Spelrum
Giraffen7
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
1
Inloggade8
Mobilspel
Pågående18 549

Forumkategorier

Användare Inlägg  
taxam - Ej medlem längre2010-11-30 00:35
Antal inlägg: 427

Ett samhälle, liksom en familj, arbetsplats o s v behöver ramar för att vara välfungerande. Inom dessa ramar finns moral inbakat. Vissa saker gör man, andra inte. Att starta en dejtingsajt för otrohet för att piffa till det lite är otroligt vårdslöst mot folk i allmänhet och de som ev kommer att bli bedragna i synnerhet. Vill man kn*lla runt för att piffa upp sitt liv, visst gör det då men det ska f*an inte ske genom medias hjälp. För mig är det obegripligt att ens tillåta sådan marknadsföring.

numsan2010-11-30 01:26
Antal inlägg: 6327

Jag håller verkligen med Ramsey!
Bara för att man själv har en heteronormativ tvåsamhetssyn på relationer kan man inte döma alla som inte har det. Och inte heller förvänta sig att alla andra ska ha samma syn på relationer som man själv har.
Vi har ingen aning om vad de (vuxna) människor som är medlemmar på dessa sidor har för relation till sin partner. Jag känner mer än ett gift par som tillåter varandra att ge efter för frestelsen i vissa sammanhang.
Inte alla människor fungerar bäst i en låst relation. Bara för att man blir attraherad av, eller kanske till och med förälskad i, andra människor betyder inte det nödvändigtvis att man inte älskar sin partner.

"min gissning är man får behov tillfredställda av att ha en partner som man inte skulle ha tillfredställt som singel. och man får behov tillfredställda som man inte får av att vara monogam." säger Ramsey.

Precis så tror jag att det är för många människor.
Vi sätter alla våra egna gränser i våra relationer. För vissa går gränser vid att ens titta på andra, för vissa vid flirtande, för vissa vid en kyss, andra vid sex och för vissa vid en relation vid sidan av. Vilka är vi att döma andras relationer så länge de är öppna och ärliga mot varandra? Och det görs med full respekt för partnern?

Därmed inte sagt att jag skulle vilja ha den typen av relation, men ibland måste man tänka utanför sin egen box..

Gautama2010-11-30 01:45
Antal inlägg: 6854

När det gäller gifta par som är intresserade av att träffa andra gifta/sambo eller singlar så handlar det oftast om sex. Varför vill annars gifta par ha kontakt med andra gifta? Vänner?..., nja, det kan man säkert träffa på andra sätt än genom en diskret dejtingsida som skriver...

" Känner du dig fångad i ett monotont kärleksförhållande, trött på att din partner reser för mycket eller bara vill liva upp vardagen lite"

Alltså denna sida är till för de som tänker bedra sin äkta hälft. Och det är skammligt tycker jag.

Men däremot så har jag inga problem med de som kommit överens med sin partner om ett öppet förhållande/ swingers, träffa andra par osv. Det är självklart något som varje par få ta ställning till.
Och det finns också en massa sidor att söka sig till om man har den önskan.

Men denna sida som diskuteras här känns verkligen inte som en sådan sida utan den vill bara förenkla det för svinen som inte kan hålla sig till en.

Så vad det gäller moral så har jag inga problem med vad människor vill görai sina förhållande. Men när det gäller lögner och att föra sin partner bakom ljuset så är det ruttet!!

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-30 07:43
Antal inlägg: 1377

Ibland kan jag bara kräkas över den konstiga frigjordheten i det här samhället.
Hur vore det med lite mer hänsyn, respekt och ärlighet mot den man lever med istället?
Och dessa lustiga överenskommelser om friheter hit och dit i förhållandet. Varför då leva i ett parförhållande överhuvudtaget? Folk är så ruskigt ologiska ibland. - Eller det kanske bara handlar om ren hänsynslöshet och egennytta?

