Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
26
Inloggade64
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Mimikryp2010-11-15 15:11
Antal inlägg: 9057

Jag säger som de flesta andra. Låt inte folk pruta om du känner att valparna kostat dig ca 3000:- (per valp) att vaccinera och så vidare. Tillåt inte avbetalning till/från främmande människor, men självklart från en bekant du litar på. Skriv i så fall papper på hur det ska betalas och när och vad som händer om personen inte betalar som ni överenskommit, och se till att ni båda får var sin kopia av det.

Visst är det viktigaste att köparen faktiskt planerat att köpa hund och att det verkar vara en bra husse/matte som är ansvarstagande och har tid för hunden. Därför tycker jag (liksom flera andra här) att om man inte har råd att köpa en hund för de pengar det kostar, då ska man inte ha hund heller. Javisst, foder och försäkringar kostar också, men har man inte råd så är det bättre att först spara ihop det hunden kostar och sedan köpa den, precis som när man ska köpa en ny TV eller något annat som man inte har råd med NU. Spara först och handla se'n, det borde gälla alla varor, alltid.

945LTT - Ej medlem längre2010-11-15 19:26
Antal inlägg: 234

Har man inte råd med 3000 så har man inte råd med hund över huvud taget! Sälj inte på avbetalning! Bätter avliva dem i så fall.

Cluelessjess2010-11-15 19:34
Antal inlägg: 17

Utan att ge mej in i en diskussion om blandrasers vara eller icke vara, har min egna syn på den saken så känner jag att har man inte pengar att betala för ett djur oavsett vilket, så har man heller inte pengar att sedan försäkra, gå till veterinären och allt annat som tillkommer. En hund är ingen engångskostnad.

sejmårr2010-11-15 20:38
Antal inlägg: 843

Är det trevliga människor som verkar ok på andra sätt så tillåt avbetalning- men lämna inte ut hunden förrän du fått hela summan. De kan få komma och hälsa på ofta under avbetalningstiden, men inte ta hem vovven. Bra idé va?!

clinton2010-11-15 20:46
Antal inlägg: 283

När någon försöker pruta av mig brukar jag höja priset =)

Visar sida: 1 2 3
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?