Spelrum
Giraffen11
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
5
Inloggade16
Mobilspel
Pågående20 589

Forumkategorier

Användare Inlägg  
sannas_man2010-11-17 15:50
Antal inlägg: 17

Själv har jag en mops som heter Lucifer! Han e bäst och så är det! :-)

wobbler2010-11-17 15:54
Antal inlägg: 131

Finaste och goaste hund som jag träffat var en blandning berner-sennen och labrador..

taxam - Ej medlem längre2010-11-17 15:55
Antal inlägg: 427

Haha...mina taxar är bäst...så är det också ;)

945LTT - Ej medlem längre2010-11-17 16:24
Antal inlägg: 234

Taxar är ok men kan ha ryggbesvär. Själv gillar jag bäst labrador. Trygga, snälla, lättlärda och lättskötta.

Ådra - Ej medlem längre2010-11-17 16:24
Antal inlägg: 24

Sådan matte/husse,sådan hund..

taxam - Ej medlem längre2010-11-17 16:46

Ja, dom kan ha ryggbesvär, har redan min äldsta tik haft, hon är 6½. Men om man går långa promenader varje dag så dom får jobba upp ryggmusklerna kan man mota dom besvären.

med2010-11-17 16:49
Antal inlägg: 1164

Jag har en cairnterrier, som är världens bästa hund. Nyfiken på allt, full av uptåg, barnkär, lätt att ta med i stort sett överallt.

med2010-11-17 16:49
Antal inlägg: 1164

Jag har en cairnterrier, som är världens bästa hund. Nyfiken på allt, full av uptåg, barnkär, lätt att ta med i stort sett överallt.

taxam - Ej medlem längre2010-11-17 16:56

Har ni sett Hachiko?

LadySol - Ej medlem längre2010-11-17 17:07
Antal inlägg: 33199

Uisge-beatha; Min syster och hennes familj har en Jack Russell, och så vitt jag vet är de ingen regnbågsfamilj. :)

Har inte hund själv, men gillar dem. Det fanns en blandis mellan Rottis, schäfer och lab som stal mitt hjärta för några år sen. Vilken fantastisk hund. Tyvärr fick han allvarliga höftfel och ägarna tvingades skicka honom till de sälla jaktmarkerna. :(

apbur2010-11-17 17:09
Antal inlägg: 9699

Jag har det väldigt bra, brukar ha hund ibland på helgerna eller veckovis. Är glad att jag inte har yttersta ansvaret. Hon är en svart storpudel och helt enkelt född perfekt. Det bästa med henne är att hon tycker att jag är bäst i hela världen.
Folk vänder sig om efter oss när vi är ute tillsammans. Hon med sin stolta, nonchalanta gång och jag lika rak i ryggen.

Transan2010-11-17 17:22
Antal inlägg: 28

Jag har en Lahsa Apso. Fick ta hand om den då den hade bitit ett barn i kinden. Fin hund.

taxam - Ej medlem längre2010-11-17 17:31

Så bra...alla hundar som bitit nå´n gång behöver ju inte avlivas...

slånbär2010-11-17 17:34
Antal inlägg: 5539

Apbur-är du säker på att det är den stolta gången dom tittar på?
Själv brukar jag bara vända mig om när det är hundar och ägare som ser roliga eller konstiga ut:-D

slånbär2010-11-17 17:35
Antal inlägg: 5539

Fast en hund som biter ett barn i ansiktet är väl ändå gränsfall. Då måste det ha varit väldigt förstående och förlåtande föräldrar och mycket speciella omständigheter.

La bruja2010-11-17 17:49
Antal inlägg: 505

Satyra- visst har Schäfer problem både med höfterna och hud/klåda men å andra sidan så är det en av dom allra största raserna så det är ju inte så konstigt om dom dyker upp hos veterinären ganska så frekvent.
Generellt sett så är det ju dom som avlar för utställning som har dom mest "förstörda" Schäfrarna medan det på brukssidan inte alls är lika stora problem. Utseende jakten är ju oftast det som förstör en ras både inom katt och hundaveln. Man bortser från allvarliga problem hos vissa linjer bara dom är tillräckligt snygga utseendemässigt. Jag födde själv upp Norska Skogkatter under åttiotalet och såg hur galet det verkligen var inom vissa raser. Jakten på Best in Show katten kunde driva vissa uppfödare till vad som helst. Själv var jag med om det en gång med en hankatt jag hade fött upp och sålt. Jag fick låna med honom på utställningar några gånger och han vann allt han kunde. Ägarna var dock inte utställningsintresserade själva så det blev bara några gånger. Men visst var det en häftig upplevelse att stå och visa upp katten som hade slagit varenda en på hela utställningen.
Mina egna har varit förvånansvärt friska bortsett från gamlingen som åkte på multiresistenta bakterier i öronen vilket han har fått leva med till och från i flera år. Finns inget att göra om man inte vill att hunden ska leva på cortison men det är ju inte ett rasrelaterat problem. Det gäller ju att hitta en kennel som inte fokuserar på utställning utan bruks om man vill ha mentalt och fysiskt bra hundar.

apbur2010-11-17 17:49
Antal inlägg: 9699

Slånbär, jag är säker.

griffonbrux2010-11-17 18:17
Antal inlägg: 3

min favorit ras är griffons bruxellois de ser ut som små apor
fulsöta om ni förstår med mycket skägg runt nosen. en kaxig
trevlig hund, dock lite skällig

Stenknäck2010-11-17 18:25
Antal inlägg: 430

Min första hund när jag var 20 år var en dvärgtax (korthårig) som var jättesöt och väldigt snäll. Min andra hund var en mellanschnauzer. Det var också en fantastiskt rolig och kul hund och en stor personlighet. Henne kunde man busa med och hon överlistade mig alltid.....säger väl en hel del om mig kan jag tro. Hon var snäll mot barn och väldigt kelig men morrade gjorde hon och det skrämde många, men sen har jag fått höra att det kallas för "knorr" och det är en grej som Schnauzer har för sig och de menar inget med det dvs de är inte arga snarare tvärtom. De signalerar med knorret att de trivs och välkomnar ofta folk med det här "knorret".

Satyra2010-11-17 18:30
Antal inlägg: 4561

Wille - Ja så är det nog många gånger, att småhundsägare inte tror att de behöver fostra sina djur så noga och det slutar med att de blir "små monster". Jag var dock redan van schäferägare då jag skaffade Norfolkterriern och körde ingen släpphänt fostran på henne. Det hjälpte inte ett skit - hon var född elak. :-o ;-) Och var totalt ovillig att bli fostrad. Hon var som en katt på det viset att när jag försökte lära henne något så stirrade hon bara på mig som om jag var helt koko som ens kunde tro att hon tänkte finna sig i att jag bestämde, hahaha. ;-)

hugo - ;-) Tack för komplimangen! Vem vet - kanske skaffar mig en pudel när jag blir pensionär och inte orkar aktivera en större, mer krävande hund, lika hårt?!? ;-)

Black_stacy - Min nuvarande schäferblandis är väldigt lik en svart schäfer. Här är hon förövrigt:
www.madeforyou.se/10...25 -my3.jpg
Dock har jag för mig att svarta schäfrar inte är godkända inom schäfer-ras-standarden?!? Eller har det kanske ändrats med åren?

La bruja - Jo, visserligen är ju schäfer den mest populära rasen och därav ÄR den också extremt hårt framavlad, eftersom efterfrågan varit (är) så stor. Men faktum kvarstår - de har extremt ofta just de typiska "schäferfelen" - Höfter/tarmsystem/hud-all ergier.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?