Jag morgonsur? Nejdå ;D

Pocaloca2010-11-30 07:52
Antal inlägg: 2156

Jag tycker att idén är helt skev

evert2 - Ej medlem längre2010-11-30 08:37
Antal inlägg: 5

villken sjuk tråd de finns inget värre än ljug å sevk an den ms´sn är gift med p trodde hsn vs trogen å att jag va han allt som han bedyrade mej vaje daj lite förmycke de ve då jag upptäkte hans otrohet ingent gör så ont som ljug å svek...

vildman2010-11-30 09:07
Antal inlägg: 224

Som sagt var. Det roligaste med sajten är reaktion från alla som lider av moralpanik :-)
Tänk om ni bara visste hur många av era vänner som är/har varit otrogna. Ni skulle bli förvånade.
Men med er inställning till det lär ni aldrig få veta det.

(Detta innebär inte att jag varken försvarar otrohet eller sajten ifråga, bara konstaterar)

magga2010-11-30 09:40
Antal inlägg: 2533

numsan, jag skiter i om folk har öppna relationer och tillåter varandra att ligga med andra människor, det är ju upp till dem. Men då heter det ju inte heller otrohet, då heter det öppet förhållande. Då kan man använda sig av en vanlig dejtingsida och söka efter en flirt, romans elle "lite kul". Den här nya sidan är anpassad för otrohet, det finns för fan tom en PANIK-knapp, som man trycker på så att man fort kommer till nån helt annan sida om det skulle hända att ens partner höll på att komma på en.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-30 10:15

Moralpanik? Pytt! Har inget alls med någon moralpanik att göra det borde väl även du vildman fatta.
Vad det handlar om är rent spel mot varandra i ett förhållande.

- Och dom som tror att man kan både äta kakan och ha den kvar har helt åt helskotta fel.

peter2010-11-30 10:22
Antal inlägg: 1710

jo....det går att äta kakan och behålla den......men den kakan smakar inget längre... har inte längre något innehåll....och till slut äter den upp dig....och du finner dig leva i en porrfilm..

...jag blev ledsen när jag såg att denna sida verkligen fanns i denna form...

vildman2010-11-30 11:36

lillsyrran_
Att reagera så kraftigt på den är i mitt tycke moralpanik. Otrohet finns och frodas överallt runt oss. Den kan ha en miljon olika orsaker och ta sig olika uttryck.
Sen skrev du.
- Och dom som tror att man kan både äta kakan och ha den kvar har helt åt helskotta fel.
Har dom? Enligt vem? Bevisligen finns det dom som tycker så. Dessutom vet du fortfarande inte någonting om varför den enskilda individen gör si eller så.

Moralpanik är ju just när man kategoriskt förfasar sig över något utan att ens för en sekund reflektera lite djupare och nyansera sina känslor.

Jag kan iof hålla med om att det känns en smula smaklöst att profitera på detta. Men att förfasa sig över det tänker jag inte ödsla energi på.

lillsyrran_ - Ej medlem längre2010-11-30 12:02

vildman 2010-11-30 11:36
"lillsyrran_
Att reagera så kraftigt på den är i mitt tycke moralpanik."

Du kan omöjligt ha en ens en gnutta aning om hur kraftigt eller klent jag har reagerat, så släpp dina analyser om det, är du snäll.

"Otrohet finns och frodas överallt runt oss. Den kan ha en miljon olika orsaker och ta sig olika uttryck."

Och? Vad exakt vill du få sagt med det? Att det kan finnas orsaker som kan ursäkta otrohet? Pytt i så fall.

"Sen skrev du.
Har dom? Enligt vem?"

Enligt mig så klart, din trögis, det var ju jag som skrev det. ;)

"Bevisligen finns det dom som tycker så. Dessutom vet du fortfarande inte någonting om varför den enskilda individen gör si eller så."

Jag behöver inte veta några som helst detaljer utan att ändå kunna ha den bestämda uppfattningen om att otrohet aldrig är ok. Punkt.

"Moralpanik är ju just när man kategoriskt förfasar sig över något utan att ens för en sekund reflektera lite djupare och nyansera sina känslor."

Vad jag (eller ngn annan här) har reflekterat och fördjupat mig i kan du - som sagt - omöjligt ha en aning om.

