Spelrum
Giraffen41
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade63
Mobilspel
Pågående18 806

Forumkategorier

Användare Inlägg  
-Nephelia-2010-11-08 22:19
Antal inlägg: 1217

Jag har pratat med dem ja, jag hämtar dem imorgon om inga mirakel inträffar.

Fazilja2010-11-08 22:21
Antal inlägg: 147

Uisge;
När ämnet tas upp är det väl lika bra att kommentera. Det var ingen kritik, eftersom det inte är tjejens egna kattungar.
Men som det nämns, djuren skall skjutas om det inte finns ett hem. Så då får man väl påminna än en gång om hur viktigt det är att kastrera sina katter. Både hanar och honor.

0zazza02010-11-08 22:26
Antal inlägg: 75

Nu är det såhär att de som har katterna har fått barn nyss och ville bli av med dem när de inte gick ihop. TAck vare -Nepthelia- så har alla ett hem nu.
Det finna någon som vill ha alla katterna då. jag tror att det bara vart mamman över till dig -Nephelia-

Tackar dig så hemskt mycket för det och tycker att det borde finnas fler mäniskor som dig. som ställer upp för djuren när inte andra gör de.

Tess 082010-11-08 22:26
Antal inlägg: 18003

Nu har jag inte läst igenom hela tråden, men hur kunde det bli så akut att katterna måste bort??
De borde väl ha tänkt efter lite tidigare så det fanns lite tid att ordna för katterna...

Fazilja2010-11-08 22:32
Antal inlägg: 147

Tur denna gången att det fanns människor som kunde ta katterna ja, men nästa gång kanske det inte är lika lyckosamt.

Alla katter borde få uppleva att få komma till en ägare som söker och vill ha en katt, en som har funderat ett tag och som är helt redo. Det borde inte ske akut för att katterna har en dödsdom i nacken.

Just därför är det viktigt att även på en katt kunna lägga ut några slantar. Annars bör man faktiskt inte ha någon över huvudtaget om man inte har de pengarna.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 22:40
Antal inlägg: 1103

Jag älskar katter - men även riktigt bra trådar. Det är sällan man läser ett så direkt anslag. Jag kan riktigt se framför mig hur TS kattälskande kompis med tårar rullandes ned för kinderna tvingas avrätta ett halvt dussin ursöta kissemissar med en stålvass hagelkvast. Hade jag haft möjlighet hade jag tagit mig an två. Kan inte, snyft, vila i frid fina kattdjur.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 22:46

Min morfar fick oönskade byracksvalpar. Man behöver absolut inte skjuta dom, utan lägger dom i en soppåse och sätter soppåsen på avgasröret. Mycket mer humant (om man kan använda ett sådant ord för djur) än att skjuta stackarna.

ttiittii - Ej medlem längre2010-11-08 23:05
Antal inlägg: 37631

skuta dom går fortast,och dom dör garanterat

BOSSE462010-11-08 23:10
Antal inlägg: 14

varför skaffa katter om man måste avliva dem ??? låter sjukt!!har själv 6 st fina kompissar med olika karaktärer! så låt dem leva!!!

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 23:17

Skjuta är onödigt grisigt och onödigt riskabelt för kattlidande. Avgasmetoden tar lite längre tid men gör i princip att de oönskade sötnosarna bara somnar in i lugn och ro. Sen har man dom prydligt samlade i soppåsen som bara är att gräva ned bakom ladan.

sandringen2010-11-08 23:19
Antal inlägg: 28

Vet du vad som händer om man gör så __1__???

Lungorna förbränns inifrån! Tycker du det låter humant? Varför tror du det är olagligt?

klobba2 - Ej medlem längre2010-11-08 23:20
Antal inlägg: 2332

Rekommenderar dränkning..

LisaLong2010-11-08 23:20
Antal inlägg: 2725

_1_ men herre gud va är det för morfar du har....*gråter nästan*

Tess 082010-11-08 23:34
Antal inlägg: 18003

Tycker bara det låter som om någon försöker provocera här...
Jag håller med Bosse 46! Varför skaffa katter om man inte vill ha dom?

Distriktsveterinärerna kan åka hem till folk (kanske kostar en slant, men det får man stå för om man är så oansvarig) och djur!
Tror ändå det är mer humant med en sprta än att gasa, dränka osv djuren. En katt och helst en kattunge är otroligt liten och träffytan för den som skjuter är otroligt minimal... Tror inte det är så jäkla lätt att träffa rätt om man ska skjuta en sån liten krabat.

Saxon_x2010-11-08 23:44
Antal inlägg: 306

Klart som fan man skjuter dem med Hagelgevär om man nu har tillgång till det, min Katt sköt (den blév sinnesjuk) vi genom att lägg den i en trång kartong och sen skjuta 2 snabba skott, de dör direkt och plågas inte och det går inte att missa om man inte är fruktansvärt klantig. Tänk på att det inte är alla som har råd med en veterinärkostnad, iof så tycker jag inte man ska skaffa djur om man inte har råd och planerat för eventuella veterinärkostnader, MEN ekonomin kan ju ändras som det var för mig då för 16-17 årsedan vi sköt min katt. Det är bra spridning med ett hagelgevär så Tess 08 och ni andra behöver inte vara oroliga.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 23:47

Distriktsveterinär var en lyx som min morfar inte kunde unna sig. Nej det är inte så farligt, djuren tuppar av väldigt fort. Alla som har tagit körkort vet hur det fungerar med kolmonoxid förgiftning. Man riskerar att tuppa av innan man märkt ordet av, varför det är väldigt viktigt att slå på fläkten och veva ner rutorna när man transporterat långa saker i en kombibil eftersom avgaserna kan dras in i bilen med hjälp av baksuget.

__1__ - Ej medlem längre2010-11-08 23:51

Att skjuta en stackars katt med en (1) hagelskur är inte så svårt. Men ett gäng med ett skott är knepigare. Vad ska dom göra medans, sitta och titta på? Om man nu envisas med att göra det själv är avgasmetoden bra och human.

Saxon_x2010-11-08 23:55
Antal inlägg: 306

Låter vanskligt, hur lång tid tar det med Avgasmetoden? kan ju bli tillfälligt "avdankade och verka döda för att sedan "piggna på sig" men du har rätt i sak det är INTE plågsamt att bli Kolmonoxid förgiftad, ska man ha bilen igång en 20 minuter eller mer mindre?

__1__ - Ej medlem längre2010-11-09 00:09

Ingen aning angående tiden, har aldrig och kommer aldrig göra det själv, men det går med all sannolikhet fort för dom att tuppa av, och om man ska följa lagen så får dom absolut inte vakna till liv igen så man ska nog gasa på en stund för att vara riktigt säker.

sandringen2010-11-09 00:15
Antal inlägg: 28

Men är du dum i huvudet på riktigt __1__?
De hinner inte dö av koldioxidförgiftning! Avgasrör är för korta, säckar(påsar, kassar) är för små utrymmen. De förbränns inifrån först. Läs på lite. Förslagsvis lagen om slakt och avlivning av djur...
Här är en kort sammanfattning:

www.jordbruksverket....00 230.html

Tror du lagarna hittas på bara för att byråkrater ska nåt att göra?

Visar sida: 1 2 3 4 5
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?