Spelrum
| Giraffen | 31 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 18 |
| Inloggade | 49 |
Mobilspel
| Pågående | 18 639 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| gnill | 2010-11-24 21:49 | |
![]() | kafountine, jag håller med dig om att emolias har missuppfattat i varje fall syftet med den här tråden. Jag ser det inte som någon "kamp" och definitivt inte som någon kritik mot forumvärdarna som individer. Utan ett försök till diskussion om hur det fungerar idag och vad som skulle kunna förändras/fungera bättre. Jag har all respekt för att ni alla (forumvärdar, sajtägare och utvecklare) gör ett omfattande och ideellt arbete (som vi alla uppskattar det är därför vi är här). Även om obefogad kritik inte är till hjälp (men jag kan förstås inte styra vilka inlägg som kommer i denna tråd) skulle det också vara till hjälp om det kändes som att det inte fanns en massa "ömma tår" här (hos både forumdeltagare och värdar). | |
| tipitina | 2010-11-24 21:51 | |
![]() | Fast båda ni värdar säger en sak men gör en annan... Om fallet Emollas vet jag inget och lägger mig inte heller i men ni kanske kan bemöta mitt förra inlägg? Det är oerhört ofta det hänvisas till helt irrelevanta trådar där ens egen frågeställning försvinner. Varför görs det så? För ett tag sedan öppnade en person en tråd kring ett specifikt resemål och blev genast hänvisad till en generell resetråd med vääääldigt många sidor. Varför inte bara låta hennes vara kvar då den var oerhört specifik? | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 21:51 | |
![]() | Och detta med att hoppa på andra är ju populärt eller hur och att göra sig lustig på andras bekostnad och NEJ jag är inte "bitter" ,, men skriver under med Bitte | |
| gnill | 2010-11-24 21:53 | |
![]() | Bitte, kan du utveckla vad du menar, om du har en åsikt? Ditt inlägg var rätt så oklart. | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 21:54 | |
![]() | Gnill, jag har förståelse för att du inte kan göra något åt det de andra skriver. Jag tycker en diskussion om hur man skulle kunna förbättra är jättebra. Men då ska det vara konkreta förslag - även om man inte förstår den tekniska biten - och inte ett gnäll om hur värdarna gör eller inte gör. Så kom med kreativa och nytänkande förslag! :) | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 21:54 | |
![]() | personliga påhopp är aldrig kul Bitte | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 21:55 | |
![]() | Just resmål är ett perfekt exempel: Ta en välskriven världsatlas och börja på A. Läs sedan de mängder och åter mängder av platser som är skrivna i atlasen. De platserna är potentiella resmål allesammans. Musik: Hundratusentals artister finnes. Matlagning: Massor av olika maträtter finnes. Medlemmars hemorter: Tusentals olika. Etc etc... | |
| tipitina | 2010-11-24 21:57 | |
![]() | Ett kreativt/nytänkande förslag här är väl att låta trådar vara kvar om det inte finns en befintlig tråd med SAMMA innebörd?! (Naturligtvis förutsatt att den i övrigt håller sig inom ramarna för vad som är tillåtet...) | |
| gnill | 2010-11-24 21:59 | |
![]() | okej, kafountine, jag har lagt fram ett förslag eller två egentligen. Jag tycker inte att påhopp på värdarna hör hemma här, och detta är nödvändigtvis inte heller en "fråga-svar" tråd mellan värdar och deltagare (det kan vara det _också_ om man vill, men i så fall önskar jag att tonen åt bägge håll ska vara trevlig). Jag tycker dock inte bara att tråden ska handla om förslag, även om gärna fler får komam med förslag såklart, vi vet inte idag hur sajten är byggd och vad som är möjligt. Främst handlar det kanske om policy-frågan, dvs finns det någon vilja att förändra/utveckla forumet? Och då tycker jag att det är en poäng att många av deltagarnas (förhoppninsgvis sansade) röster hörs i den här tråden eftersom den då kanske kan bidra till att påverka sajtägare till utveckling av forumet. | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 21:59 | |