"Jag kan iof hålla med om att det känns en smula smaklöst att profitera på detta. Men att förfasa sig över det tänker jag inte ödsla energi på."

Just.
Det är ju den jargongen som i mångt råder idag. Ingen ska reagera på nånting alls längre, utan allt ska bara tillåtas och få passera - reflektionsfritt. Eller hur?
Enligt min mening är det just mycket därför det ser ut som det gör i samhället idag.
Jag tycker att det borde vara tvärtom. Vi borde nog lägga ner en hel del energi på vissa saker - inte minst för de kommande generationernas skull.

Dino782010-11-30 12:03
Antal inlägg: 194

Ja, det finns då sidor för precis allt.

Och VAD är det som är så fel med moral?? Det är iaf för mig något bra.
Vill man inte eller kan inte hålla sig till en och samma så är man i ett öppet förhållande. man kan ju visa moral på det sättet med.
men att ljuga, såra, bedra...det är för jävligt! :-/

nettan232010-11-30 12:04
Antal inlägg: 4086

Alltså är det inte det som kallas Swingers? Eller är inte båda parter med på det?

wildcard2010-11-30 12:12
Antal inlägg: 1966

nettan23:
Denna sidan går nog mest ut på att man ska söka sig ett litet "äventyr" på sidan om, den andra parten ska vara ovetandes...
*kräks lite*

Dino78:
Håller med dig, moral håller oss inom ramarna... annars börjar vi tänja på alla gränserna till slut, tror jag!

wildcard2010-11-30 12:13
Antal inlägg: 1966

...däremot får par gärna "swinga" sig hur mycket de vill, bara alla är med på det!

vildman2010-11-30 12:41

"Jag tycker att det borde vara tvärtom. Vi borde nog lägga ner en hel del energi på vissa saker" = moralpanik ;-)))

vildman2010-11-30 12:50

vildman 2010-11-30 11:36
"lillsyrran_
Att reagera så kraftigt på den är i mitt tycke moralpanik."

Du kan omöjligt ha en ens en gnutta aning om hur kraftigt eller klent jag har reagerat, så släpp dina analyser om det, är du snäll.

Inte en chans, att analysera folk i ett forum är ju en förutsättning för diskussionen. :-) Sen var det faktiskt riktat till fler än du.

"Otrohet finns och frodas överallt runt oss. Den kan ha en miljon olika orsaker och ta sig olika uttryck."

Och? Vad exakt vill du få sagt med det? Att det kan finnas orsaker som kan ursäkta otrohet? Pytt i så fall.

Jag ville bara säga att det inte är så mycket att förfasas över i ett generellt perspektiv eftersom det alltid funnits och alltid kommer finnas.
Ursäkta kanske man inte kan, men förstå och förlåta är en annan femma.

"Sen skrev du.
Har dom? Enligt vem?"

Enligt mig så klart, din trögis, det var ju jag som skrev det. ;)

Haha... :-)

"Bevisligen finns det dom som tycker så. Dessutom vet du fortfarande inte någonting om varför den enskilda individen gör si eller så."

Jag behöver inte veta några som helst detaljer utan att ändå kunna ha den bestämda uppfattningen om att otrohet aldrig är ok. Punkt.

Japp, på samma grunder dömer jag dig till moraltant ;-)

"Moralpanik är ju just när man kategoriskt förfasar sig över något utan att ens för en sekund reflektera lite djupare och nyansera sina känslor."

Vad jag (eller ngn annan här) har reflekterat och fördjupat mig i kan du - som sagt - omöjligt ha en aning om.

Tja, ni har då i vilket fall inte bevisat det i detta forat i så fall :-)

Mimikryp2010-11-30 13:39
Antal inlägg: 9057

Jag tycker att det är fel, liksom de flesta här verkar tycka. Har man lust att vara otrogen så är det något i ens förhållande som är fel, och då är det ju det man måste rikta in sig på att ta tag i.

nettan232010-11-30 13:48
Antal inlägg: 4086

Wildcard:Aha då förstår jag...nee fy! :)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?