jord är för mig en gåta. Om klimatet är på väg att förstöra våran värld så borde väl alla tänka på att rädda den. Inte förstöra den ännu mer!? | |