Spelrum
| Giraffen | 28 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 13 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 384 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2010-11-23 17:04 | |
![]() | Minns en liknande historia gällande en dam som åkte runt med sina smådjur, hundar och katter och allt vad det var och visade upp konster med dem. Stod mycket om det i tidningen på den tiden om det hela och det var djupt tragiskt. Hon hade ett hjärta av guld och jag tror verkligen hon älskade sina djur men djuren blev misskötta, det var inget snack om den saken. Läste besluten där med och detta påminner väldigt mycket om det. Håller med krill_masters inlägg. | |
| PalomaFaith | 2010-11-23 17:08 | |
![]() | Åh, jag såg den där dokumentären för ett tag sen, tyckte så himla synd om karln! Det är klart han ska få ha sina hästar kvar, jag tror att hans hästar har det bättre än bra många andra... | |
| apbur | 2010-11-23 17:13 | |
![]() | Jag tror alla fattar att livet är slut för gubben. Det är nog det som berör de flesta illa. Han var lycklig med sina hästar. Nu är han gammal och klarar inte av att sköta dem. Livet tar slut här. Det finns ingen återvändo. Som för så många andra. | |
| tipitina | 2010-11-23 17:32 | |
![]() | @ Paloma Har du läst domslutet? Om du gjort det hur kan du då uttala dig som du gör? Hästarna kanske är älskade mer än andra men de har det långt ifrån bättre än andra hästar. De kan inte bo kvar hos honom därför att de far illa! Ett djurförbud delas inte ut lite godtyckligt till höger och vänster. | |
| LisaLong | 2010-11-23 17:33 | |
![]() | Jag har dessvärre inte sett dokumentären men av det lilla jag läst nu anser jag att hur snäll, gullig mannen än är ska han inte få ha sina djur om dom far illa och enligt pappret från länsstyrelsen så va det ju problem med både mun och hovar. Sen ser jag att många skriver att hästarna har det bra hos mannen, men vilket djur har det bra om det inte sköts fysiskt? Men om han kan få hjälp av anhöriga samt fixa en bra lada så visst ska han få ha dom kvar om dom som hjälper honom ser till att djuren sköts om som dom ska | |
| pacc | 2010-11-23 17:39 | |
![]() | Häromdagen fick någon 2500 :- i böter för att ha låtit 2 hästar svälta ihjäl. Det känns som om alla som skrivit gulliga kommentarer här skulle kunna ha skrivit mordhot i diskussionen om det fallet, men det kan mycket väl ligga ett liknande öde bakom. Lösningen på hur vi tar hand om varandra och våra djur finns ju inte idag tyvärr, det räcker ju med att grannen har vårdnaden och tittar till varje dag när han går förbi. | |
| bj-olle | 2010-11-23 18:03 | |
![]() | nån lagvrängare (ramsay?) som kan kommentera på den idén? några tar och rustar upp stallet (14 000 facebook-klickare kan säkert donera eller whateve), grannen tar vårdnaden på pappret och ett par fräkniga 16åringar från trakten kommer och ger hö och mockar? lagligt? | |
| tipitina | 2010-11-23 18:05 | |
![]() | Detta är ju då förutsatt att grannen kan tänka sig att ta vårdnaden. Betänk att nästa gång är det ju då grannen som får anmärkningar och kanske slutligen djurförbud.... Det lär ju då inte vara första gången man använt en målvakt... | |
| magga | 2010-11-23 18:06 | |
![]() | Varför kan han inte bara få lite extra stöd i sin djurhållning om man anser att hästarna inte får den omsorg de behöver? | |
| tipitina | 2010-11-23 18:07 | |
![]() | Det är väl görbra om han kan få det men hur skall det utformas och vem skall betala? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-11-23 18:09 | |
![]() | nja, vårdnad på pappret? men om grannen är ägare och om hästarna sköts bra då med eller utan "hästmannen" och fräkniga 16-åringar hjälp så är ju allt frid och fröjd. | |
| gullefjun90 - Ej medlem längre | 2010-11-23 18:18 | |
![]() | Jag gick med i gruppen :-D | |
| tipitina | 2010-11-23 18:25 | |
![]() | Har du ens läst tråden gullefjun? Tycker du inte att hästar skall ha möjligheten att må bra, vara friska och vistas ute??? | |
| ANDERStG | 2010-11-23 18:34 | |
![]() | "jag trodde aldrig jag skulle komma att hålla med ramsey om någonting i hela livet men hennes 3 rader från 16:48 är rätt. det är på ett sätt en tragedi men det enda rätta beslutet är ändå det som fattats." Så har jag tänkt om krill också, men jag håller mer eller mindre med honom. | |
| LisaLong | 2010-11-23 18:35 | |
![]() | gullefjun tycker du och andra som gått med i den gruppen ska läsa dokumentet som fanns på ett inllägg och läsa igenom det ordentligen och tänka till vad ni skriver på | |
| LisaLong | 2010-11-23 18:36 | |
![]() | magga tanken är ju god, men allt kostar tyvärr pengar:( Och klarar man inte av att ge djuren den omsorg dom/det behöver ska man ej ha djur | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2010-11-23 18:39 | |
![]() | Bra, gullefjun! :) | |
| ANDERStG | 2010-11-23 18:41 | |
![]() | Dramatiskt, apbur. (Fast du har väl rätt.) www.youtube.com/watc...re =related | |
| LisaLong | 2010-11-23 18:42 | |
![]() | Sylvia så trots att det står i dokumentet att djuren legat i sin egen avföring anser du att det är bra att skriva på????? | |
| krill_master - Ej medlem längre | 2010-11-23 18:43 | |
![]() | personligen så tror jag att grannen ni talar om måste vara en stark och principfast person, annars är det bara en tillfällig lösning. att förlita sig på några fräkniga 16åringar verkar vagt. när nyhetens behag lagt sig och de upptäcker att de måste dit 06:00 och fodra frukost, släppa ut, mocka och sen till skolan för att ila dit på lunchen och lunchfodra, sen dit på eftermiddagen och ta in hästarna. sen kan de ju slappa lite för att sedan kvällsfodra vid 8-9tiden och åka hem. glöm inte ta med att en sådan häst lätt dricker 50 liter vatten om dagen, ska den fräkniga 16åringen bära 3X50 liter = 15st 10 liters hinkar med vatten varje dag mellan de andra åtagandena blir hon stark till slut. har lite svårt för att se det funka i längden och att länsstyrelsen skall tro på detta som en hållbar långsiktig lösning, det låter som att grannen får bära ett tungt lass. vem ska köpa in, lagerföra, transportera allt foder, hö, halm? och vem ansvarar för hovslagare och veterinär på detta gulliga goodwill projekt? | |