![]() | Någonstans måste man ha en slags "gräns" om inte forumet ska löpa iväg åt alldeles fel håll och enbart bestå av trådar med två tre inlägg av intresse för kanske 5 medlemmar på sin höjd. Det är inte av elakhet man ibland hänvisar, ibland stänger och/eller raderar. Man gör det för att få ett mer överskådligt och fungerande forum. Givetvis gör man ibland tabbar. Då bör man inte vara sämre människa än att man kan erkänna sitt misstag och försöka att rätta till det. Jag tabbade mig senast idag för övrigt. Mouche | |
| kafountine - Spelvärd/Forumvärd | 2010-11-24 21:59 | |
![]() | tipina . . . jag vet inte vilken tråd du menar - när det gäller resetråden - och kan inte yttra mig. Det är väl klart att vi kan missa saker. Att vi uppfattar en tråd som något som redan har diskuterats eller att vi tror att det redan finns en likadan tråd. Vi har inte tid att läsa alla inlägg. Vi dyker in och läser lite eller kollar vad som sägs just nu och sen tar vi ett beslut. Uppfattar ni att det inte är rätt så är det bara att lägga ett mail till oss och sen kan vi diskutera utifrån det. Inte som ett krig i ett offentligt forum. Mouche öppnade för en stund sedan den ena jultråden igen. Så visst kan vi göra fel bedömning. Vi är inga gudar, vi är människor. | |
| Emollas | 2010-11-24 22:00 | |
![]() | Förlåt jag använde fel ord och det var inte min mening att ta upp en "kamp" som ja nu uttryckte det eller som ni tog det. Ja jag är väl trög tydligen... Jag ber om ursäkt igen för mina uttryck. | |
| gnill | 2010-11-24 22:02 | |
![]() | Mouche då är vi tillbaka till två frågor: 1. Varför är det ett problem att det blir många trådar om t ex olika länder/resmål? (Helt ärligt, jag förstår inte varför) 2. Om det är ett problem kanske en utveckling av forumet kunde röra sig om att skapa ett antal fasta trådar att diskutera under? | |
| Bitte - Administratör | 2010-11-24 22:02 | |
![]() | www.betapet.se/forum...-0 #1453959 Denna samlingstråd om resor är det som det pratas om Bitte | |
| tipitina | 2010-11-24 22:02 | |
![]() | Visst är det så Mouche om frågeställningen är generell som låt säga "Vilket är ditt favoritrecept?" men att då hänvisa till den om en startad tråd har frågeställningen "Hur gör jag en glutenfri pizzadeg?" är rätt så långsökt och det är ofta jag upplever att hänvisningarna är precis så långsökta... | |
| tipitina | 2010-11-24 22:05 | |
![]() | Äh jag är så seg... mitt övre var riktat till Mouche 21.55 | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 22:06 | |
![]() | Själv skulle jag tycka att Gnills förslag om ett antal fasta trådar under just fliken Snack skulle vara jädrans bra. Jag kan givetvis inte lova vare sig det ena eller det andra men jag vill av nyfikenhet fråga/be om, låt säga, förslag från er på tio fasta trådar som skulle vara av intresse? Mouche | |
| lillsyrran_ - Ej medlem längre | 2010-11-24 22:06 | |
![]() | Det vore säkert bra om ni värdar som är insatta i dom tekniska bitarna kunde ge förklaringar på alla de tekniska orsakerna till varför antalet trådar begränsas (åtminstone har jag uppfattat det som att det finns sådana orsaker). Jag skulle tro att det kunde underlätta diskussionerna här, för då vet alla vilka utgångspunkterna är. - Annars får ju folk bara utgå ifrån en massa antaganden, och det är inte speciellt konstruktivt tycker jag. | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 22:07 | |
![]() | Hmm, när du skriver det så, så ser det nog en aning långsökt ut tipitina =) | |
| Mouche - Administratör | 2010-11-24 22:08 | |
![]() | lillsyrran_: Jag har redan gett den huvudsakliga anledningen i ett inlägg här ovan. | |